Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.09.2024

23. 9. 2024 Autor: Tomáš Hrnčíř

Informace na úseku dopravních přestupků

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 05.09.2024
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-105/MSZ/2024

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz

DATUM: 19.09.2024

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.09.2024

Vážený pane,

dne 05.09.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost z téhož dne, dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„Dle zákona č. 106/1999 Sb., Vás žádám o informaci v souvislosti s agendou dopravních přestupků.

  • Zdejší krajský úřad rozhoduje o některých přestupcích na úseku dopravy v prvním stupni. Jde o přestupky dle zákona 111/1994. Prosím o informaci kteří úředníci v měsících červen a červenec tohoto roku rozhodovali o této agendě (tzn. jejich jména).
  • Dále prosím o informaci, zda tito úředníci (prosím o uvedení údaje ke každému z nich) rozhodovali též v agendě přestupků dle zákona č. 361/2000 Sb. o podaných odvoláních.
  • Dále bych prosil o informaci, kolik který z úředníků, kteří rozhodovali o přestupcích dle zákona č. 111/1994 Sb. (v prvním stupni), vydal rozhodnutí za měsíc červen a červenec tohoto roku, a kolik z těchto rozhodnutí bylo rozhodnutí, kterým byla vyslovena vina.
  • Konečně bych žádal o sdělení, jaká byla výše nenárokové složky mzdy pro každého z těchto úředníků, kteří rozhodovali o přestupcích dle zákona č. 111/1994 Sb. (v prvním stupni), a to za měsíc červen a červenec.

Bude-li zapotřebí vykrýt nějaký náklad v souvislosti s vyhledáním informace, pošlete mi prosím číslo účtu, pokud by to bylo do tisícovky, tak s tím souhlasím. Ale věřím, že s tím moc práce mít nebudete, protože se to týká malého počtu lidí a vše je elektronicky evidované.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-105/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byl o spolupráci požádán příslušný odbory krajského úřadu a to odbor dopravy a silničního hospodářství (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě vyjádření odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Vám sdělujeme k jednotlivým bodů Vaší žádosti následující.

K odrážce 1. žádosti o informace:

V předmětné agendě rozhodovali v daných měsících zaměstnanci povinného subjektu Ing. Alena Filipová a pan Jiří Šafránek.

K odrážce 2. žádosti o informace:

V dotazované agendě uvedení zaměstnanci nerozhodovali.

K odrážce 3. žádosti o informace:

Zaměstnankyně Ing. Alena Filipová vydala v dotazované agendě v měsíci červen roku 2024 celkem 6 rozhodnutí a v měsíci červenec roku 2024 celkem 8 rozhodnutí.

Zaměstnanec pan Jiří Šafránek vydal v dotazované agendě v měsíci červen roku 2024 celkem 5 rozhodnutí a v měsíci červenec roku 2024 celkem 3 rozhodnutí.

Vina byla vyslovena ve všech těchto rozhodnutích.

K odrážce 4. žádosti o informace:

V souladu s platnými právními předpisy, zákonem číslo 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů a zákonem číslo 213/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nepobírali dotazovaní zaměstnanci žádnou mzdu. Mzda každého ze zaměstnanců za měsíce červen a červenec 2024 byla 0,- Kč.

Tuto odpověď zasíláme do Vaší datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí