9.51 - Souhlas k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci, zajištění péče o skládku a asanaci po ukončení jejího provozu

22. 4. 2024

Udělení souhlasu k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci, zajištění péče o skládku a asanaci po ukončení jejího provozu

  1. 01. Identifikační číslo návodu:   9
     
  2. 02. Kód:   51
     
  3. 03. Pojmenování (název) životní situace:

    Udělení souhlasu k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci, zajištění péče o skládku a asanaci po ukončení jejího provozu

     
  4. 04. Základní informace k životní situaci:
    Krajský úřad uděluje souhlas k dispozici se zvláštním vázaným účtem a k čerpání z prostředků finanční rezervy
     
  5. 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
    Právnická a fyzická osoba oprávněná k podnikání.
     
  6. 06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
    "Kromě identifikačních údajů žadatele (obchodní firma nebo název, právní forma a sídlo, je-li žadatel právnickou osobou, jméno a příjmení, obchodní firma, bydliště a místo podnikání, liší-li se od bydliště, je-li žadatel fyzickou osobou, identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno) musí žádost obsahovat náležitosti stanovené v § 11 vyhlášky MŽP č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu. "
     
  7. 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
    "Žadatel - právnická osoba nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání podá žádost krajskému úřadu příslušnému podle místa provozování zařízení (skládky)."
     
  8. 08. Na které instituci životní situaci řešit:
    "Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor životního prostředí a zemědělství."
     
  9. 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
    "Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, v Po a St v době 8,00-17,00 hod., v ostatní dny 8,00-14,00 hod."
     
  10. 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
    Kopii podnikatelského oprávnění (např. živnostenského listu) nebo kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo kopii zřizovací listiny žadatele, při zastupování pak rovněž písemnou plnou moc pro zastupování žadatele. případně i další podklady (viz. náležitosti žádosti) a dále aktuální výpis ze zvláštního vázaného účtu, zřízeného pro účely ukládání peněžních prostředků na rekultivaci, zajištění péče o skládku a asanaci po ukončení jejího provozu a další informace týkajícího se aktuálního stavu prací, rozpočtových nákladů a časového harmonogramu (v případě, že se nejedná o první podání ve věci).
     
  11. 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
    "Speciální formuláře neexistují. Náležitosti žádosti jsou uvedeny v § 11 vyhlášky MŽP č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu. "
     
  12. 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
    Správní poplatek je 500 Kč.
     
  13. 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
    "Jsou-li splněny podmínky stanovené zákonem č. 185/2001 Sb., udělí krajský úřad souhlas k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci, zajištění péče o skládku a asanaci po ukončení jejího provozu do 30 dnů (ve zvláště složitých případech do 60 dnů, nelze-li vzhledem k povaze věci rozhodnout ani v této lhůtě, může ji přiměřeně prodloužit odvolací orgán s tím, že je nutno o této skutečnosti vyrozumět účastníka řízení) ode dne doručení žádosti příslušnému orgánu kraje (odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje) a rozhodnutí musí být doručeno účastníku řízení do vlastních rukou."
     
  14. 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
    "Dle konkrétní situace existuje možnost dalších účastníků správního řízení."
     
  15. 15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
    "Na vyzvání příslušného referenta, jemuž je váš spis přidělen, upřesnit potřebné náležitosti, popřípadě se dostavit osobně k jednání."
     
  16. 16. Elektronická služba, kterou lze využít:
    Datová schránka Královéhradeckého kraje : "gcgbp3q

     
  17. 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
    "Ustanovení § 51 odst. 1 zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ""zákon č. 185/2001 Sb."")."
     
  18. 18. Jaké jsou související předpisy:
    "Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, vyhláška MŽP č. 381/2001 Sb., kterou se stanoví Katalog odpadů, Seznam nebezpečných odpadů a seznamy odpadů a států pro účely vývozu, dovozu a tranzitu odpadů a postup při udělování souhlasu k vývozu, dovozu a tranzitu odpadů (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška MŽP č. 382/2001 Sb., o podmínkách použití upravených kalů na zemědělské půdě, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška MŽP č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška MŽP č. 384/2001 Sb., o nakládání s PCB, vyhláška MŽP č. 376/2001 Sb., o hodnocení nebezpečných vlastností odpadů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška MŽP č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu."
     
  19. 19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
    "Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí k Ministerstvu životního prostředí, odboru výkonu státní správy Hradec Králové podáním, učiněným u správního úřadu, který vydal rozhodnutí (krajský úřad, odbor životního prostředí a zemědělství)."
     
  20. 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
    "Sankce (pokuty) se ukládají podle § 66 - § 70 zákona č. 185/2001 Sb."
     
  21. 21. Nejčastější dotazy :

     
  22. 22. Další informace:

     
  23. 23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě:
    http://www.env.cz/ 
     
  24. 24. Související životní situace a návody, jak je řešit:

     
  25. 25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
    Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, oddělení technické ochrany životního prostředí
     
  26. 26. Kontaktní osoba:
    Ing. Aleš Váňa, tel: 495 817 580, e-mail: avana@khk.cz 
     
  27. 27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
    1.5.2014
     
  28. 28. Popis byl naposledy aktualizován:
    1.5.2014
     
  29. 29. Datum konce platnosti popisu:
    Konec platnosti návodu není stanoven.
     
  30. 30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace: