Odpověď na žádost o informace doručenou dne 08.07.2021

20. 7. 2021 Autor: Alena Koukalová

kontroly poskytovatelů zdravotní péče

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 08.07.2021
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-45/OP/2021

VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 309
E-MAIL: akoukalova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 14.07.2021

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 08.07.2021

Vážený pane,

dne 08.07.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –

„… Kolik kontrol týkajících se minimálního personálního zabezpečení realizoval odbor zdravotnictví u poskytovatelů zdravotní péče od počátku roku 2015 až dosud.

Kontrolujete u minimálního personálního zabezpečení také evidenci pracovní doby u jednotlivých zdravotnických pracovníků. Kolik takto zaměřených kontrol bylo realizováno od počátku roku 2015 až dosud.

Kontrolujete u minimálního personálního zabezpečení rozpis služeb zdravotnických pracovníků jednotlivých oddělení. Kolik takto zaměřených kontrol bylo realizováno od počátku roku 2015 až dosud.“ 

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-45/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor zdravotnictví krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Odbor zdravotnictví, oddělení zdravotnictví krajského úřadu k Vašim požadavkům uvedl, následující:

Kolik kontrol týkajících se minimálního personálního zabezpečení realizoval odbor zdravotnictví u poskytovatelů zdravotní péče od počátku roku 2015 až dosud.

Za období od 01.01.2015 do 09.07.2021 prověřil personální zabezpečení zdravotních služeb dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon č. 372/2011 Sb.), dle zákona č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů, dle zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a dle vyhlášky č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějších předpisů, u 92 poskytovatelů zdravotních služeb.

Kontrolujete u minimálního personálního zabezpečení také evidenci pracovní doby u jednotlivých zdravotnických pracovníků. Kolik takto zaměřených kontrol bylo realizováno od počátku roku 2015 až dosud.

Odbor zdravotnictví provádí kontroly poskytovatelů zdravotních služeb v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb. a souvisejících právních předpisů a není v jeho kompetenci kontrola evidence pracovní doby jednotlivých zdravotnických pracovníků. Kontrola evidence pracovní doby náleží jinému orgánu státní správy. Touto institucí je příslušný Inspektorát práce, který má za úkol kontrolovat dodržování předpisů v oblasti pracovněprávních vztahů a bezpečnosti práce.

Kontrolujete u minimálního personálního zabezpečení rozpis služeb zdravotnických pracovníků jednotlivých oddělení. Kolik takto zaměřených kontrol bylo realizováno od počátku roku 2015 až dosud.

Kontroly zaměřené na rozpis služeb zdravotnických pracovníků jednotlivých oddělení odbor zdravotnictví samostatně neprovádí. U poskytovatelů zdravotních služeb je rozpis služeb zdravotnických pracovníků na jednotlivých odděleních prověřován jen v případě pochybností nenaplnění požadavku minimálního personálního zabezpečení. Kontroly, u kterých byl při prověřování minimálního personálního zabezpečení vyžadován rozpis služeb zdravotnických pracovníků, odbor zdravotnictví samostatně neeviduje. Kontrolu rozpisu služeb (bez vlastní kontroly minimálního personálního zabezpečení poskytovaných zdravotních služeb podle zákona č. 372/2011 Sb.) by byl oprávněn provádět opět příslušný Inspektorát práce.

Tuto odpověď Vám zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí