Odpověď na žádost o informace doručenou dne 10.07.2023

4. 8. 2023 Autor: Vladimír Kučera

Domov pro osoby se zdravotním postižením v lokalitě Hradec Králové Roudnička, ul. K Polabinám

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: 10.07.2023
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-60/MSZ/2023

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 25.07.2023

Počet listů: 2
Počet příloh: 2 / listů: elektronicky
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 10.07.2023

Vážený pane,

dne 10.07.2023 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ze dne 10.07.2023, jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace včetně chyb):

„Žádám proto o poskytnutí informace o průběhu vrtných prací od jejich zahájení v květnu 2022 do jejich ukončení v srpnu 2022. Příslušné informace lze získat ze stavebního deníku, který je povinen vést zhotovitel stavby podle příslušných ustanovení stavebního zákona a podle článku 9, bodů č. 26 až 29. smlouvy o dílo. Předpokládám, že podle bodu č. 28 smlouvy je první kopie stavebního deníku uložena u osoby zmocněné stavebníkem k výkonu technického dozoru a proto s odkazem na ustanovení § 4a odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb. žádám o sdělení termínu, kdy bude možné nahlédnout do tohoto dokumentu k získání potřebných informací o průběhu vrtných prací.“

V úvodu žádosti jste sdělil následující (citace):

„Královéhradecký kraj je stavebníkem stavby označené „Domov pro osoby se zdravotním postižením v lokalitě Hradec Králové Roudnička, ul. K Polabinám“ a s podnikající právnickou osobou VALC, s. r. o. se sídlem Pražská třída 13/84, 500 04 Hradec Králové Kukleny uzavřel dne 17. prosince 2021 smlouvu o dílo na realizaci této stavby. Předmět díla byl specifikován soupisem dodávek a prací, kde na straně 32 byly podrobně popsány činnosti a náklady na dodávky a práce spojené se zřízením vytápění hlavního objektu stavby. V tomto soupisu byly zahrnuty kromě jiných prací také práce vrtné (geologické práce prováděné hornickým způsobem) včetně vystrojení a injektáže vrtů pro jejich utěsnění proti přetokům podzemní vody mezi kolektory podzemní vody tak, jak bylo stanoveno v projektu vrtných prací vypracovaného v červenci 2018 a posouzeného ve stavebním řízení.

Oprávněně se domnívám, že vrtné práce nebyly prováděny tak, jak stanovil projekt a vrtnými pracemi realizovanými na předmětné stavbě byla dotčena moje vlastnická práva tím, že došlo k závažnému poklesu hladiny podzemní vody ve studni a pozemku č. 201/24, který je v mém vlastnictví a z této studny bylo znemožněno odebírat podzemní vodu v rámci platného povolení odběru.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-60/MSZ/2023, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor investic (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Odbor investic krajského úřadu vyžádal u stavebního dozoru požadované informace, tedy příslušné části stavebního deníku obsahující informace o průběhu vrtných prací od jejich zahájení v květnu 2022 do jejich ukončení v srpnu 2022 a přílohu protokol z kontrolního dne 04.05.2022.

Povinný subjekt provedl digitalizaci požadovaných dokumentů, přičemž v některých dokumentech bylo nutné provést anonymizaci osobních údajů. I proto povinný subjekt namísto umožnění nahlížení, přistoupil k poskytnutí samotných informací, tedy elektronických kopií požadovaných dokumentů.

Povinný subjekt podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ v informacích poskytovaných formou kopií požadovaných dokumentů vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.

Povinný subjekt v poskytovaných informacích anonymizoval následující osobní údaje:

- čísla mobilních telefonů, e-mailové adresy a podpisy.

Požadované informace Vám zasíláme prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení

  • Kontrolní den (pdf, 2235 kB, 4.8.2023)

    protokol z kontrolního dne 04.05.2022 (anonymizováno)

  • Stavební deník (pdf, 2551 kB, 4.8.2023)

    příslušné části stavebního deníku obsahující informace o průběhu vrtných prací od jejich zahájení v květnu 2022 do jejich ukončení v srpnu 2022