Odpověď na žádost o informace doručenou dne 17.05.2018
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 14.03.2017
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-60/OP/2018
VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 472
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 28.05.2018
Počet listů: 2
Počet příloh: 4 elektronické soubory
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 17.05.2018
Vážená paní,
dne 17.05.2018 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí informací ohledně reklam, které Úřad či podavatelé podnětů shledávají závadné v tom smyslu, jak to vyplývá z následujících bodů ustanovení § 2 odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy:
- a) Reklama nesmí být v rozporu s dobrými mravy, zejména nesmí obsahovat jakoukoliv diskriminaci z důvodů pohlaví,
- b) nesmí ohrožovat obecně nepřijatelným způsobem mravnost,
- c) snižovat lidskou důstojnost,
- d) obsahovat prvky pornografie a násilí.
Citace požadavku:
„A to vždy v rozmezí od 1.1. 2013 až do 31. 12. 2017.
A) Žádáme o poskytnutí informace o počtu podnětů ohledně reklamy, kterou podatelé podnětů shledávají závadnou ve smyslu uvedeném výše.
B) Dále žádáme o poskytnutí informace o počtu zahájených správních řízení:
a) na základě vlastního šetření
b) na základě obdržených podnětů
C) Žádáme o kopie rozhodnutí vzešlých ze správního řízení a obrazový materiál reklam, jež byl součástí materiálů a důkazních prostředků pro správní řízení, které Úřad v rozmezí od 1.1. 2013 až do 31. 12. 2017 vedl, ukončil nebo v nich zahájil řízení.
D) Žádáme o poskytnutí anonymizovaných kopií vyrozumění podatelům podnětů o důvodech nezahájení správního řízení, které Úřad odeslal odmítnutým podavatelům v případech, kdy se rozhodl řízení nezahájit a obrazový materiál související s danými případy.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-60/OP/2018, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor správní a krajský živnostenský úřad krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Odbor správní a krajský živnostenský úřad k Vašim požadavkům uvedeným pod písmeny A) až D) za období od 01.01.2013 do 31.12.2017 sdělil následující.
Ad A) Od podatelů oddělení krajský živnostenský úřad obdrželo tři podněty. Dále oddělení krajský živnostenský úřad uvedlo, že dva podněty se týkaly jedné a té samé reklamy, přičemž v jednom případě podatel nepožadoval vyrozumění, a proto oddělení krajský živnostenský úřad postupovalo ve smyslu ustanovení § 42 zákona číslo 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů.
Ad B) Na základě vlastního šetření ani obdržených podnětů nebylo zahájeno žádné správní řízení.
Ad C) Žádné správní řízení nebylo vedeno.
Ad D) Viz příloha. Odpovědi nejsou anonymizovány, neboť byly doručovány Vašemu spolku a máte je již k dispozici.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí