Odpověď na žádost o informace doručenou dne 27.09.2024

24. 10. 2024 Autor: Tomáš Hrnčíř

Informace o konkrétní stížnosti

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

město Teplice nad Metují
Rooseveltova 15
549 57 Teplice nad Metují
IČ: 00273139
ID DS: bfdba37

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 21.09.2024
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-113/MSZ/2024

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz

DATUM: 14.10.2024

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 27.09.2024

Vážení,

dne 27.09.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„- Obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje v období od 9.10.2024 do 26.9.2024, jakékoliv podání stížností, žádostí na přešetření či oznámení o protiprávním jednání v souvislosti s jakýmkoliv postupem Města Teplice nad Metují, Městského úřadu Teplice nad Metují a tajemnice Městského úřadu v Teplicích nad Metují.

- Obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje v období od 9.10.2024 do 26.6.2024, jakékoliv podání stížnosti, žádosti na přešetření či oznámení o protiprávním jednání v souvislosti s jakýmkoliv postupem Povodňové komise Města Teplice nad Metují.

  • - Pokud ano, co je předmětem těchto podání
  • - Byla tato podání již vyřízena, pokud ano, žádáme o zaslání rozhodnutí či vyjádření.
  • - V případě, že tato podání zatím vyřízena nebyla, žádáme o zaslání rozhodnutí či vyjádření až po jejich vydání.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-113/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

Dne 01.10.2024 bylo krajskému úřadu doručeno Vaše doplnění předmětné žádosti o poskytnutí informací, ve kterém uvádíte (citace):

„V původní žádosti bylo chybně uvedené časové období. Správné časové období má být u obou požadovaných bodů od 10.9.2024 do 26.9.2024.“

O předání požadovaných informací byl požádán příslušný odbor životního prostředí a zemědělství a odbor organizační a právní krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě informací shromážděných od příslušných odborů krajského úřadu Vám k Vaší žádosti poskytujeme následující informace.

Dne 18.09.2024 obdržel krajský úřad podání, jehož předmětem byla „Stížnost na vedení města Teplice nad Metují při přípravě na povodňovou krizi - pochybení Tajemnice, místostarosty, bývalého starosty“.

Vzhledem k tomu, že krajský úřad nebyl k vyřízení tohoto podání příslušný (neboť nadřízeným orgánem Povodňové komise města Teplice nad Metují je Povodňová komise obce s rozšířenou působností, tedy města Broumov), postoupil krajský úřad předmětné podání písemností ze dne 19.09.2024 Povodňové komisi města Broumov.

Toto sdělení Vám zasíláme do Vaší datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí