Informace o rozpočtu kraje, dotacích, veřejné podpoře a hospodaření s majetkem kraje

27. 6. 2012 Autor: Vladimír Kučera

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
12. 6. 2012 IZ-30/VZ/2012 22. 6. 2012

Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad | oddělení stížností a dozoru obcí  |  Mgr. Vladimír Kučera | 585 | vkucera@kr-kralovehradecky.cz

Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 12. 6. 2012

Vážený pane,

dne 12. 6. 2012 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) doručena prostřednictvím datové schránky Vaše žádost o informace ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), v níž žádáte o poskytnutí níže specifikovaných informací, které se týkají rozpočtu kraje, dotací, veřejné podpory a hospodaření s majetkem kraje:

Rozpočet kraje:

1. Zveřejňuje kraj návrh rozpočtu také jinak než pouze na úřední desce a její elektronické verzi? Pokud ano, jak?

2. Má kraj zpracovaný a zveřejněný aktualizovaný rozpočtový výhled? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na stránku.

3. Jakým způsobem a kde zveřejňuje kraj veškeré schválené rozpočtové změny? V případě internetových stránek, uveďte prosím odkaz.

4. Řídí se změny schváleného rozpočtu kraje stejnými pravidly jako návrh rozpočtu? (zveřejnění minimálně v zákonem stanovené lhůtě, dopad změny na základní hospodářské ukazatele, komentář provázanosti s rozvojovými strategiemi kraje atd.).

5. Používá kraj transparentní účet? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na stránku, na které je účet zveřejněn.

6. Kolik pokut a o jaké výši dostal kraj v souvislosti s porušením rozpočtové kázně?

7. Vypracovává krajský úřad ekonomické analýzy dopadu v případě žádosti o úvěr?

Dotace a veřejná podpora:

8. Může se veřejnost zúčastnit zasedání výběrových komisí, na kterých se diskutuje a rozhoduje o přidělení dotace?

9. Má kraj implementována pravidla pro řešení střetu zájmů či eventuální podjatosti hodnotitelů rozhodujících o bodovém hodnocení projektů? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená pravidla stanoví.

10. Má kraj implementována pravidla pro řešení střetu zájmů či eventuální podjatosti členů výběrových komisí rozhodujících o přidělení dotací? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená pravidla stanoví.

11. Jaká odborná kritéria musí splňovat hodnotitelé projektů přihlášených do dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje? Má kraj tato kritéria implementována? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená kritéria stanoví.

12. Jaká odborná kritéria musí splňovat členové výběrových komisí jednotlivých dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje? Má kraj tato kritéria implementována? Pokud ano, žádáme o poskytnutí kopie dokumentu, který uvedená kritéria stanoví.

13. Seznam členů výběrových komisí dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje obsahující následující informace: jméno a příjmení, dotační program/programy, pro které osoba ve výběrové komisi zasedá.

14. Seznam hodnotitelů všech dotačních programů poskytovaných z rozpočtu kraje obsahující následující informace: jméno a příjmení, dotační program/programy, které daný hodnotitel hodnotí.

Hospodaření s majetkem kraje:

15. Zveřejňuje kraj záměr prodeje či pronájmu majetku v hodnotě vyšší než jeden milion korun také jinak než pouze na úřední desce a její elektronické verzi? Pokud ano, jak?

16. Má kraj stanovena interní pravidla pro hospodaření s nemovitým majetkem? Pokud ano, žádáme o poskytnutí tohoto dokumentu.

17. Má kraj stanovena interní pravidla pro hospodaření s movitým majetkem? Pokud ano, žádáme o poskytnutí tohoto dokumentu.

18. V kolika případech od listopadu 2008 použil krajský úřad při prodeji majetku elektronické aukce?

19. V kolika případech od listopadu 2008 použil krajský úřad při pronájmu majetku elektronické aukce?

20. Zveřejňuje kraj na internetových stránkách či jiném dálkově přístupném místě přehledný a ucelený seznam nemovitého majetku kraje s uvedením jeho současného využití? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na příslušnou stránku.

21. Zveřejňuje kraj na internetových stránkách či jiném dálkově přístupném místě dokumentaci proběhlých investičních akcí? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na příslušnou stránku.

22. Má kraj zřízenu škodní komisi eventuálně škodní výbor? Pokud ano, uveďte prosím jména členů tohoto orgánu a jejich politickou příslušnost, pakliže jde o členy zastupitelstva kraje.

23. Vede kraj veřejně přístupnou elektronickou evidence smluv uzavřených krajem? Pokud ano, uveďte prosím odkaz na příslušnou stránku.

Odbor vnitra a krajský živnostenský úřad, oddělení stížností a dozoru obcí zaevidovalo žádost pod čj. IZ-30/VZ/2012 a s ohledem na obsah podání požádalo o poskytnutí údajů dotčené odbory zařazené do organizační struktury krajského úřadu.

Na základě poskytnutých dílčích informací dotčených odborů uvádíme k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující:

1. Nezveřejňuje.

2. Kraj má zpracovaný rozpočtový výhled do roku 2016, není zveřejněn, vzhledem k probíhajícím a očekávaným změnám bude aktualizován na počátku roku 2013.

3. V rámci povinně zveřejňovaných informací jsou zveřejněna i veškerá usnesení Zastupitelstva Královéhradeckého kraje http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/templates/8--dokumenty-11150/ .

4. Změny rozpočtu jsou projednávány ve výborech Zastupitelstva Královéhradeckého kraje, v Radě Královéhradeckého kraje a následně na zasedání Zastupitelstva Královéhradeckého kraje. Zveřejnění v zákonem stanovených lhůtách je uloženo zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, jen v případě návrhu rozpočtu a závěrečného účtu. Změny se provádějí v souladu s ustanovením § 16 výše uvedeného zákona č. 250/2000 Sb.

5. Nepoužívá.

6. V roce 2011 kraj neprovedl žádný odvod za porušení rozpočtové kázně.

7. Provádí se propočet zobrazující dopad do rozpočtu kraje v jednotlivých letech, vliv na zatížení rozpočtu a disponibilitu kraje.

8. Veřejnost se nemůže účastnit zasedání výběrových komisí, ale hodnotící komise se skládají z členů výboru, kteří jsou z větší části zastupiteli (tj. řádně zvolenými zástupci občanů Královéhradeckého kraje) a odborníky v dané oblasti, kteří jsou ve výborech bez politické příslušnosti.

9. Kraj nemá implementována pravidla. Každý hodnotitel podepisuje před zahájením hodnocení jednotlivých žádostí prohlášení o nestrannosti a nepodjatosti.

10. Kraj nemá implementována pravidla. O přidělení dotace rozhoduje zastupitelstvo kraje, pokud některý ze zastupitelů je ve střetu zájmu nebo má pocit, že by mohl být, zdrží se v rámci schvalovací procedury hlasování. Střet zájmů je přímo upraven v ustanovení § 34 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů a dále v zákoně č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů.

11. Hodnotitel musí být členem věcně příslušného výboru s hlasem rozhodným, dále to mohou být přizvaní odborníci z řad veřejnosti a úředníci s hlasem poradním. Kritéria implementována nejsou.

12. Hodnotitel musí být členem věcně příslušného výboru s hlasem rozhodným, dále to mohou být přizvaní odborníci z řad veřejnosti a úředníci s hlasem poradním. Kritéria implementována nejsou.

13. Seznam tvoří přílohu č. 1 tohoto dokumentu.

14. Seznam tvoří přílohu č. 1 tohoto dokumentu.

Informace o krajských dotačních programech lze získat na dotačním portále Královéhradeckého kraje

http://dotace.kr-kralovehradecky.cz/Modules/DOTIS/Pages/Public/GrantPrograms.aspx .

Do přílohy č. 2 je vložen vnitřní předpis – Zásady poskytování finanční podpory z rozpočtu kraje.

15. Ano, záměr prodeje či pronájmu majetku v hodnotě vyšší než jeden milion korun zveřejňuje kraj vyjma na své úřední desce a její elektronické verzi také na úřední desce obce, v jejímž katastrálním území se nemovitost nachází a dlouhodobě nerealizovaný záměr také na internetových stránkách kraje http://www.kr-kralovehradecky.cz/default.htm .

16. Ano, má. Jedná se o Zásady upravující hospodaření s majetkem Královéhradeckého kraje a Zásady při majetkoprávních úkonech s nemovitým majetkem. Vnitřní předpisy jsou vloženy do přílohy č. 3 a 4 tohoto dokumentu.

17. Interní pravidla pro hospodaření s movitým majetkem kraje jsou stanovena přiloženými Zásadami upravujícími hospodaření s majetkem Královéhradeckého kraje.

18. Při prodeji majetku krajský úřad elektronickou aukci dosud nepoužil.

19. Při pronájmu majetku krajský úřad elektronickou aukci dosud nepoužil.

20. Nezveřejňuje. Informace lze zjistit ve veřejně přístupném katastru nemovitostí.

21. Zveřejňuje na adrese: https://vz.kr-kralovehradecky.cz/ .

22. Škodní a likvidační komise:

Uchytil Miroslav, Ing. předseda komise, člen zastupitelstva, Koalice pro Královéhradecký kraj
Kopáčková Renata, Ing. členka komise, referent oddělení majetkového
Hübsch Luboš člen komise, člen zastupitelstva, ČSSD
Hylmar Petr, Ing. člen komise, vedoucí oddělení hospodářské správy
Altmann Jiří, Mgr. člen komise, právník odboru sociálního
Sykáček Ondřej, Mgr. člen komise, právník oddělení majetkového
Křížová Jana, Mgr. členka komise, vedoucí oddělení dopravy
Malcová Dagmar členka komise, referent oddělení investic
Struna Martin, Mgr. člen komise, právník odboru školství

23. Evidence smluv uzavřených krajem není veřejně přístupná.

Informace zasíláme v souladu s Vaším požadavkem v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

„otisk razítka“

Ing. Miroslav Vrba, MPA

vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad

(podepsáno digitálním podpisem)

Příloha:

- Příloha č. 1 Složení hodnotících komisí

- Příloha č. 2 Zásady poskytování finanční podpory z rozpočtu kraje

- Příloha č. 3 Zásady upravující hospodaření s majetkem Královéhradeckého kraje

- Příloha č. 4 Zásady při majetkoprávních úkonech s nemovitým majetkem

Stránka 4 z 4

Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec KrálovéVstřícný, rychlý a profesionální úřad

tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336 – spokojený občan.

e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz

www.kr-kralovehradecky.cz

Soubory ke stažení