Rozpočet na rok 2009 a informace o veřejných zakázkách
Informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
13.03.2009/ 27.03.2009
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
Mgr. Julie Gutwirthová/271
jgutwirthova@kr-kralovehradecky.cz
Poskytnutí informací
Vážení,
dne 13. března 2009 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje doručena žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen Zákon ) podaná .. (dále též jen žádost ).
Žádost byla rozčleněna do šesti bodů. Této struktuře odpovídají i níže uvedené informace s tím, že část je obsažena v přílohách této odpovědi na Vaši žádost.
Ad. bod 1. žádosti
- Orgán veřejné správy má schválený rozpočet na rok 2009, který je obsažen v příloze pod názvem: Bilance příjmů a výdajů rozpočtu Královéhradeckého kraje na rok 2009 .
Ad bod 2. žádosti
- Dále přikládám rozpočet Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje na rok 2009 včetně jmenovitého výčtu investičních a neinvestičních akcí dle odvětví, který je součástí schváleného rozpočtu na rok 2009. V období finanční krize je reálný předpoklad, že investiční a neinvestiční akce budou spíše omezovány, nové akce nad rámec schváleného limitu nebudou zahajovány, až na výjimečné případy, např. havárie.
Ad bod 3. žádosti
- Královéhradecký kraj nehospodařil v roce 2009 podle rozpočtového provizoria, rozpočet na rok 2009 byl schválen usnesením č. ZK/30/2072/2008 Zastupitelstva Královéhradeckého kraje.
Ad bod 4. žádosti
- Veřejné zakázky popis umístění na webu:
V sekci (červené) Kraj a volené orgány đ Veřejné zakázky a soutěže đ Veřejné zakázky podle zák. 137/2006 Sb. ( To jsou současné zakázky, na webu jsou zveřejněny též archivy veřejných zakázek z minulých let).
Přímý odkaz: http://www.kr-kralovehradecky.cz/scripts/detail.php?pgid=86
Dále je odkaz ze sekce (modré) Krajský úřad đ Úřední deska đ Veřejné zakázky a soutěže , který vede na výše uvedenou stránku.
Další odkaz je z mapy stránek (http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/mapa_webu.htm ) přikládám obrázek se zakroužkovaným odkazem.
K postupu při zadávání veřejných zakázek:
- Královéhradecký kraj postupuje při zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen Zákon ) a dalších souvisejících právních předpisů závazných pro Královéhradecký kraj. Stejně postupují i právnické osoby zřízené Královéhradeckým krajem (dále jen příspěvkové organizace ), jsou-li zadavateli veřejných zakázek v souladu se Zákonem, při zajištění svého běžného hospodaření, plnění činností, k nimž byly zřízeny, při správě majetku kraje, který jim byl svěřen do správy, popř. nájmu nebo výpůjčky.
- Veškeré veřejné zakázky se realizují při dodržení zásad:
- transparentnosti
- rovného (stejného) zacházení
- zákazu diskriminace
- vztahu vzájemného uznávání a proporcionality.
Zadávající subjekty (dále též zadavatel ) postupují v průběhu zadávacího řízení veřejné zakázky vždy souladu se Zákonem, vnitřními předpisy a jsou povinni zajistit soulad jednotlivých operací při zadávacím řízení s právními předpisy při dodržení optimálního vztahu mezi hospodárností, účelností a efektivností jednotlivých operací podle zákona o finanční kontrole a dalších platných právních předpisů ČR.
- Každý zadavatel odpovídá za uveřejnění informací týkajících se zadávacího řízení veřejných zakázek v souladu se Zákonem a vnitřními předpisy Královéhradeckého kraje. Zadavatel je povinen zajistit uveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo odeslání výzvy o zahájení zadávacího řízení podle ust. § 26 Zákona, oznámení o výsledku zadávacího řízení podle ust. § 83 Zákona. Veškeré úkony zadavatele při zadávání veřejných zakázek musí být zveřejňovány postupem podle příslušných ustanovení Zákona, a dále i na internetových stránkách Královéhradeckého kraje. Jedná se především o vyvěšení na úřední desce kraje veškerých formulářů zveřejňovaných na centrální adrese (oznámení o zahájení zadávací řízení, oznámení o výsledku zadávacího řízení, oznámení o zrušení zadávacího řízení, apod.), výzvy při zjednodušeném podlimitním řízení, atd.
- Zveřejnění zadávací dokumentace pro jednotlivé druhy zadávacího řízení a zajištění přístupu k ní elektronickými prostředky posuzuje zadavatel vždy podle druhu zadávacího řízení, rozsahu dokumentace, technických podmínek zadávací dokumentace a nákladů spojených s jejím pořízením.
- Příspěvkové organizace a obchodní společnosti Královéhradeckého kraje zveřejňují informace na svých internetových stránkách, popř. na úřední desce nebo jiným vhodným způsobem dle místních podmínek a interních předpisů vydaných právnickými osobami kraje.
- Není-li rozhodnuto příslušnými orgány kraje jinak, veřejné zakázky malého rozsahu jsou pro potřeby Královéhradeckého kraje zadávány a realizovány věcně příslušnými odbory krajského úřadu v souladu s podmínkami stanovenými Zákonem a vnitřními předpisy.
- Při realizaci zakázek malého rozsahu, kdy předpokládaná výše plnění nepřesahuje částku 600 000,--Kč (bez DPH), je osoba odpovídající za přípravu a realizaci zakázky je povinna vyzvat minimálně 3 dodavatele k předložení nabídky (je-li to efektivní s ohledem na charakter a hodnotu plnění každé jednotlivé zakázky), přičemž na vyžádání je povinna doložit, kteří dodavatelé byli k předložení nabídky vyzváni, popř. doložit důvody proč byl zvolen jiný postup. Vyzvat dodavatele k předložení nabídky lze též pouze elektronicky (bez použití zaručeného el. podpisu).
- V případě veřejných zakázek malého rozsahu, kdy předpokládaná výše plnění je v rozmezí:
- u služeb a dodávek nad 600 000,-Kč nejvýše do částky 2 000 000,- Kč (bez DPH)
- u stavebních prácí nad 600 000,-Kč nejvýše do částky 6 000 000,-Kč (bez DPH)
Za přípravu a realizaci zakázky odpovídá věcně příslušný odbor krajského úřadu. V rámci zadání veřejné zakázky je věcně příslušný odbor povinen po projednání s příslušným gestorem oslovit minimálně 5 dodavatelů, vždy s ohledem na charakter plnění každé jednotlivé zakázky.
- Pro rozhodnutí rady kraje o zadání zjednodušeného řízení v souladu s ust. § 25 a § 38 Zákona je předkládán návrh výzvy nejméně 5 zájemcům a zadávací dokumentace zpracování zadávacích podmínek, návrh na složení hodnotící komise, a to věcně příslušným odborem krajského úřadu, příspěvkovou organizací kraje či společností kraje, jedná-li se o plnění hrazené z finančních prostředků kraje a předmět plnění bude nabýván do vlastnictví kraje.
- Výzva, popř. zadávací dokumentace, u podlimitních veřejných zakázek, zjednodušeného podlimitního řízení, je každým jednotlivým zadavatelem zveřejněna na internetových stránkách Královéhradeckého kraje, v případě příspěvkových organizací i na jejich internetových stránkách, popř. na úřední desce a musí obsahovat zejména údaje v souladu s ust. § 38 odst. 4 Zákona a další požadavky zadavatele vztahující se k veřejné zakázce. Podmínkou zahájení zadávacího řízení je projednání zadávacího řízení radou kraje. Pokud v zákonné lhůtě náležitým způsobem a za předpokladu dodržení rovných podmínek všech uchazečů podá v případech zjednodušeného podlimitního řízení nabídku i uchazeč, který nebyl původně osloven, je zadavatel povinen jeho nabídku přijmout a zařadit do dalšího posuzování a hodnocení, je-li po otevření shledána úplnou.
Je-li v postavení zadavatele veřejné zakázky malého rozsahu příspěvková organizace a předpokládaná výše plnění
- nepřesahuje částku 600 000,--Kč (bez DPH) rozhoduje v souladu se Zákonem statutární orgán, tj. ředitel příspěvkové organizace.
- při plnění v předpokládané výši nad 600 000,--Kč a nejvýše do částky 2 000 000,-- Kč (bez DPH) je statutární orgán, tj. ředitel organizace povinen projednat realizaci plnění s věcně příslušným odborem krajského úřadu a gestorem , jež posoudí potřebnost a zadání veřejné zakázky, včetně realizace zadávacího řízení.
Zadavatel je povinen oslovit formou výzvy k předložení nabídky nejméně 3 uchazeče.
V případě zakázek malého rozsahu na stavební práce
- Plnění nepřesahující částku 1 000 000,--Kč (bez DPH) rozhoduje v souladu se Zákonem statutární orgán, tj. ředitel příspěvkové organizace.
- Plnění v předpokládané výši nad 1 000 000,--Kč, nejvýše do částky 6 000 000,--Kč (bez DPH), pak je zadavatelem zakázky příspěvková organizace. Postup při zpracování zadání a realizaci zakázek projedná ředitel organizace s věcně příslušným gestorem a s věcně příslušným odborem krajského úřadu. Na základě jejich požadavku musí být zadání veřejné zakázky projednáváno i s dalšími odborně a věcně příslušnými odbory krajského úřadu (např. odd. investičním, ekonomickým odborem, atd.). Počet oslovených uchazečů podle charakteru nebo specifikace plnění každé jednotlivé zakázky činí nejméně 5 zájemců.
- Za úkony spojené s přípravou zadání, vyhlášením a realizací veřejných zakázek v souladu se Zákonem a dalšími právními předpisy upravujícími plnění předmětu veřejné zakázky, zodpovídá zadavatel.
- Vedle shora uvedeného sděluji, že odbor evropských záležitostí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje realizuje v rámci samostatné působnosti projekty technické pomoci, které jsou následně financovány ze strukturálních fondů EU. Projekty technické pomoci jsou určeny pro úhradu způsobilých výdajů vzniklých v souvislosti s administrací jednotlivých operačních programů (způsobilé výdaje se týkají např. nákupu informačních technologií, tisku publikací, zhotovení propagačních předmětů, inzerce atd.).
Ad bod 5. žádosti
V tomto bodě žádosti požadujete zasílání výzev v případě veřejných zakázek zadávaných ve zjednodušeném podlimitním řízení a u veřejných zakázek malého rozsahu a tuto svou žádost označujete jako žádost předběžnou s platnou do 31.12.2009.
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím však žádnou takovou formu žádosti nepřipouští. Zákon o svobodném přístupu k informacím ukládá povinnému subjektu sdělovat informace, které má v době podání a vyřizování konkrétní žádosti k dispozici. Nelze tedy požádat o sdělování informací, které s určitou pravděpodobností budou vytvořeny v budoucnu.
Vzhledem k výše uvedeném odkazuji na údaje o veřejných zakázkách zveřejňované na internetových stránkách Královéhradeckého kraje, příp. je možno zaslat nabídku příslušným odborům krajského úřadu, resp. příspěvkovým organizacím, které odpovídají v souladu se shora uvedeným za zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, příp. za veřejné zakázky zadávané ve zjednodušeném řízení.
Ve vztahu k zákonu č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, podotýkám, že tento zákon obecně neumožňuje veřejnému zadavateli, aby opakovaně vyzýval k podání nabídky na plnění veřejné zakázky stejný okruh zájemců, lze tak učinit pouze tehdy, pokud tento postup odůvodňuje povaha předmětu plnění nebo jiné zvláštní okolnosti. Ve své žádosti však žádné bližší údaje, ze kterých by bylo možno usuzovat na odůvodněnost Vámi požadovaného postupu, neuvádíte.
Ad bod 6. žádosti seznam je umístěn na internetových stránkách (na adrese: http://www.kr-kralovehradecky.cz/scripts/detail.php?id=222) a rovněž přiložené přehledy obsahují seznam zřizovaných subjektů Královéhradeckého kraje v oblastech:
- kultury a památkové péče
- sociálních věcí a zdravotnictví
- školství aktuální přehled všech organizací školství, zřízených krajem, je k dispozici na webových stránkách kraje na odkazu:
Přehled organizací lze též nalézt pod nabídkou Úřad Školství Vzdělávání pod heslem Adresář škol a školských zařízení . Zveřejněné údaje o organizacích jsou průběžně aktualizovány.
Další oblasti:
- evropské záležitosti:
- Centrum EP, IČ: 71218840, se sídlem Hradec Králové, Soukenická 54, PSČ 500 03
ředitelka: Ing. Klára Dostálová
www.cep-rra.cz, kontakt: tel. 495 817 802, fax: 495 817 848, e-mail: info@cep-rra.cz
- odvětví dopravy a silničního hospodářství:
- Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje, IČ: 70947996, se sídlem Hradec Králové, Kutnohorská ulice čp. 59, PSČ 500 04
Nad rámec Vaší žádosti podotýkám, že obdobně jako příspěvkové organizace zveřejňují tyto informace na svých internetových stránkách, popř. jiným vhodným způsobem dle místních podmínek a svých interních předpisů, též obchodní společnosti Královéhradeckého kraje, jejichž výčet je rovněž uveden na internetových stránkách
http://www.kr-kralovehradecky.cz/scripts/detail.php?id=222 .
S pozdravem
v. r. Ing. František Žváček
zastupující vedoucího odboru
kancelář hejtmana
Přílohy:
Bilance příjmů a výdajů rozpočtu Královéhradeckého kraje na rok 2009
Rozpočet Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje na rok 2009
Mapa stránek Královéhradeckého kraje
Seznam zřizovaných subjektů za oblast kultury a památkové péče
Seznam zřizovaných subjektů za oblast sociálních věcí a zdravotnictví
Seznam zřizovaných subjektů za oblast školství
Scan poslední stránky s podpisem Ing. Žváčka
Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec Králové
tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336
e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz
www.kr-kralovehradecky.cz
2
Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec Králové
tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336
e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz
www.kr-kralovehradecky.cz
Soubory ke stažení
-
Scan poslední stránky (JPG, 720 kB, 16.7.2009)
s podpisem Ing. Žváčka
- Mapa webových stránek (jpg, 143 kB, 16.7.2009)
-
Seznam zřizovaných subjektů (doc, 100 kB, 16.7.2009)
za oblast školství
-
Seznam zřizovaných subjektů (xls, 48 kB, 16.7.2009)
za oblast sociálních věcí a zdravotnictví
-
Seznam zřizovaných subjektů (doc, 36 kB, 16.7.2009)
za oblast kultury a památkové péče
-
Rozpočet Fondu rozvoje a reprodukce (xls, 147 kB, 16.7.2009)
Královéhradeckého kraje na rok 2009
-
Bilance příjmů a výdajů (xls, 58 kB, 16.7.2009)
rozpočtu Královéhradeckého kraje na rok 2009