Odpověď na žádost o informace doručenou dne 25.01.2019

22. 2. 2019 Autor: Tomáš Hrnčíř

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 23.01.2019
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-8/OP/2019

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 08.02.2019

Počet listů: 2
Počet příloh: 4 elektronické
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 25.01.2019

Vážená paní,

dne 25.01.2019 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací:

„Žádám o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů z vašeho informačního systému IS MPP (informační systém Moduly plánování Přezkoumávání), který se při přezkoumávání používá ve formátu (viz příloha) za rok 2013, 2014, 2015, 2016 a 2017.

  1. Přehled nejčastěji zjištěných chyb a nedostatků (včetně přesných znění) 2013-2017.
  2. Přehled zpráv a nápravných opatření z provedených přezkumů hospodaření obcí a DSO 2013-2017.
  3. Přehled o nejčastěji řešených správních deliktech a počtech uložených pokut z správní delikty v oblasti porušení rozpočtové kázně u obcí a DSO dle zákona č. 250/2000 Sb., zjištěné při přezkumech hospodaření obcí a DSO 2013-2017.
  4. Počty provedených auditů u obcí a DSO v kraji za roky 2013, 2014, 2015, 2016, 2017.
    1. Krajským úřadem
    2. auditorem“

Dne 28.01.2019 bylo krajskému úřadu doručeno Vaše podání, kterým opravujete svou žádost o poskytnutí informací v tom smyslu, že požadované informace žádáte zaslat na e"mailovou adresu: XXX.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-8/OP/2019, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor ekonomický, krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/.

Oddělení kontroly obcí a analýz odboru ekonomického krajského úřadu k Vaší žádosti poskytlo požadované informace formou 4 tabulkových souborů aplikace excel (formát .xlsx). Jako přílohu této odpovědi tedy přikládáme následující soubory označené podle bodů Vaší žádosti:

  1. Bod 1 – Přehled nejčastějších pochybení zjištěných při přezkoumání hospodaření roku 2013-2017.xlsx
  2. Bod 2 – Přehled zpráv a nápravných opatření rok 2013-2017.xlsx;
  3. Bod 3 – Přehled správních deliktů – rok 2013-2017.xlsx;
  4. Bod 4 – Počet přezkoumávaných subjektů – rok 2013-2017.xlsx.

Přitom k bodu č. 3 Vaší žádosti oddělení kontroly obcí a analýz uvedlo, že v některých případech je u stejného správního deliktu odkazováno na porušení rozdílného odstavce případně písmena určitého ustanovení právního předpisu. Je tomu tak proto, že předmětný zákon se v průběhu let uvedených ve Vaší žádosti novelizoval, přičemž krajský úřad se snažil vždy dohledat odstavec (resp. písmeno) daného ustanovení, které bylo v daném období účinné.

S pozdravem

„otisk razítka“

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Příloha - elektronická:

  • - soubor Bod 1 – Přehled nejčastějších pochybení zjištěných při přezkoumání hospodaření roku 2013-2017.xlsx
  • - soubor Bod 2 – Přehled zpráv a nápravných opatření rok 2013-2017.xlsx;
  • - soubor Bod 3 – Přehled správních deliktů – rok 2013-2017.xlsx;
  • - soubor Bod 4 – Počet přezkoumávaných subjektů – rok 2013-2017.xlsx.

 

Soubory ke stažení