Odpověď na žádost o informace doručenou dne 25.03.2022

20. 4. 2022 Autor: Alena Koukalová

informace ohledně rozhodování o odvoláních žadatelů do rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informace z důvodu zneužití práva na informace

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: 07.02.2022
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-24/MJP/2022-12

VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR | ODDĚLENÍ: majetkoprávní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 606 783 015
E-MAIL: akoukalova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 11.04.2022

Počet listů: 3
Počet příloh: 5 elektronicky
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 25.03.2022

Vážená paní,

dne 25.03.2022 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí informací ohledně rozhodování o odvolání žadatelů do rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informace dle InfZ, a to konkrétně:

1. Kolik z rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informace, které jste jako nadřízený orgán k odvolání žadatele přezkoumávali, byly povinným subjektem vydány z důvodu zneužití práva na informace za posledních 5 let (resp. roky 2017-2021)? Př. odpovědi – V roce 2017 evidujeme 50 odvolání, z toho 3 žádosti byly povinným subjektem odmítnuty pro zneužití práva. V roce 2018 ….

2. Jak jste jako nadřízený orgán v těchto věcech rozhodli-kolikrát byl postup povinného subjektu potvrzen a kolikrát rozhodnutí zrušeno?

3. Prosím také o poskytnutí těchto (anonymizovaných) rozhodnutí povinného subjektu a rozhodnutí o odvolání.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-24/OP/2022, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu a to: odbor majetkoprávní, územního plánování a stavebního řádu, dopravy a silničního hospodářství, životního prostředí a zemědělství, správní a krajský živnostenský úřad, zdravotnictví, školství, sociálních věcí a kultury, památkové péče a cestovního ruchu krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Věcně příslušné odbory k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytly informace, které Vám souhrnně za krajský úřad předkládáme.

1. Kolik z rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informace, které jste jako nadřízený orgán k odvolání žadatele přezkoumávali, byly povinným subjektem vydány z důvodu zneužití práva na informace za posledních 5 let (resp. roky 2017-2021)? Př. odpovědi – V roce 2017 evidujeme 50 odvolání, z toho 3 žádosti byly povinným subjektem odmítnuty pro zneužití práva. V roce 2018 ….

Odpověď:

  • V roce 2017 krajský úřad evidoval 41 odvolání do rozhodnutí o odmítnutí žádosti, z toho 11 žádostí bylo povinným subjektem odmítnuto pro zneužití práva na informace.
  • V roce 2018 krajský úřad evidoval 58 odvolání do rozhodnutí o odmítnutí žádosti, z toho 10 žádostí bylo povinným subjektem odmítnuto pro zneužití práva na informace.
  • V roce 2019 krajský úřad evidoval 28 odvolání do rozhodnutí o odmítnutí žádosti, z toho 3 žádosti byly povinným subjektem odmítnuty pro zneužití práva na informace.
  • V roce 2020 krajský úřad evidoval 28 odvolání do rozhodnutí o odmítnutí žádosti, z toho žádná žádost nebyla povinným subjektem odmítnuta pro zneužití práva na informace.
  • V roce 2021 krajský úřad evidoval 32 odvolání do rozhodnutí o odmítnutí žádosti, z toho žádná žádost nebyla povinným subjektem odmítnuta pro zneužití práva na informace.

2. Jak jste jako nadřízený orgán v těchto věcech rozhodli-kolikrát byl postup povinného subjektu potvrzen a kolikrát rozhodnutí zrušeno?

Odpověď:

V roce 2017 bylo vedeno celkem 11 odvolacích řízení:

  • 7 rozhodnutí povinného subjektu bylo potvrzeno a odvolání zamítnuto;
  • 3 rozhodnutí povinného subjektu byla zrušena a věc vrácena k novému projednání;
  • 1 rozhodnutí povinného subjektu bylo částečně potvrzeno a odvolání zamítnuto, částečně zrušeno a věc vrácena k novému projednání.

V roce 2018 bylo vedeno celkem 10 odvolacích řízení:

  • 6 rozhodnutí povinného subjektu bylo potvrzeno a odvolání zamítnuto;
  • 3 rozhodnutí povinného subjektu byla zrušena a vrácena k novému projednání;
  • 1 rozhodnutí povinného subjektu bylo částečně potvrzeno a odvolání zamítnuto a částečně zrušeno a věc vrácena k novému projednání.

V roce 2019 byla vedena 3 odvolací řízení, kdy všechna rozhodnutí povinného subjektu byla zrušena a vrácena k novému projednání.

3. Prosím také o poskytnutí těchto (anonymizovaných) rozhodnutí povinného subjektu a rozhodnutí o odvolání.“

Odpověď:

V příloze zasíláme celkem 20 rozhodnutí krajského úřadu jako odvolacího orgánu (7 za rok 2017 z toho 2 odvolací rozhodnutí rozhodovala o spojených 3 odvolacích řízeních, 10 za rok 2018 a 3 za rok 2019.

K tomu dále přikládáme příslušná prvostupňová rozhodnutí o odmítnutí žádostí povinného subjektu, která byla krajskému úřadu doručena v elektronické podobě a krajský úřad je má založeny ve spisech, celkem 18 prvostupňových rozhodnutí. Některá prvostupňová rozhodnutí o odmítnutí žádostí (celkem 6) nejsou ve spisech krajského úřadu založena, neboť byla povinnému subjektu vrácena společně s rozhodnutím a originály spisových materiálů, a to v těch případech, kdy originál spisu společně s prvostupňovým rozhodnutím byl krajskému úřadu doručen v analogové podobě. Krajský úřad si nepořizoval kopie prvostupňových rozhodnutí, a tudíž jimi již nedisponuje.

V případech, kdy žádosti o informace podávaly fyzické osoby, bylo nutné osobní údaje v rozhodnutích anonymizovat, přičemž v těchto rozhodnutích byly anonymizovány údaje – titul, jméno, příjmení, datum narození a bydliště žadatele. V případech, kdy žadatelem byla právnická osoba, nebylo nutné údaje v rozhodnutí anonymizovat.

Toto sdělení včetně příloh Vám zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení