3.3 - Opakování ročníku

22. 4. 2024

Žádost žáka o opakování ročníku ve střední škole po splnění povinné školní docházky.

  1. 01. Identifikační číslo návodu:   3
     
  2. 02. Kód:   3
     
  3. 03. Pojmenování (název) životní situace:

    Žádost žáka o opakování ročníku ve střední škole po splnění povinné školní docházky.

  4. 04. Základní informace k životní situaci:
    Žák, který na konci 2. pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen z určitého předmětu, může požádat ředitele školy o opakování ročníku.
     
  5. 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
    Za nezletilého žáka podává žádost zákonný zástupce se souhlasem nezletilého žáka, zletilý žák si podává žádost sám.
     
  6. 06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
    Žadatel je žákem oboru vzdělání ve střední škole, má splněnou povinnou školní docházku a na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen.
     
  7. 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
    Žádost se podává v písemné formě řediteli školy, kterou žák navštěvuje, s uvedením důvodů, proč chce žák ročník opakovat.
     
  8. 08. Na které instituci životní situaci řešit:
    V příslušné střední škole.
     
  9. 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
    S třídním učitelem, výchovným poradcem a ředitelem školy, kterou žák navštěvuje, a to ve chvíli, kdy se dozví, že na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen.
     
  10. 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
    Žádné dokumenty nejsou stanoveny.
     
  11. 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
    Předepsané formuláře nejsou stanoveny, třídní učitel, výchovný poradce, popř. ředitel školy poradí, jak žádost o opakování ročníku formulovat.
     
  12. 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
     
  13. 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
    Lhůta pro vyřízení je 30 dní.
     
  14. 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
    Další účastníci řešení nejsou stanoveni.
     
  15. 15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
    Další činnosti nejsou stanoveny.
     
  16. 16. Elektronická služba, kterou lze využít:
    Tuto situaci nelze řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
     
  17. 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
    Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů.
     
  18. 18. Jaké jsou související předpisy:
    Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
     
  19. 19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
    Žák se může odvolat proti rozhodnutí ředitele prostřednictvím ředitele školy ke Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje.
     
  20. 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
    Sankce nejsou stanoveny.
     
  21. 21. Nejčastější dotazy :
    Nejsou.
     
  22. 22. Další informace:
    V příslušné škole, na odboru školství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.
     
  23. 23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě:
    Ředitel příslušné školy.
     
  24. 24. Související životní situace a návody, jak je řešit:

     
  25. 25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
    Odbor školství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.
     
  26. 26. Kontaktní osoby:
    Mgr. Jiřina Klírová - jklirova@khk.cz,
    Mgr. Daniel Horáček – dhoracek@khk.cz
    Mgr. Renáta Koldrtová - :rkoldrtova@khk.cz
    Mgr. Věra Gápová, Dis. - vegapova@khk.cz
     
  27. 27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
    1.9.2019
     
  28. 28. Popis byl naposledy aktualizován:
    2.8.2023
     
  29. 29. Datum konce platnosti popisu:
    Nebylo stanoveno.
     
  30. 30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace: