Žádost o informace týkající se veřejných zakázek

22. 6. 2012 Autor: Vladimír Kučera

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
7. 6. 2012 IZ-29/VZ/2012 20. 6. 2012

Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad |  oddělení stížností a dozoru obcí |  Mgr. Vladimír Kučera | 585| vkucera@kr-kralovehradecky.cz

Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 7. 6. 2012

Vážený pane,

dne 7. 6. 2012 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) doručena prostřednictvím datové schránky Vaše žádost o informace ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), v níž žádáte o poskytnutí níže specifikovaných informací, které se týkají veřejných zakázek:

1. Má kraj implementována interní pravidla pro zadávání všech veřejných zakázek (nejen malého rozsahu, ale také podlimitních a nadlimitních)? Pokud ano, žádáme kopii tohoto dokumentu respektive dokumentů, pakliže jsou zakázky malého rozsahu upraveny samostatně.

2. Jsou výše zmíněná pravidla pro zadávání veřejných zakázek obdobně závazná také pro všechny příspěvkové organizace kraje a obchodní společnosti ovládané krajem a naplňující definici veřejného zadavatele dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“)?

3. V kolika případech bylo krajem od listopadu 2008 použito pro zadávání veřejných zakázek elektronické aukce?

4. V kolika případech bylo krajem od listopadu 2008 použito pro zadávání veřejných zakázek nástroje elektronické tržiště?

5. Kolikrát od listopadu 2008 do 31. března 2012 omezil kraj počet zájemců pro účast v užším řízení, v jednacím řízení s uveřejněním nebo v soutěžním dialogu na základě losu dle ust. § 61 odst. 4 zákona o veřejných zakázkách, ve znění před účinností novely č. 55/2012 Sb.?

6. Zveřejňuje kraj informace o plánovaných veřejných zakázkách (investičních záměrech)? Pokud ano, jakým způsobem?

7. Od jaké minimální předpokládané hodnoty zakázek zveřejňuje kraj veřejné zakázky na svých internetových stránkách eventuálně na profilu zadavatele?

8. Jaká odborná kritéria musí splňovat členové hodnotících komisí? Jakým systémovým opatřením je řešen možný střet zájmů či eventuální podjatost u těchto osob a jaký je způsob výběru konkrétního hodnotitele ze seznamu hodnotitelů pro hodnocení konkrétní zakázky?

9. Jaká odborná kritéria musí splňovat zaměstnanci úřadu odpovědní za přípravu veřejných zakázek a zaměstnanci úřadu odpovědní za kontrolu realizace veřejných zakázek? Jakým systémovým opatřením je řešen možný střet zájmů či eventuální podjatost u těchto osob?

10. Kolika správních deliktů dle ust. § 120 zákona o veřejných zakázkách se kraj dopustil v souvislosti s veřejnými zakázkami zadanými po listopadu 2008?

11. Který útvar popř. útvary v organizační struktuře krajského úřadu jsou odpovědné za přípravu veřejných zakázek?

12. Který útvar, popř. útvary v organizační struktuře krajského úřadu jsou odpovědné za kontrolu realizace veřejných zakázek?

Odbor vnitra a krajský živnostenský úřad, oddělení stížností a dozoru obcí zaevidovalo žádost pod čj. IZ-29/VZ/2012 a s ohledem na obsah podání požádalo o poskytnutí údajů všechny odbory zařazené do organizační struktury krajského úřadu.

Na základě poskytnutých dílčích informací jednotlivých odborů uvádíme k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující:

1. Směrnice č. 3 Rady Královéhradeckého kraje, kterou se stanovuje postup Královéhradeckého kraje při zadávání veřejných zakázek – vložena do přílohy tohoto dokumentu.

2. Výše zmíněná Směrnice č. 3 je závazná pouze pro Královéhradecký kraj. Po schválení příslušných dodatků ke zřizovacím listinám příspěvkových organizací budou pravidla nastavená směrnicí závazná i pro příspěvkové organizace.

3. Elektronické aukce použil kraj na nákup zemního plynu (2x) a elektrické energie (1x).

4. Zatím nebylo použito.

5. V šesti řízeních odbor investic, v jednom případě odbor sociálních věcí, jedno výběrové řízení u odboru školství, ale toto bylo zrušeno z důvodu vyloučení jakýchkoliv rizik a pochybností a zakázka následně proběhla standardně.

6. Informace jsou zveřejněny na internetových stránkách Královéhradeckého kraje, na adrese: https://vz.kr-kralovehradecky.cz/ a dále na profilu zadavatele. Na internetových stránkách Královéhradeckého kraje se též zveřejňují usnesení orgánů kraje (usnesení zastupitelstva http://www.kr-kralovehradecky.cz/scripts/detail.php?pgid=79, usnesení rady http://www.kr-kralovehradecky.cz/scripts/detail.php?pgid=82), jejichž součástí jsou i body týkající se připravovaných nebo realizovaných projektů a změny rozpočtu Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje, ze kterého jsou financovány stavební akce.

7. Minimální předpokládaná hodnota zakázek od 1 Kč u odboru kanceláře hejtmana, jinak je minimální předpokládaná hodnota zakázek pro zveřejnění stanovena na 200 tisíc Kč. Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu a kultury zveřejňuje již od veřejných zakázek malého rozsahu 1. kategorie dle Směrnice č. 3 od 2 mil. Kč a s účinností novely zákona o veřejných zakázkách od 1 mil. Kč.

8. Ze Směrnice č. 3 Rady Královéhradeckého kraje vyplývá, že členy hodnotící komise pro hodnocení nabídek mohou být pouze osoby s příslušnou způsobilostí podle předmětu zadání veřejné zakázky v souladu se zákonem, resp. členové hodnotící komise musí mít příslušnou odbornou způsobilost podle předmětu zadání veřejné zakázky, hodnotící komise musí mít 5 členů s tím, že 2 členové musí být z řad členů Zastupitelstva Královéhradeckého kraje. Každý člen před jednáním podepisuje čestné prohlášení o nepodjatosti. Pro případ, že by byl podjatý, nastupuje za něho náhradník, kterého Rada Královéhradeckého kraje jmenovala.

9. Kritéria ani střet zájmů nejsou výše uvedeným předpisem upraveny, ale k přípravě veřejných zakázek je nutná znalost zákona o veřejných zakázkách včetně všech prováděcích předpisů a ostatní právní agenda, která úzce souvisí se zadáváním veřejných zakázek.

10. Jeden uvedl odbor investic krajského úřadu a jeden uvedl odbor zdravotnictví.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele (Královéhradecký kraj) učiněných v zadávacím řízení nadlimitní veřejné zakázky „Ekologizace zdroje vytápění v Oblastní nemocnici Jičín a.s. – nemocnice Jičín – dodávky, zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 25. 2. 2011 pod. ev. č. 60056862 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 1. 3. 2011 pod číslem 2011/S 41-066703. Jedná se o pokračování správního řízení sp. Zn. ÚHOS-S477/2011/VZ/530-JWe.

Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) v rozhodnutí č.j. ÚOHS-S1/2009/VZ-2133/2009/540/VKu ze dne 6. 3. 2009 dospěl k závěru, že ze strany Královéhradeckého kraje došlo ke spáchání správního deliktu podle § 120 odst. 1 písm. a) zákona o veřejných zakázkách, tím, že Královéhradecký kraj jako zadavatel nedodržel postup stanovený v ust. § 21 odst. 2 zákona o veřejných zakázkách. Proti výše uvedenému rozhodnutí ÚOHS podal Královéhradecký kraj rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který byl doručen ÚOHS dne 25. 3. 2009. O tomto rozkladu rozhodl předseda ÚOHS svým rozhodnutím č.j. ÚOHS-R42,43/2009/VZ-15578/2009/310-ASc ze dne 8. 12. 2009, kterým původní rozhodnutí ÚOHS č.j. ÚOHS-S1/2009/VZ-2133/2009/540/VKu ze dne 6. 3. 2009 potvrdil a zamítl rozklad podaný Královéhradeckým krajem. Proti výše uvedenému rozhodnutí předsedy ÚOHS byla Královéhradeckým krajem podána žaloba na zrušení rozhodnutí předsedy ÚOHS č.j. ÚOHS-R42,43/2009/VZ-15578/2009/310-ASc ze dne 8. 12. 2009, která byla doručena Krajskému soudu v Brně dne 22. 2. 2010. O této žalobě dosud nebylo rozhodnuto.

11. Za přípravu veřejných zakázek odpovídá příslušný odbor, který plní funkci zadavatele.

12. Za kontrolu realizace veřejných zakázek odpovídá příslušný odbor plnící funkci zadavatele.

Informace zasíláme v souladu s Vaším požadavkem v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

„otisk razítka“

Ing. Miroslav Vrba, MPA

vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad

(podepsáno digitálním podpisem)

Příloha:

-Směrnice Rady Královéhradeckého kraje, kterou se stanovuje postup Královéhradeckého kraje při zadávání veřejných zakázek

Stránka 2 z 3

Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec KrálovéVstřícný, rychlý a profesionální úřad

tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336 – spokojený občan.

e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz

www.kr-kralovehradecky.cz

Soubory ke stažení