Odpověď na žádost o informace doručenou dne 10.07.2023
Dokumenty týkající se stavebního řízení
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 10.07.2023
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-61/MSZ/2023
VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 606 783 015
E-MAIL: akoukalova@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 24.07.2023
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 10.07.2023
Vážená paní inženýrko,
dne 10.07.2023 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
- „- kopii zápisu z kontrolní prohlídky, která byla vykonána dle příkazu Krajského úřadu Královéhradeckého kraje ze dne 27.1.2023 – pozemek parc. č. st. 27/4 v katastrálním území Pařezská Lhota – dle vyjádření Stavebního úřadu v Jičíně se spis nachází ve vašem úřadu
- - kopii jakéhokoliv dokumenty související s příkazem Krajského úřadu Královéhradeckého kraje ze dne 27.1.2023 – pozemek parc. č. st. 27/4 v katastrálním území Pařezská Lhota, které vysvětlují proč není dle výše uvedeného příkazu konáno a nebylo vydáno oznámení o zahájení řízení o nařízení odstranění předmětné stavby podle § 129 na základě kontrolní prohlídky.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-61/MSZ/2023, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Odbor územního plánování a stavebního řádu, oddělení stavebního řádu, krajského úřadu k Vašemu výše uvedenému požadavku uvedl, že požadované informace v podobě kopií dokumentů ze spisu vedeného Městským úřadem Jičín, stavebním úřadem, jakožto spisu prvoinstančního správního orgánu ke stavbě rodinného domu č.p. 10 v obci Pařezská Lhota, lze v současné době poskytnout, neboť odbor již disponuje správním spisem, který byl zapůjčen Krajskému soudu v Hradci Králové.
Odbor územního plánování a stavebního řádu na základě výše uvedeného požadavku poskytl níže popsané dokumenty z odvolacího spisu, vedeného odborem územního plánování a stavebního řádu pod spis. zn. KUKHK-14895/ÚP/2023 (AK).
Odbor územního plánování a stavebního řádu poskytuje veškeré dokumenty vztahující se k předmětu první části žádosti a které jsou součástí spisu vedeného Městským úřadem Jičín, stavebním úřadem sp.zn. Výst. 2021/26448/Kos, a to protokol o průběhu kontrolní prohlídky, včetně příloh, kterou provedl Městský úřad Jičín, stavební úřad dne 03.04.2023 – viz přílohy č.1 a č. 2.
Dále odbor územního plánování a stavebního řádu poskytuje kopii usnesení Městského úřadu Jičín, stavebního úřadu č.j.: MuJc/2023/3696/SU/Kos ze dne 06.02.2023 o zrušení ověření zjednodušené dokumentace (pasportu) stavby rodinného domu č.p. 10 umístěného na pozemku st. p. 27/4 v k.ú. Pařezská Lhota – viz příloha č. 3.
Krajský úřad, odbor územního plánování a stavebního řádu v současné době rozhoduje v odvolacím řízení ve věci napadeného usnesení Městského úřadu Jičín, stavebního úřadu č.j.: MuJc/2023/3696/SU/Kos ze dne 06.02.2023. Městský úřad Jičín, stavební úřad tedy vyčkává rozhodnutí odvolacího správního orgánu ve věci usnesení, kterým byl zrušen pasport k části stavby na pozemku parc.č. st. 27/4 v k.ú. Pařezská Lhota, neboť teprve na základě pravomocného rozhodnutí, kterým by eventuelně bylo napadené usnesení odvolacím správním orgánem potvrzeno, vznikne právní důvod k vyvolání řízení z moci úřední – zahájení řízení o nařízení odstranění stavby, resp. vydání opatření, kterým se zahájení řízení z moci úřední oznámí všem známým účastníkům řízení.
Dokumenty jsou zasílány v příloze tohoto sdělení elektronicky do Vaší datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí
Přílohy zmíněné v textu byly poskytnuty žadatelce, protože byla účastnicí správního řízení. Povinný subjekt zveřejňuje ohledně poskytnutých informací pouze doprovodnou informaci.