Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.11.2023

28. 11. 2023 Autor: Tomáš Hrnčíř

Informace o odstraňování reklamních zařízení

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 07.11.2023
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-111/MSZ/2023

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 22.11.2023

Počet listů: 3
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenoudne 07.11.2023

Vážený pane,

dne 07.11.2023 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následující informace (citace):

  1. „Uveďte, kolik reklamních zařízení bylo celkem odstraněno v období od 01.08.2023 (včetně) do 30.09.2023 (včetně) v souvislosti s činností Povinného subjektu coby příslušného silničního správního úřadu dle ustanovení § 31 odst. 9, 10 ve spojení s § 40 odst. 3 písm. d) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů:
    a) na území celého Královéhradeckého kraje a
    b) pouze na území statutárního města Hradec Králové.
     
  2. Uveďte, které subjekty provedly odstranění reklamních zařízení dle bodu 1 výše písm. a) a b). Pokud bylo těchto subjektů více, uveďte, kolik (specifikací počtu kusů) jich každý jeden z nich odstranil.
     
  3. Co do subjektů, které provedly odstranění reklamních zařízení dle bodu 1 výše písm. a) a b), uveďte, zda s nimi ve vztahu k činnosti spočívající v odstraňovaní reklamních zařízení Povinný subjekt uzavřel smlouvu na základě výběrového řízení. Pokud ano, uveďte, kdy a v jakém zákonném režimu výběrové řízení probíhalo a zda je smlouva zveřejněna v registru smluv včetně odkazu (URL). Pokud nedošlo k uzavření smlouvy na základě výběrového řízení nebo pokud není smlouva zveřejněně v registru smluv, uveďte, z jakých konkrétních důvodů tomu tak je a kopii/sken takové smlouvy poskytněte (včetně všech příloh a včetně všech dodatků).
     
  4. Uveďte, jaká je celková výše nákladů na odstranění reklamních zařízení dle bodu 1 výše písm. a) a b), a to nehledě na to, zda již byly tyto náklady Povinným subjektem zaplaceny či jinak uhrazeny.
    Dále uveďte, kolik z těchto nákladů bylo a kolik z nich bude uhrazeno Povinným subjektem zaplacením.
    Dále uveďte, z jaké kapitoly rozpočtu Povinného subjektu byly tyto náklady uhrazeny; pokud zcela či zčásti prozatím uhrazeny nebyly, uveďte, z jaké části a z jaké kapitoly rozpočtu je jejich uhrazení  plánováno (pokud není plánováno, uveďte toto výslovně a taktéž v takovém případě uveďte, z jaké kapitoly rozpočtu je jejich uhrazení předpokládáno).
     
  5. Uveďte, která konkrétní fyzická osoba (resp. které konkrétní fyzické osoby, je-li jich více) za Povinný subjekt zadala nebo jakkoliv objednala odstranění reklamních zařízení dle bodu 1 výše písm. a) a b). Zároveň uveďte při výkonu jaké funkce z hlediska jejího organizačního zařazení v rámci Povinného subjektu tak činila.
     
  6. Uveďte, jak bylo s odstraněnými reklamními zařízeními dle bodu 1 výše písm. a) a b) konkrétně naloženo.
    V rámci poskytnutí této informace též mimo jiné výslovně uveďte, zda Povinný subjekt či třetí osoby pověřené Povinným subjektem k odstranění předmětných reklamních zařízení získaly jakýkoliv majetkový prospěch, který by plynul z odevzdání odstraněných reklamních zařízení či jejich částí jakémukoliv výkupci surovin (zejména výkupci kovového/železného odpadu, např. sběrné dvory) nebo jakémukoliv jinému subjektu. Pokud ano, pak tento majetkový prospěch specifikujte (v Kč) včetně přiřazení jeho konkrétní výše ke každému jednotlivému konkrétnímu subjektu, který se obohatil.
    Mimo jiné tedy i výslovně uveďte, zda byla odstraněná reklamní zařízení či jejich části jakkoliv zpeněžena, a pokud ano, jak konkrétně, kým a v čí prospěch, a jaký byl celkový výtěžek takového zpeněžení a jak bylo s takovým výtěžkem naloženo.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-111/MSZ/2023, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byl o spolupráci požádán věcně příslušný odbor dopravy a silničního hospodářstvíkrajského úřadu (https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Krajský úřad Královéhradeckého kraje jako příslušný silniční správní úřad ve věcech silnic I. třídy podle § 40 odst. 3 písm. d) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o PK), ve věci odstraňování reklamních zařízení (dále jen RZ) umístěných v blízkosti silnic I. třídy sděluje následující

K bodu 1.:

V období od 01.08.2023 do 30.09.2023 bylo odstraněno celkem 48 ks RZ. Z toho 38 ks RZ bylo odstraněno na základě objednávky Královéhradeckého kraje prostřednictvím společnosti ÚDRŽBA SILNIC Královéhradeckého kraje a.s.

Zbývající RZ byla odstraněna vlastníky těchto RZ, nebo vlastníky nemovitostí na nichž byla umístěna, na základě výzvy k odstranění nelegálně umístěných RZ, které zaslal příslušný silniční správní úřad ve smyslu ustanovení § 31 odst. 9) a 10) zákona o PK.

Z výše uvedeného počtu se na území Statutárního města Hradec Králové nacházelo 41 ks RZ a 7 ks RZ mimo území Statutárního města Hradec Králové.

K bodu 2.:

  1. 32 ks RZ bylo odstraněno na základě objednávky Královéhradeckého kraje prostřednictvím společnosti ÚDRŽBA SILNIC Královéhradeckého kraje a.s.
  2. 6 ks RZ bylo odstraněno na základě objednávky Královéhradeckého kraje prostřednictvím společnosti ÚDRŽBA SILNIC Královéhradeckého kraje a.s.

Zbývající RZ byla odstraněna na základě výzvy k odstranění RZ jejich vlastníky případně vlastníky nemovitostí, na kterých byla umístěna. Silniční správní úřad nedisponuje informacemi, která konkrétní firma či fyzická osoba nelegálně umístěná reklamní zařízení odstranila, ani není povinen tyto informace zjišťovat a evidovat.

K bodu 3.:

RZ byla odstraněna na základě příkazní smlouvy uzavřené mezi Královéhradeckým krajem (příkazcem) a ÚDRŽBOU SILNIC Královéhradeckého kraje a.s. (příkazníkem), zveřejněné včetně dodatků v registru smluv.

K bodu 4.:

Celková výše nákladů na odstranění 38 ks RZ společností ÚDRŽBA SILNIC Královéhradeckého kraje a.s. činila 349.691,72 Kč vč. DPH.

Tato částka byla v plné výši Královéhradeckým krajem uhrazena, z kap. 10 rozpočtu.

K bodu 5.:

Příkazcem operace byl Ing. Tomáš Jurček, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.

K bodu 6.:

Silniční správní úřad zajistil odstranění a likvidaci 38 ks RZ ve smyslu ustanovení § 31 odst. 9) zákona o PK.

Odhadovaný výnos z prodeje druhotných surovin za 38 ks RZ byl ve výši 61.180 Kč bez DPH.

Celková výše nákladů na odstranění 38 ks RZ byla již o tuto částku ponížena.

Toto sdělení zasíláme do Vaší datové schránky.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí