Odpověď na žádost o informace doručenou dne 18.09.2023

10. 10. 2023 Autor: Tomáš Hrnčíř

Kotlíkové dotace

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-95/MSZ/2023

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 03.10.2023

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 - elektronicky / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 18.09.2023

Vážená paní,

dne 18.09.2023 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následující informace (citace):

„Výše administrativních nákladů ze strany věcně příslušného orgánu na obsluhu dotačního programu „Kotlíkové dotace“ pro rok 2022.

Výše plánovaných administrativních nákladů ze strany věcně příslušného orgánu na obsluhu dotačního programu „Oprav dům po babičce s Novou zelenou úsporám“.

Náklady je myšleno zejména: počet pracovníků, výše jejich platu, propagace programu, náklady na zpracování ve smyslu IT systému, webové stránky a další jiné související náklady.

Informace žádám poskytnout výhradně v elektronické formě a zaslat na níže uvedenou emailovou adresu. Za jejich poskytnutí předem děkuji.“

V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byly o spolupráci požádány věcně příslušné odbory: kancelář ředitele, oddělení personální, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, odbor informatiky krajského úřadu (https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě vyjádření příslušných odborů Vám poskytujeme následující informace.

Administraci výše uvedeného dotačního programu zajišťuje krajský úřad prostřednictvím 4,5 pracovního úvazku (4 pracovníci na plný úvazek + 1 pracovník na úvazek poloviční). Celkové administrativní náklady na obsluhu uvedeného dotačního programu činily v uplynulém roce 2 728 845 Kč, z toho:

• mzdové náklady činily 2 587 674 Kč;
• náklady na propagaci programu činily 57 402 Kč;
• náklady na kancelářské potřeby činily 83 769 Kč.

Pro úplnost uvádíme, že alokace programu určená pro příjemce činí 135 200 000 Kč.

Dotační program „Oprav dům po babičce s Novou zelenou úsporám“ krajský úřad neadministruje, neboť je řízen přímo Ministerstvem životního prostředí ve spolupráci se Státním fondem životního prostředí ČR.

Toto sdělení Vám zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí