Informace týkající se krátkodobého a dlouhodobého finančního majetku, nemovitostí a poskytování dotací
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
4. 7. 2012 IZ-37/VZ/2012 17. 7. 2012
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad Mgr. Alena Koukalová/309
oddělení stížností a dozoru obcí akoukalova@kr-kralovehradecky.cz
Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 4. 7. 2012
Vážený pane,
dne 4. 7. 2012 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) doručena prostřednictvím datové schránky Vaše žádost o informace ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), v níž žádáte o poskytnutí níže specifikovaných informací, které se týkají krátkodobého a dlouhodobého finančního majetku, nemovitostí a poskytování dotací:
1. Seznam bank, pokud měl kraj ke dni 30. 6. 2012 uloženy finanční prostředky v bankách, obsahující název banky, IČ banky, rating banky a celkovou výši vkladu nebo vkladů v dané bance, včetně výše úročení. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 1 této žádosti;
2. Seznam dluhových cenných papírů, pokud je kraj měl ve finančním majetku k datu 30. 6. 2012 obsahující název cenného papíru, ISIN, rating cenného papíru, (průměrnou) pořizovací hodnotu dluhových cenných papírů daného ISIN a reálnou hodnotu těchto cenných papírů k 30. 6. 2012. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 2 žádosti;
3. Seznam majetkových cenných papírů, pokud je kraj měl ve finančním majetku k datu 30. 6. 2012 obsahující název cenného papíru, ISIN, rating emitenta cenného papíru, (průměrnou) pořizovací hodnotu cenných papírů daného ISIN a reálnou hodnotu těchto cenných papírů k 30. 6. 2012. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 2 žádosti;
4. Seznam poskytovatelů investičních služeb, pokud těchto služeb kraj ke dni 30. 6. 2012 využíval, obsahující název, IČ a rating poskytovatele, typ poskytované služby a celkový
objem finančního majetku svěřeného poskytovateli k obhospodařování, úschově nebo správě. V případě, že správce poskytuje kraji pravidelné reporty týkající se výkonnosti portfolia rovněž poslední zprávu v této věci. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 3 žádosti;
5. Seznam 10-ti nemovitostí ve vlastnictví kraje s největší hodnotou (netto) podle stavu k 31. 12. 2011 a 10-ti nemovitostí, u nichž byl největší objem výnosů z pronájmů za rok 2011, doplněný o informace: specifikace nemovitosti, účetní hodnota (netto) ke dni 31.12.2011, výnos z pronájmu dané nemovitosti a náklady spojené s její údržbou v roce 2011.
6. Seznam 20-ti nejvýznamnějších projektů (z hlediska výše dotace schválené k poskytnutí z majetku kraje v prvním pololetí roku 2012), doplněný o informace: IČ a název nebo jméno příjemce dotace, stručná specifikace účelu poskytnutí dotace, celkový objem plánovaných nákladů na projekt, schválená výše dotace, celková výše alokace v předmětné výzvě, konečné bodové hodnocení projektu, limitní bodové hodnocení (pro poskytnutí dotace v rámci dané výzvy) a případně též bodové hodnocení projektu získané na základě hodnocení externích hodnotitelů (pokud se toto hodnocení lišilo od konečného hodnocení). Informaci prosím doplňte též o určení podílu, v jakém se na konečném bodovém hodnocení projektu podílela kvantitativní kritéria.
Přehled požadovaných dokumentů:
7. Účetní závěrka k datu 31. 12. 2011 zpracovaná v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, (dále též „Vyhláška“);
8. Strategie nakládání s (finančním, nemovitým) majetkem s tím, že je-li plánované zhodnocení majetku alespoň ve výši 1% ročně a u některé dlouhodobé majetkové účasti či nemovitosti (viz body 3 resp. 5) nebylo v roce 2011 tohoto cíle dosaženo, stručné zdůvodnění příčin;
9. Strategie poskytování dotací z majetku kraje se specifikací, jaký objem dotací byl poskytnut v roce 2011 a jaký je plánován pro rok 2012.
Účetní závěrku stačí poskytnout v rozsahu § 3 odst. 1 písm. a) a b) Vyhlášky.
Odbor vnitra a krajský živnostenský úřad, oddělení stížností a dozoru obcí zaevidovalo žádost pod čj. IZ-37/VZ/2012 a s ohledem na obsah podání požádalo o poskytnutí údajů dotčené odbory zařazené do organizační struktury krajského úřadu.
Na základě poskytnutých dílčích informací dotčených odborů uvádíme k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující:
1. V příloze č. 1 jsou uvedeny zůstatky finančních prostředků na běžných účtech Královéhradeckého kraje. Pokud se jedná o úročení, nelze takto jednoduše do tabulky uvést. U některých účtů se jedná o pásmové úročení, které se odvíjí od výše zůstatku na účtu, někde je účet úročen pohyblivou úrokovou sazbou PRIBID 1 M s odchylkou -0,60% p.a. apod. V případě některých dalších vybraných účtů je úrok stanoven individuálně takto: pro 1. - 3. pásmo, tak jak je určeno v aktuálním Speciálním oznámení o úrokových sazbách
pro "Běžný účet pro veřejný sektor", pro 4. (případně 5.) pásmo, které se určuje od částky 5 000 001,00 Kč včetně, je úroková sazba stanovena výší úrokové sazby pro 3. pásmo plus odchylka 0,15% p.a. Jako poznámku ještě uvádíme, že v současné době má Královéhradecký kraj cca 60 běžných účtů.
2. Královéhradecký kraj k 30. 6. 2012 nevlastnil žádné dluhové cenné papíry.
3. K majetkovým cenným papírům je možno uvést, že Královéhradecký kraj vlastní pouze akcie vložené do jím zřízených akciových společností. Dostupné informace jsou uvedeny v tabulce v příloze č. 2.
4. Královéhradecký kraj nevyužíval k 30. 6. 2012 investičních služeb žádné společnosti, finanční majetek určený k obchodování nevlastní. Příloha č. 3 není z uvedeného důvodu vyplněná.
5. Nemovitý majetek Královéhradeckého kraje je z větší části svěřen k užívání příspěvkovým organizacím (školy, domovy důchodců, ústavy sociální péče apod.). Menší část tvoří nemovitý majetek, který je pronajat akciovým společnostem. Jedná se o krajské nemocnice a společnost SÚS Královéhradeckého kraje a.s.
Přehled deseti nemovitostí s nejvyšší účetní hodnotou:
Inventární číslo
|
Skupina
|
Podskupina
|
Název majetku
|
Pořizovací hodnota
|
JC-B000201
|
21
|
30
|
Pavilon operačních oborů
|
398 052 726,03
|
JC-B000074
|
21
|
30
|
Budova chirurgie
|
239 397 475,18
|
TU-B000748
|
21
|
30
|
Pavilon centrálních operačních sálů
|
158 651 730,20
|
RK-B009357
|
21
|
30
|
Hlavní budova CHS
|
136 173 815,07
|
TU-B000911
|
21
|
30
|
Gynekologicko-porodnický pavilon
|
132 258 915,00
|
NA-B000864
|
21
|
30
|
Centrální kuchyně, ambulance
|
131 398 462,88
|
RK-B000167
|
21
|
30
|
Pavilon dětský a interní
|
129 161 096,00
|
TU-B000053
|
21
|
30
|
Hlavní budova+radiodiagnostika,radioterapie
|
128 655 191,00
|
NA-B000885
|
21
|
30
|
Interna
|
111 455 146,02
|
JC-B000023
|
21
|
30
|
Hospodářská budova, stravování
|
105 260 080,39
|
Stanovit deset nemovitostí „u nichž byl největší objem výnosů z pronájmu“ je velice složité. Je to z toho důvodu, že nájemní smlouvy jsou uzavřeny vždy na soubor nemovitostí, který tvoří budovy, stavby a pozemky. Kromě nájemní smlouvy se SÚS Královéhradeckého kraje a.s. není kritériem ke stanovení nájemného pořizovací (účetní) hodnota nemovitostí.
Proto při zodpovězení této otázky bylo voleno z celkového přehledu o šesti největších pronajímaných souborech nemovitostí jednotlivým společnostem. Je zde uvedena celková účetní hodnota pronajímaného nemovitého majetku a nájem. Objem finančních prostředků investovaných do údržby je uveden pouze u společnosti SÚS Královéhradeckého kraje a.s. U ostatních subjektů jsou náklady spojené s údržbou hrazeny z provozních prostředků nemocnic a nejsou krajskému úřadu k dispozici. V níže vložené tabulce jsou uvedeny u nemocnic jako náklady údržba a opravy financované z Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje.
|
21 (stavby)
|
31 (pozemky)
|
celkem
|
nájem
|
náklady
|
Oblastní nemocnice Jičín
|
1044 556976,00
|
13469 354,00
|
1058 026330,00
|
4658850,00 Kč
|
512588,00
|
Obl. nemocnice Rychnov nad Kněžnou
|
450275406,00
|
1956 789,00
|
452232195,00
|
3293314,00 Kč
|
932733,00
|
Obl. nemocnice Náchod
|
499742688,00
|
13519 910,00
|
513262598,00
|
8481835,00 Kč
|
1777471,00
|
Obl. nemocnice Trutnov
|
810272165,00
|
2771609,00
|
813043774,00
|
3927246,00 Kč
|
214800,00
|
Městská nemocnice Dvůr Králové nad Labem
|
219435185,00
|
3209427,00
|
222644612,00
|
597429,00 Kč
|
0,00
|
SÚS
|
|
|
698742886,00
|
61509308,00 Kč
|
8720 000,00
|
6. V příloze č. 6 je uveden seznam 20-ti nejvýznamnějších projektů z hlediska výše schválené dotace. Královéhradecký kraj nevyužívá externí hodnotitele z důvodu úspory finančních prostředků.
Požadované dokumenty:
7. Účetní závěrka – vložena do přílohy č. 4 a 5 k tomuto dokumentu (Rozvaha sestavená k 31. 12. 2011, Výkaz zisku a ztráty sestavený k 31. 12. 2011).
8. Strategie nakládání s finančním, nemovitým majetkem – požadovaný dokument nemá krajský úřad k dispozici.
9. Strategie poskytování dotací – vložena do přílohy č. 6 k tomuto dokumentu.
Informace zasíláme v souladu s Vaším požadavkem v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky.
S pozdravem
„otisk razítka“
Ing. Miroslav Vrba, MPA
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad
(podepsáno digitálním podpisem)
Přílohy:
- dle textu
Stránka 4 z 4
Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec KrálovéVstřícný, rychlý a profesionální úřad
tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336 – spokojený občan.
e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz
www.kr-kralovehradecky.cz
Soubory ke stažení
- Odpověď (doc, 84 kB, 30.7.2012)
- Příloha č. 6 k bodu 6 a 9 (xls, 31 kB, 30.7.2012)
- Příloha č. 5 k bodu 7 (xlsx, 37 kB, 30.7.2012)
- Příloha č. 4 k bodu 7 (xlsx, 25 kB, 30.7.2012)
- Příloha č. 3 (ods, 8 kB, 30.7.2012)
- Příloha č. 2 (ods, 13 kB, 30.7.2012)
- Příloha č. 1 (ods, 10 kB, 30.7.2012)