Odpověď na žádost o informace doručenou dne 29.03.2018
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: 12/500/64
ZE DNE: 19.03.2018
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-48/OP/2018
VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 472
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 12.04.2018
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 29.03.2018
Vážený pane,
dne 29.03.2018 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací, citace:
„Došlo v roce 2009 a v roce 2013 k poskytnutí finančních prostředků (dotací) Městu Hostinnému za účelem likvidace škod povodní, resp. v souvislosti s lokálními zatopeními některých míst v katastru obce Hostinné?
Požádalo Město Hostinné v souvislosti s povodněmi v roce 2009 či 2013 o poskytnutí dotace, či příspěvku na odstranění škod? Pokud ano, v jaké částce byly tyto finanční prostředky poskytnuty a za jaké období, tedy zda za rok 2009 či rok 2013?“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-48/OP/2018, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor kancelář hejtmana krajského úřadu, oddělení krizového řízení, který poskytl podklady týkající se poskytnutí dotací na úhrady činností souvisejících s povodněmi v roce 2013. Za rok 2009 nebyly žádné materiály dohledány.
Královéhradecký kraj vyplatil městu Hostinné následující finanční prostředky na základě uzavřených smluv, jejichž předmětem je poskytnutí dotace na úhradu či kompenzaci činností, dodávek, služeb a dalších skutečností v rámci tzv. prvotních nákladů povodní v Královéhradeckém kraji v roce 2013 (při realizaci nouzového stavu) dle usnesení vlády č. 461/2013 ze dne 12.06.2013 a dle instrukce odboru Ministerstva vnitra České republiky. Dotace byla určena zejména na pokrytí prvotních nákladů a nezbytná opatření přijatá obcemi a krajem v rámci řešení krizové situace (nákup materiálu, drobného hmotného dlouhodobého majetku, nákup vody, paliv a energie a na opravy), například na nákup vysoušečů zdiva, odvlhčovačů, čerpadel, motorových pil a vyprošťovacího zařízení, zdravotnického materiálu a léků, desinfekčních prostředků, odvoz odpadů, revize elektroinstalace a posudky statika, nákup očkovacích vakcín, monitorování vody a půdy, rozbory pitné vody a obnovu dodávek pitné vody, elektřiny, plynu, nákup a opravy poničeného zařízení, stavební úpravy, demolice nebezpečných a život ohrožujících staticky narušených objektů, odstranění náplav, vyvrácených nebo rozlomených dřevin, stavební sutě a zbytků zničených objektů, odčerpání vody ze sklepů a skladů, odvlhčení a vysoušení objektů, stěhování, úklid veřejného prostranství na provizorní přechody, odvoz naplavenin, ochranné pomůcky, nouzové ubytování a stravování apod. Dotace byla též určena na pořízení přípravků na likvidaci komárů a jejich larev.
Dotace ve výši 112.626,95 Kč poskytnuta na základě usnesení Zastupitelstva Královéhradeckého kraje ze dne 09.09.2013 č. ZK/8/410/2013, dotace ve výši 2.853.486,59 Kč poskytnuta na základě usnesení Zastupitelstva Královéhradeckého kraje ze dne 28.06.2013 č. ZK/7/401/2013, dotace ve výši 100.000 Kč poskytnuta na základě usnesení Zastupitelstva Královéhradeckého kraje ze dne 28.06.2013 č. ZK/7/401/2013, dotace ve výši 150.000 Kč poskytnuta na základě rozhodnutí Rady Královéhradeckého kraje č. RK/20/745/2013 ze dne 07.06.2013.
Výše uvedené finanční prostředky byly poskytnuty na základě předložených specifikací prvotních nákladů na záchranné a likvidační práce nařízené orgány krajů a obcí a předložených faktur.
Na základě usnesení Zastupitelstva Královéhradeckého kraje ze dne 04.11.2013 č. ZK/10/567/2013 bylo schváleno poskytnutí darů z veřejné sbírky Povodně 2013, přičemž město Hostinné obdrželo 60 827,00 Kč.
S pozdravem
„otisk razítka“
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí
(dokument je elektronicky podepsán)