Problematika financování pedagogické asistence

14. 8. 2006 Autor: JUDr. Radmila Šulcová

Informace, o které požádao Integrační školní centrüm Prointepo s.r.o. v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.

 

 


                                                                                          Integrační školní centrum

                                                                                          PROINTEPO s. r. o.

                                                                                         

                                                                                          Hrubínova 1458

                                                                                          500 02 Hradec Králové

                                                                                         

 

 

 

VÁŠ DOPIS ZNAČKY/ZE DNE

NAŠE ZNAČKA

VYŘIZUJE / LINKA

HRADEC KRÁLOVÉ

4. 7. 2006     

15481/SM/2006

Ilona Špráchalová/495 817 242

2006-07-14

 

 

Problematika financování pedagogické asistence

 

 

Vážená paní ředitelko,

 

v příloze Vám posíláme kopii e-mailu, kterým byli pozváni zástupci všech poradenských zařízení na jednání komise ohledně přidělení asistentů pedagoga. Zde je patrné, že i Vám byla pozvánka odeslána a nedoručená se nám nevrátila.

 

K problematice financování pedagogické asistence na školách samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením lze uvést následující:

 

Způsob financování soukromých škol z prostředků státního rozpočtu je striktně definován zákonem č. 306/1999 Sb., finanční částky používané pro stanovení výše dotace každoročně stanovuje MŠMT ve zveřejňované soustavě normativů.

Ze státní dotace,  poskytované kraji z MŠMT na financování soukromých škol, však nelze škole přidělit finanční prostředky navíc, nad rámec dotací již poskytovaných prostřednictvím normativů na žáka v režimu vymezeném zákonem č. 306/1999 Sb.

Součástí dotace pro žáky se zdravotním postižením, jde-li o žáky ve škole nebo třídě samostatně zřízené pro tyto žáky, je příplatek na zdravotní postižení. Tímto je již z MŠMT dáno a číselně vymezeno zohlednění specifických potřeb. Žádný jiný způsob poskytnutí dotace není definován – tedy není přípustný.

Odbor školství KÚ může zohlednit  konkrétní nezbytné potřeby související s individuální integrací pouze u zdravotně postižených žáků v běžných třídách běžných soukromých škol. Tento případ se však PROINTEPO netýká.

 

S pozdravem

 

 

 

 

Ing. Eva Stehlíková
vedoucí odboru školství

 

Soubory ke stažení