Informace týkající se krátkodobého a dlouhodobého finančního majetku, nemovitostí a poskytování dotací

30. 7. 2012 Autor: Miroslava Hlavová

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové

4. 7. 2012 IZ-37/VZ/2012 17. 7. 2012

Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail

vnitra a krajský živnostenský úřad Mgr. Alena Koukalová/309

oddělení stížností a dozoru obcí akoukalova@kr-kralovehradecky.cz

Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 4. 7. 2012

Vážený pane,

dne 4. 7. 2012 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) doručena prostřednictvím datové schránky Vaše žádost o informace ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), v níž žádáte o poskytnutí níže specifikovaných informací, které se týkají krátkodobého a dlouhodobého finančního majetku, nemovitostí a poskytování dotací:

1. Seznam bank, pokud měl kraj ke dni 30. 6. 2012 uloženy finanční prostředky v bankách, obsahující název banky, IČ banky, rating banky a celkovou výši vkladu nebo vkladů v dané bance, včetně výše úročení. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 1 této žádosti;

2. Seznam dluhových cenných papírů, pokud je kraj měl ve finančním majetku k datu 30. 6. 2012 obsahující název cenného papíru, ISIN, rating cenného papíru, (průměrnou) pořizovací hodnotu dluhových cenných papírů daného ISIN a reálnou hodnotu těchto cenných papírů k 30. 6. 2012. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 2 žádosti;

3. Seznam majetkových cenných papírů, pokud je kraj měl ve finančním majetku k datu 30. 6. 2012 obsahující název cenného papíru, ISIN, rating emitenta cenného papíru, (průměrnou) pořizovací hodnotu cenných papírů daného ISIN a reálnou hodnotu těchto cenných papírů k 30. 6. 2012. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 2 žádosti;

4. Seznam poskytovatelů investičních služeb, pokud těchto služeb kraj ke dni 30. 6. 2012 využíval, obsahující název, IČ a rating poskytovatele, typ poskytované služby a celkový

objem finančního majetku svěřeného poskytovateli k obhospodařování, úschově nebo správě. V případě, že správce poskytuje kraji pravidelné reporty týkající se výkonnosti portfolia rovněž poslední zprávu v této věci. Informace prosím vyplňte do již připravené tabulkové struktury v příloze č. 3 žádosti;

5. Seznam 10-ti nemovitostí ve vlastnictví kraje s největší hodnotou (netto) podle stavu k 31. 12. 2011 a 10-ti nemovitostí, u nichž byl největší objem výnosů z pronájmů za rok 2011, doplněný o informace: specifikace nemovitosti, účetní hodnota (netto) ke dni 31.12.2011, výnos z pronájmu dané nemovitosti a náklady spojené s její údržbou v roce 2011.

6. Seznam 20-ti nejvýznamnějších projektů (z hlediska výše dotace schválené k poskytnutí z majetku kraje v prvním pololetí roku 2012), doplněný o informace: IČ a název nebo jméno příjemce dotace, stručná specifikace účelu poskytnutí dotace, celkový objem plánovaných nákladů na projekt, schválená výše dotace, celková výše alokace v předmětné výzvě, konečné bodové hodnocení projektu, limitní bodové hodnocení (pro poskytnutí dotace v rámci dané výzvy) a případně též bodové hodnocení projektu získané na základě hodnocení externích hodnotitelů (pokud se toto hodnocení lišilo od konečného hodnocení). Informaci prosím doplňte též o určení podílu, v jakém se na konečném bodovém hodnocení projektu podílela kvantitativní kritéria.

Přehled požadovaných dokumentů:

7. Účetní závěrka k datu 31. 12. 2011 zpracovaná v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, (dále též „Vyhláška“);

8. Strategie nakládání s (finančním, nemovitým) majetkem s tím, že je-li plánované zhodnocení majetku alespoň ve výši 1% ročně a u některé dlouhodobé majetkové účasti či nemovitosti (viz body 3 resp. 5) nebylo v roce 2011 tohoto cíle dosaženo, stručné zdůvodnění příčin;

9. Strategie poskytování dotací z majetku kraje se specifikací, jaký objem dotací byl poskytnut v roce 2011 a jaký je plánován pro rok 2012.

Účetní závěrku stačí poskytnout v rozsahu § 3 odst. 1 písm. a) a b) Vyhlášky.

Odbor vnitra a krajský živnostenský úřad, oddělení stížností a dozoru obcí zaevidovalo žádost pod čj. IZ-37/VZ/2012 a s ohledem na obsah podání požádalo o poskytnutí údajů dotčené odbory zařazené do organizační struktury krajského úřadu.

Na základě poskytnutých dílčích informací dotčených odborů uvádíme k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující:

1. V příloze č. 1 jsou uvedeny zůstatky finančních prostředků na běžných účtech Královéhradeckého kraje. Pokud se jedná o úročení, nelze takto jednoduše do tabulky uvést. U některých účtů se jedná o pásmové úročení, které se odvíjí od výše zůstatku na účtu, někde je účet úročen pohyblivou úrokovou sazbou PRIBID 1 M s odchylkou -0,60% p.a. apod. V případě některých dalších vybraných účtů je úrok stanoven individuálně takto: pro 1. - 3. pásmo, tak jak je určeno v aktuálním Speciálním oznámení o úrokových sazbách

pro "Běžný účet pro veřejný sektor", pro 4. (případně 5.) pásmo, které se určuje od částky 5 000 001,00 Kč včetně, je úroková sazba stanovena výší úrokové sazby pro 3. pásmo plus odchylka 0,15% p.a. Jako poznámku ještě uvádíme, že v současné době má Královéhradecký kraj cca 60 běžných účtů.

2. Královéhradecký kraj k 30. 6. 2012 nevlastnil žádné dluhové cenné papíry.

3. K majetkovým cenným papírům je možno uvést, že Královéhradecký kraj vlastní pouze akcie vložené do jím zřízených akciových společností. Dostupné informace jsou uvedeny v tabulce v příloze č. 2.

4. Královéhradecký kraj nevyužíval k 30. 6. 2012 investičních služeb žádné společnosti, finanční majetek určený k obchodování nevlastní. Příloha č. 3 není z uvedeného důvodu vyplněná.

5. Nemovitý majetek Královéhradeckého kraje je z větší části svěřen k užívání příspěvkovým organizacím (školy, domovy důchodců, ústavy sociální péče apod.). Menší část tvoří nemovitý majetek, který je pronajat akciovým společnostem. Jedná se o krajské nemocnice a společnost SÚS Královéhradeckého kraje a.s.

Přehled deseti nemovitostí s nejvyšší účetní hodnotou:

Inventární číslo

Skupina

Podskupina

Název majetku

Pořizovací hodnota

JC-B000201

21

30

Pavilon operačních oborů

398 052 726,03

JC-B000074

21

30

Budova chirurgie

239 397 475,18

TU-B000748

21

30

Pavilon centrálních operačních sálů

158 651 730,20

RK-B009357

21

30

Hlavní budova CHS

136 173 815,07

TU-B000911

21

30

Gynekologicko-porodnický pavilon

132 258 915,00

NA-B000864

21

30

Centrální kuchyně, ambulance

131 398 462,88

RK-B000167

21

30

Pavilon dětský a interní

129 161 096,00

TU-B000053

21

30

Hlavní budova+radiodiagnostika,radioterapie

128 655 191,00

NA-B000885

21

30

Interna

111 455 146,02

JC-B000023

21

30

Hospodářská budova, stravování

105 260 080,39

Stanovit deset nemovitostí „u nichž byl největší objem výnosů z pronájmu“ je velice složité. Je to z toho důvodu, že nájemní smlouvy jsou uzavřeny vždy na soubor nemovitostí, který tvoří budovy, stavby a pozemky. Kromě nájemní smlouvy se SÚS Královéhradeckého kraje a.s. není kritériem ke stanovení nájemného pořizovací (účetní) hodnota nemovitostí.

Proto při zodpovězení této otázky bylo voleno z celkového přehledu o šesti největších pronajímaných souborech nemovitostí jednotlivým společnostem. Je zde uvedena celková účetní hodnota pronajímaného nemovitého majetku a nájem. Objem finančních prostředků investovaných do údržby je uveden pouze u společnosti SÚS Královéhradeckého kraje a.s. U ostatních subjektů jsou náklady spojené s údržbou hrazeny z  provozních prostředků nemocnic a nejsou krajskému úřadu k dispozici. V níže vložené tabulce jsou uvedeny u nemocnic jako náklady údržba a opravy financované z Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje.

21 (stavby)

31 (pozemky)

celkem

nájem

náklady

Oblastní nemocnice Jičín

1044 556976,00

13469 354,00

1058 026330,00

4658850,00 Kč

512588,00

Obl. nemocnice Rychnov nad Kněžnou

450275406,00

1956 789,00

452232195,00

3293314,00 Kč

932733,00

Obl. nemocnice Náchod

499742688,00

13519 910,00

513262598,00

8481835,00 Kč

1777471,00

Obl. nemocnice Trutnov

810272165,00

2771609,00

813043774,00

3927246,00 Kč

214800,00

Městská nemocnice Dvůr Králové nad Labem

219435185,00

3209427,00

222644612,00

597429,00 Kč

0,00

SÚS

698742886,00

61509308,00 Kč

8720 000,00

6. V příloze č. 6 je uveden seznam 20-ti nejvýznamnějších projektů z hlediska výše schválené dotace. Královéhradecký kraj nevyužívá externí hodnotitele z důvodu úspory finančních prostředků.

Požadované dokumenty:

7. Účetní závěrka – vložena do přílohy č. 4 a 5 k tomuto dokumentu (Rozvaha sestavená k 31. 12. 2011, Výkaz zisku a ztráty sestavený k 31. 12. 2011).

8. Strategie nakládání s finančním, nemovitým majetkem – požadovaný dokument nemá krajský úřad k dispozici.

9. Strategie poskytování dotací – vložena do přílohy č. 6 k tomuto dokumentu.

Informace zasíláme v souladu s Vaším požadavkem v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

„otisk razítka“

Ing. Miroslav Vrba, MPA

vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad

(podepsáno digitálním podpisem)

Přílohy:

- dle textu

Stránka 4 z 4

Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec KrálovéVstřícný, rychlý a profesionální úřad

tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336 – spokojený občan.

e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz

www.kr-kralovehradecky.cz

Soubory ke stažení