Problematika tzv. automatických telefonních oznamovačů užívaných orgány veřejné správy při komunikaci s občany
Na Veřejného ochránce práv se obrátil stěžovatel s podnětem týkajícím se účtování telefonních hovorů v případech, kdy úřad jako volaný subjekt využívá v souvislosti s výkonem státní správy tzv. automatický telefonní oznamovač. Stěžovatel namítal, že mu tak ve snaze kontaktovat úřad vznikají zvýšené nepřiměřené výdaje.
Na Veřejného ochránce práv se obrátil stěžovatel s podnětem týkajícím se účtování telefonních hovorů v případech, kdy úřad jako volaný subjekt využívá v souvislosti s výkonem státní správy tzv. automatický telefonní oznamovač. Stěžovatel namítal, že mu tak ve snaze kontaktovat úřad vznikají zvýšené nepřiměřené výdaje.
Vzhledem k tomu, že je nutné přispívat ke vstřícnosti, otevřenosti, transparentnosti, hospodárnosti a racionalitě výkonu státní správy a podporovat tak princip dobré správy jako služby lidem, obrátil se Veřejný ochránce práv na Ministerstvo vnitra s prosbou o řešení této situace. Ministerstvo vnitra vydalo k této problematice stanovisko, ve kterém navrhuje vhodné způsoby řešení komunikace úřadů s občany.
Soubory ke stažení
- 1. Stanovisko Ministerstvo vnitra (pdf, 621 kB, 24.5.2006)
- 2. Dopis veřejného ochránce práv (pdf, 733 kB, 24.5.2006)