Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.03.2016
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
neuvedeno KUKHK-IZ-25/VZ/2016 22.03.2016
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
Vnitra a krajský živnostenský úřad | Stížností a dozoru obcí | Miroslava Hlavová | 472 | mhlavova@kr-kralovehradecky.cz
Počet listů: 1
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.03.2016
Vážená paní,
dne 15.03.2016 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) prostřednictvím e-podatelny Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí
1. informací týkajících se počtu veřejných zakázek zadávaných v zastoupení dle § 151 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“) - vyplnění Vámi navrhované tabulky s názvem Zadávací řízení zahájená v roce 2015, položky Druh řízení (ZPŘ, OŘ podlimitní, OŘ nadlimitní, UŘ, JŘBU, JŘSU), Zadané zadavatelem (k doplnění), Zadané v zastoupení dle § 151 odst. 1 (k doplnění).
2. informace týkající se metod měření výkonnosti na krajské úrovni. Je krajem využíván Benchmarking a metoda CAF? Jakým způsobem toto měření krajský úřad provádí (příručky, postupy výsledky).
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod č.j. KUKHK-IZ-25/VZ/2016, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor investic a kancelář ředitele krajského úřadu. Odbor investic krajského úřadu byl požádán k odpovědi na otázku č. 1 a odbor kancelář ředitele krajského úřadu byl osloven k odpovědi na otázku č. 2.
Ad 1. Informace o počtu zadávacích řízení vyhlášených Královéhradeckým krajem v roce 2015 je veřejně dostupná prostřednictvím profilu zadavatele na webovém portálu Královéhradeckého kraje sloužícím veřejným zakázkám https://zakazky.cenakhk.cz/profile_display_2.html . Pokud jde o počty veřejných zakázek vyhlášených v roce 2015 zadávaných v zastoupení podle § 151 zákona o veřejných zakázkách, i tato informace je dostupná prostřednictvím profilu zadavatele. Tuto požadovanou informaci, pokud jde o veřejné zakázky realizované prostřednictvím odboru investic, má krajský úřad k dispozici bez potřeby vyhledávání. Uvádíme níže.
- - ZPŘ - 6
- - OŘ podlimitní - 1
- - OŘ nadlimitní - 6
- - UŘ - 1
- - JŘBU - 17
- - JŘSU - 0
Ad 2. Uvedené metody nejsou využívány Královéhradeckým krajem, ale Krajským úřadem Královéhradeckého kraje, který je jedním z orgánů kraje.
Na základě usnesení Asociace krajů ČR je od r. 2005 využíván benchmarking, resp. benchlearning. Sledovanými oblastmi jsou personalistika, informatika, autoprovoz, telefonie a kancelářské potřeby, vyřazena byla v r. 2016 oblast správního řízení, která byla sledována v předchozích 2, resp. 3 letech. Oblasti jsou sledovány (přidávány, vyřazovány) na základě rozhodnutí grémia ředitelů krajských úřadů. Cílem je snižovat náklady, zvyšovat efektivitu a přebírat dobré praxe pro činnost jednotlivých úřadů. Sledované náklady u některých položek klesly až na cca 25%. Ke zpracování slouží metodika pro jednotlivé oblasti, kterou tvoří ve spolupráci zástupci jednotlivých úřadů.
Krajský úřad využíval od r. 2004 model CAF pro sebehodnocení. Od r. 2013 přešel na hodnocení dle modelu EFQM. Nejprve Start plus a následně excelence. Pro uvedené metody řízení kvality a zlepšování je zpracována metodika, kterou zpracovává Česká společnost pro jakost. Ta spolupracuje i s Radou vlády ČR pro kvalitu a dalšími. Podílí se s Úřadem vlády ČR na organizaci Národní ceny kvality ČR, jíž se opakovaně krajský úřad účastní. Hodnocení, resp. měření provádějí v této soutěži nezávislí hodnotitelé na místě soutěžící organizace.
Odpověď Vám zasíláme dle Vašeho požadavku na uvedenou emailovou adresu.
S pozdravem
Ing. Miroslav Vrba, MPA
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad