Odpověď na žádost o informace doručenou dne 23.09.2024 – bod 2 odkaz na zveřejněnou informaci

3. 10. 2024 Autor: Vladimír Kučera

informace o dotačních programech

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

Hlídač státu, z.ú.
Velenovského 648
251 64 Mnichovice
IDDS: a9jia5t

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 15.08.2024
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-112/MSZ/2024

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz

DATUM: 30.09.2024

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 23.09.2024 – bod 2 odkaz na zveřejněnou informaci

Vážení,

dne 23.09.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„1) Prosíme o zaslání seznamu příjemců s výší poskytnuté dotace a to jak právnickým (název a IČO) tak i fyzickým osobám (jméno a rok nar.) níže uvedených údajů za období od 1. ledna 2021 do 31. prosince 2023. Seznam “udělené dotace” by měl obsahovat následující položky:

  • Žadatel název - Název firmy, nebo jméno a příjmení žadatele o dotaci.
  • Žadatel IČO - IČO firmy žádající o dotaci.
  • Žadatel datum narození - Datum narození žadatele - fyzické osoby (pokud nežádá firma).
  • Žadatel PSČ - PSČ žadatele o dotaci.
  • Žadatel obec - obec žadatele o dotaci.
  • Žadatel okres - okres žadatele o dotaci.
  • Název projektu - Název projektu dotace.
  • Datum podání - Datum kdy bylo o dotaci zažádáno.
  • Datum vyplacení - Datum, kdy byla dotace vyplacena (první datum poskytnutí peněz, pokud bylo vypláceno po částech).
  • Datum schválení - Datum, kdy byla dotace schválena.
  • Požadovaná částka - Jaká výše dotace byla požadována. V Kč.
  • Vyplacená částka - Jaká výše dotace byla žadateli vyplacena (souhrn všech vyplacených částek, pokud bylo vypláceno po částech). V Kč.
  • Vrácená částka - Pokud byla dotace formou půjčky, nebo museli být vráceny nějaké peníze. V Kč.
  • Kód dotačního programu - Kód dotačního programu ze kterého byly vypláceny peníze (měl by navazovat na kód ze seznamu “dotační programy” níže.
  • Zdroje dotace - Název poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.
  • Zdroje dotace IČO - IČO poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.

Informace nám, prosím, ideálně poskytněte v souboru (udelene_dotace) buď ve formátu:

  • - TSV (tabulátorem oddělené hodnoty), kde budou vypsány všechny sloupce výše v pořadí tak jak jdou za sebou.
  • - Vyplněním přiložených tabulek ve formátu excel

Pro snadnější orientaci jsme vzorově vyplnili první řádek.

2) Prosíme také o zaslání seznamu dotačních programů, kde budou uvedeny podmínky a informace o tom, koho se dotace týká, co musí uchazeč o dotaci splnit a případné další informace. Seznam “dotační programy” by měl obsahovat následující položky:

  • Název programu - Název dotačního programu ze kterého byly vypláceny peníze.
  • Kód dotačního programu - Kód dotačního programu ze kterého byly vypláceny peníze (měl by navazovat na kód ze seznamu “udělené dotace” výše.
  • Popis programu - Informace o tom, čeho se dotační program týká, jaké jsou jeho podmínky, kdo může o dotaci žádat, …
  • Zdroj programu - Název autora/správce/kontrolora dotačního programu
  • Zdroj programu IČO - IČO autora/správce/kontrolora dotačního programu
  • Zdroje dotace - Název poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.
  • Zdroje dotace IČO - IČO poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.

Informace nám, prosím, ideálně poskytněte v souboru (dotacni_programy) buď ve formátu:

  • - TSV (tabulátorem oddělené hodnoty), kde budou vypsány všechny sloupce výše v pořadí tak jak jdou za sebou.
  • - Vyplněním přiložených tabulek ve formátu excel

Pro snadnější orientaci jsme vzorově vyplnili první řádek.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-112/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu, a to odbor organizační a právní, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, odbor životního prostředí a zemědělství, odbor školství, odbor sociálních věcí, odbor dopravy a silničního hospodářství a odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě stanoviska odboru regionálního rozvoje, grantů a dotací krajského úřadu k bodu 2) Vaší žádosti odkazujeme v souladu s ustanovením § 6 odst. 1 InfZ na zveřejněnou informaci.

Kompletní informace o dotačních programech Královéhradeckého kraje, a to v členění po jednotlivých oblastech, naleznete zveřejněné na dotačním portálu zde: https://dotace.khk.cz/grantProgram. U každé dotační oblasti jsou zveřejněny i dotační programy schválené v předešlých letech, tj. ucelená řada každého příslušného dotačního programu. Informace o dotačních programech za roky 2021 až 2023 jsou tedy zveřejněny zde: https://dotace.khk.cz/grantProgram?year=2021&year=2022&year=2023.

Ohledně bodu 1. Vaší žádosti shromažďujeme požadované informace a žádost vyřídíme v zákonné lhůtě, pokud bude potřeba standardní 15denní lhůtu prodloužit, budeme Vás o tom informovat.

Také bychom si Vás dovolili oslovit v případě, pokud bychom uvažovali o stanovení úhrady za poskytnutí informací v souladu s ustanovením § 17 InfZ, neboť patrně ne všechny Vámi požadované údaje bude možné jednoduše exportovat z dotačních databází, a v případě manuálního doplňování některých informací, by potom počet hodin mimořádně rozsáhlého vyhledávání byl patrně značně vysoký.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí