Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.06.2018
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 25.05.2018
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-73/OP/2018
VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 472
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 12.06.2018
Počet listů: 3
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.06.2018
Vážený pane řediteli,
dne 05.06.2018 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací o nákladech a rozsahu tisku za roky 2015, 2016, 2017, citace textu:
„1. Celkové náklady na nakupovaný papíru A4, gramáže 80g/m a počet takto nakoupených listů. Uveďte sumu za jednotlivé roky.
2. Celkové náklady na tiskárny dokumentů (pořizovací ceny, leasing, pronájem, servis a spotřební materiál bez papírů a tonerů) Uveďte sumu vynaloženou za jednotlivé roky.
3. Celkové náklady na tonery, cartige a obdobný spotřební materiál nakupovaný pro tisk.
4. Celkové náklady na servis, údržbu a opravy tiskáren a multifunkčních grafických zařízení.
5. Celkové náklady na pořízení a celkové náklady na nájem tiskáren a multifunkčních grafických zařízení.
6. Celkové náklady na zakoupení či pronájem specializovaného SW a HW pořízeného pro realizaci a monitoring tisku, pokud jde o SW a HW, který nebyl součástí dodávky tiskáren či multifunkčních zařízení.
7. Celkový počet funkčních tiskáren a celkový počet multifunkčních grafických zařízení evidovaných nebo pronajatých k 31.12. 2015 a k 31.12. 2016 a k 31.12. 2017.
8. Celkový počet pracovníků, kteří využívají tiskárny nebo multifunkční grafické k 31.12. 2015 a k 31.12. 2016 a k 31.12. 2017.
9. Sdělte totožnost hlavní dodavatele papíru, tiskáren a tonerů. Uveďte, jak byl vybrán. (V tabulce jsou uvedeny příklady)
Prosíme o uvádění cen včetně DPH. Informace je možno zcela poskytnout formou vyplnění následují tabulky, která je i přílohou této žádosti o informace.
V souvislosti s novelou zákona o pozemních komunikacích, která byla s účinností k 1. 9. 2012 provedena zákonem č. 196/2012 Sb., došlo mimo jiné k zásadním změnám v oblasti regulace reklamních zařízení zřizovaných a provozovaných podél pozemních komunikací. Konkrétně bylo vlastníkům reklamních zařízení zřízených a provozovaných v ochranném pásmu dálnic silnic I. třídy ve vzdálenosti 50 metrů, aby nejpozději do 5 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona tato zařízení odstranila. Povinnému, jako silničnímu správnímu orgánu je uložena povinnost tato reklamní zařízení odstraňovat, pokud tak neučiní vlastník. V této souvislosti pokládáme následují otázku:
1) Kolik reklamních zařízení podél dálnic a rychlostních silnic bylo dosud odstraněno k 31. 5. 2018 a kolik jich ještě zbývá odstranit?“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-73/OP/2018, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory kancelář ředitele krajského úřadu a odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Odbor kancelář ředitele k Vašim požadavkům uvedeným pod body 1 až 9 vyplnil, dle Vašeho požadavku a vzoru Vámi přiloženou tabulku, ve které poskytl požadované informace. Tabulka je vyplněna níže, náklady na tisk jsou uvedeny v tisících Kč.
K otázce týkající se počtů odstraněných reklamních zařízení uvedl odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu následující skutečnosti.
Ředitelství silnic a dálnic ČR předalo na počátku tohoto roku krajskému úřadu seznam cca 800 reklamních zařízení coby nelegálně umístěných. K datu 31.05.2018 bylo z tohoto počtu odstraněno na základě iniciativy krajského úřadu celkem 48 reklamních zařízení. Současně je možné, že nová nepovolená reklamní zařízení přibyla a současně je reálný počet jistě vyšší.
Nad rámec dotazu odbor dopravy a silničního hospodářství k dané problematice uvedl, že legislativa týkající se odstraňování reklamních zařízení je složitá, v řadě případů provádějí vlastníci reklamních zařízení obstrukce (zpochybňování vlastnictví, přesuny reklamních zařízení) a brání se v zastoupení advokáty žalobami.
Sdělení Vám zasíláme na Vámi uvedenou emailovou adresu.
S pozdravem
„otisk razítka“
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí
Tabulky k odpovědi viz příloha
Soubory ke stažení
- Tabulky (pdf, 329 kB, 21.6.2018)