Poskytnutí informací týkajících se veřejného projednání návrhu Zásad územního rozvoje Královéhradecké kraje
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
doručený dne 03.01.2013 IZ-1/VZ/2013 11.01.2013
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad | oddělení stížností a dozoru obcí | Mgr. Vladimír Kučera | 585 | vkucera@kr-kralovehradecky.cz
Odpověď na Vaši žádost o informace doručenou dne 03.01.2013
Vážená paní,
dne 03.01.2013 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „povinný subjekt“) prostřednictvím datové schránky doručena Vaše žádost ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), kterou jste se domáhala poskytnutí informací ohledně veřejného projednání návrhu Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje (dále také „ZÚR KHK“). Žádáte o informaci, zda byl při veřejném projednání návrhu ZÚR KHK pořizován audio či video záznam tohoto projednání a poskytnutí tohoto záznamu na CD nosiči. Dále žádáte poskytnutí následujících informací:
- - Celkové náklady na pořízení návrhu ZÚR KHK, včetně vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území.
- - Náklady na konání veřejného projednání.
- - Počet řádně zmocněných zástupců veřejnosti.
- - Počet občanů, kteří se zúčastnili veřejného projednání ZÚR KHK.
- - Počet připomínek a počet námitek zaslaných k návrhu ZÚR KHK.
- - Byl podán návrh na zrušení ZÚR KHK nebo jejich části v rámci přezkumu ZÚR KHK ve správním soudnictví? Pokud ano, prosíte o počet těchto podaných návrhů a o výsledek rozhodnutí soudu včetně jednacího čísla rozhodnutí.
- - Byly uplatněny jakékoli nadstandardní metody zapojení veřejnosti do přípravy ZÚR KHK, které nejsou minimem požadovaným zákonem č. 183/2006 Sb., stavebním zákonem? Pokud ano, prosíte ve stručnosti o vyjmenování použitých metod.
Povinný subjekt zaevidoval žádost pod čj. IZ-1/VZ/2013, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ a splňuje potřebné náležitosti, zejména ustanovení § 14 InfZ. O podkladové materiály byl požádán odbor územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu.
Při veřejném projednání návrhu ZÚR KHK byl pořizován audio záznam tohoto projednání, přičemž na začátku projednání byli všichni účastníci na tuto skutečnost upozorněni. Záznam sloužil především jako podpůrný podklad ke zpracování zápisu.
Jednotlivé fyzické osoby, které se účastnily veřejného projednání, nevyslovily souhlas s poskytnutím záznamu v režimu InfZ, a tedy se zásahem do svých osobnostních práv ve smyslu zákona číslo 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“). Podle ustanovení § 11 občanského zákoníku má každá fyzická osoba má právo na ochranu své osobnosti, zejména života a zdraví, občanské cti a lidské důstojnosti, jakož i soukromí, svého jména a projevů osobní povahy. V souladu s ustanovením § 12 občanského zákoníku obrazové a zvukové záznamy týkající se fyzické osoby nebo jejích projevů osobní povahy smějí být pořízeny nebo použity jen s jejím svolením.
Dle ustanovení § 8a InfZ informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu. V poznámce pod čarou k tomuto ustanovení odkazuje InfZ demonstrativně například na ustanovení § 11 až 16 občanského zákoníku či ustanovení § 5 a § 10 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Zaznamenané projevy osobní povahy lze tedy v souladu s ustanovením § 8a InfZ a ustanovením § 12 občanského zákoníku použít pouze se svolením zaznamenaných osob. Vzhledem k tomu, že získání souhlasu k poskytnutí záznamu podle InfZ je téměř nemožné, jednalo by se o nepřiměřenou zátěž a administrativně značně náročný úkol, který by se týkal velkého množství osob, musel krajský úřad jako povinný subjekt přistoupit k odmítnutí této části Vaší žádosti rozhodnutím vydaným dle ustanovení § 8a a § 15 InfZ.
K dalším bodům Vaší žádosti uvádíme následující.
K bodu 1) – Celkové náklady na pořízení návrhu ZÚR KHK včetně vyhodnocení vlivů ZÚR KHK na udržitelný rozvoj území činily včetně DPH 4 015 500,- Kč.
K bodu 2) – Náklady na veřejné projednání ZÚR KHK spočívaly v pronájmu sálu v Kongresovém, výstavním a společenském centru ALDIS Hradec Králové a činily celkem 66 480,-Kč.
K bodu 3) – Jednalo se o jednoho zástupce – pana Ing. Hrocha. Tato informace je rovněž dostupná v odůvodnění ZÚR KHK, které je publikováno na internetových stánkách Královéhradeckého kraje na tomto odkazu: http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/rozvoj-kraje/uzemni-planovani/zasady-uzemniho-rozvoje-kralovehradeckeho-kraje-46187/ .
K bodu 4) – Na prezenční listině z veřejného projednání ZÚR KHK je uvedeno celkem 128 jmen a to nejen občanů, ale například i zástupců dotčených orgánů.
K bodu 5) – K návrhu ZÚR KHK bylo podáno 25 námitek a 11 připomínek, přičemž v případě připomínky obce Kocbeře se jednalo o věcně shodnou připomínku 104 osob. Tato informace je rovněž dostupná v odůvodnění ZÚR KHK, které je publikováno na internetových stánkách Královéhradeckého kraje na tomto odkazu: http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/rozvoj-kraje/uzemni-planovani/zasady-uzemniho-rozvoje-kralovehradeckeho-kraje-46187/ .
K bodu 6) – Byl podán jeden návrh na zrušení části ZÚR KHK v rámci přezkumu ZÚR KHK ve správním soudnictví, který byl Nejvyšší správním soudem zamítnut rozhodnutím čj. 7 Ao 8/2011-75. Rozhodnutí je dostupné na internetových stránkách Nejvyššího správního soudu:
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2011/0008_7Ao__110_20120313103437_prevedeno.pdf .
K bodu 7) – Nadstandardní metody zapojení veřejnosti do přípravy ZÚR KHK uplatněny nebyly.
Požadované informace i rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti Vám zasíláme prostřednictvím datové schránky.
S pozdravem
„otisk razítka“
Ing. Miroslav Vrba, MPA
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad
(podepsáno digitálním podpisem)
Stránka 3 z 3