3.3 - Opakování ročníku
Žádost žáka o opakování ročníku ve střední škole po splnění povinné školní docházky.
- 01. Identifikační číslo návodu: 3
- 02. Kód: 3
- 03. Pojmenování (název) životní situace:
Žádost žáka o opakování ročníku ve střední škole po splnění povinné školní docházky.
- 04. Základní informace k životní situaci:
Žák, který na konci 2. pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen z určitého předmětu, může požádat ředitele školy o opakování ročníku.
- 05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Za nezletilého žáka podává žádost zákonný zástupce se souhlasem nezletilého žáka, zletilý žák si podává žádost sám.
- 06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Žadatel je žákem oboru vzdělání ve střední škole, má splněnou povinnou školní docházku a na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen.
- 07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
Žádost se podává v písemné formě řediteli školy, kterou žák navštěvuje, s uvedením důvodů, proč chce žák ročník opakovat.
- 08. Na které instituci životní situaci řešit:
V příslušné střední škole.
- 09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
S třídním učitelem, výchovným poradcem a ředitelem školy, kterou žák navštěvuje, a to ve chvíli, kdy se dozví, že na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen.
- 10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Žádné dokumenty nejsou stanoveny.
- 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Předepsané formuláře nejsou stanoveny, třídní učitel, výchovný poradce, popř. ředitel školy poradí, jak žádost o opakování ročníku formulovat.
- 12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
- 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro vyřízení je 30 dní.
- 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Další účastníci řešení nejsou stanoveni.
- 15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Další činnosti nejsou stanoveny.
- 16. Elektronická služba, kterou lze využít:
Tuto situaci nelze řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
- 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů.
- 18. Jaké jsou související předpisy:
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
- 19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Žák se může odvolat proti rozhodnutí ředitele prostřednictvím ředitele školy ke Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje.
- 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Sankce nejsou stanoveny.
- 21. Nejčastější dotazy :
Nejsou.
- 22. Další informace:
V příslušné škole, na odboru školství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.
- 23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě:
Ředitel příslušné školy.
- 24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
- 25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
Odbor školství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.
- 26. Kontaktní osoby:
Mgr. Jiřina Klírová - jklirova@khk.cz,
Mgr. Daniel Horáček – dhoracek@khk.cz
Mgr. Renáta Koldrtová - :rkoldrtova@khk.cz
Mgr. Věra Gápová, Dis. - vegapova@khk.cz
- 27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.9.2019
- 28. Popis byl naposledy aktualizován:
2.8.2023
- 29. Datum konce platnosti popisu:
Nebylo stanoveno.
- 30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace: