Oznámení o odložení části žádosti o informace doručené dne 14.08.2024 a odpověď na část žádosti o informace doručené dne 14.08.2024
IZ-98 „Informace z konkrétního řízení na úseku dopravy“
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-98/MSZ/2024
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 21.08.2024
Počet listů: 2
Počet příloh: 1
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Oznámení o odložení části žádosti o informace doručené dne 14.08.2024 a odpověď na část žádosti o informace doručené dne 14.08.2024
Dne 14.08.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„Vzhledem k situaci, se kterou jsem se seznámila, vám touto cestou oznamuji, že jsem za ……………… (číslo jednací) uhradila dne 14.8.2024 částku ve výši 3000,-Kč ze svého účtu. Tímto požaduji, aby mi byl zaslán doklad o platbách částek 2000,-Kč a 1000,-Kč a současně mi byl doložen podrobný rozbor částky 1000,- Kč za nesrozumitelné náklady řízení, které nejsou specifikovány.
Jako účastnice situace, která byla vezena k ženskému lékaři (svůj zdravotní stav nejsem povinna uvádět) a samozvaného vyhodnocení postupu policie jste doposud nepředložili nikomu kamerové záznamy, které byly pořízeny policistkou a mladým policistou včetně kamery, kterou měli na svém autě. Na záznamu je jasně slyšet odpověď policistky i její chování při sdělení, že jsem vezena k lékaři. Údajně není ve spisu záznam o tom, že jsem byla vezena k lékaři řidičem, kterého postihujete, proto vám sděluji, že záznam o tomto jednání vlastním.
Očekávám tedy jako od výše obeslaných orgánů, aby do sedmi dnů zasla do mé datové schránky ověřené doklady o platbě, dokument o ukončení celé záležitosti a současně podrobný rozpis nákladů řízení a to na základě přirozeného zákona a současně zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-98/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
Krajský úřad poté posoudil Vaši žádost o informace rovněž z hlediska obsahu a tímto Vám sděluje, že se část požadovaných informací nevztahuje k působnosti Krajského úřadu Královéhradeckého kraje. Krajský úřad vzhledem ke své působnosti požadované informace neshromažďuje a ani není povinen je mít.
Podle ustanovení § 14 odst. 5 písm. c) InfZ, v případě, že se požadované informace nevztahují k působnosti povinného subjektu, povinný subjekt žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí žadateli do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Krajský úřad tedy s ohledem na ustanovení § 14 odst. 5 písm. c) InfZ část Vaší žádosti odložil.
Krajský úřad tak konstatuje, že nedisponuje doklady o platbě, neboť pokuta a náklady řízení byly placeny správnímu orgánu I. stupně, tedy Magistrátu města Hradec Králové. Dále uvádíme, že náklady řízení 1000 Kč jsou paušální částka dle § 6 odst. 1 Vyhlášky MV ČR č. 520/2005 Sb., o rozsahu hotových výdajů a ušlého výdělku, které správní orgán hradí jiným osobám, a o výši paušální částky nákladů řízení, v platném znění, a i tato paušální částka se hradí správnímu orgánu I. stupně, tj. Magistrátu města Hradec Králové. S touto částí Vaší žádosti Vám proto doporučujeme obrátit se přímo na Magistrát města Hradec Králové, který je také povinným subjektem ve smyslu InfZ.
Ke zbývající části Vaší žádosti Vám v příloze poskytujeme pravomocné rozhodnutí o odvolání č.j. KUKHK-17360/DS/2024-3 DV, ze dne 14.06.2024, jakožto požadovaný „dokument o ukončení celé záležitosti“.
K poskytnutému rozhodnutí krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ, pokud povinný subjekt poskytuje informaci formou kopie dokumentu, z něhož vyloučil pouze osobní údaje nebo informace, které jsou bankovním nebo obchodním tajemstvím a které získal při postupech podle správního, daňového nebo kontrolního řádu, nemusí vydat rozhodnutí
o odmítnutí žádosti. Sdělí-li žadatel v podané žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení požadované informace způsobem stanoveným tímto zákonem pro podání písemné žádosti
o informace povinnému subjektu, že trvá na vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti v rozsahu vymezených osobních údajů nebo bankovního anebo obchodního tajemství, povinný subjekt jej vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení sdělení žadatele.
Povinný subjekt v informaci poskytované formou kopie požadovaného rozhodnutí č.j. KUKHK-17360/DS/2024-3 DV, ze dne 14.06.2024, vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytované informaci anonymizoval následující osobní údaje:
- jména, příjmení, adresy bydliště, datum narození, ID datové schránky účastníka řízení
- SPZ dotčených motorových vozidel
Toto sdělení zasíláme do Vaší datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí
Příloha:
soubor Rozhodnutí ze dne 14.06.2024_anonym.pdf
Soubory ke stažení
- Rozhodnutí ze dne 14.06.2024_anonym (pdf, 215 kB, 4.9.2024)