IZ 42 žádost o poskytnutí informací týkajících se Inspekcí poskytovaných sociálních služeb v Domově důchodců Hradec Králové
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
05.07.2013 IZ-42/VZ/2013 18.07.2013
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad Mgr. Vladimír Kučera/585
oddělení stížností a dozoru obcí vkucera@kr-kralovehradecky.cz
Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 05.07.2013
Vážená paní,
dne 09.07.2013 byla ředitelce Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“), paní JUDr. Ivaně Křečkové, doručena Vaše žádost ze dne 05.07.2013, ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), o poskytnutí informací týkajících se Inspekcí poskytovaných sociálních služeb v Domově důchodců Hradec Králové, se sídlem K Biřičce 1240, 500 08 Hradec Králové, IČ: 00579033.
Žádáte poskytnutí následujících informací:
„1) Všechny přípravné dokumenty k Inspekci poskytování sociálních služeb (dále jen „inspekce“) v Domově důchodců Hradec Králové od 27.02.2013.
2) Všechny dokumenty, vztahující se k Inspekcím v Domově důchodců Hradec Králové v roce 2013, včetně všech vypracovaných inspekčních zpráv, týkajících se Domova důchodců Hradec Králové v roce 2013, kromě Inspekční zprávy (č.j.: MPSV-UP/151719/13/HK), kterou jsem obdržela dne 02.07.2013 na základě žádosti o svobodném přístupu k informacím ve smyslu zákona 106/1999 Sb. Žádost byla zaevidována pod čj. IZ-39/VZ/2013.
3) Žádám vyjádření, zda byla Inspekční zpráva (zprávy) o výsledku inspekce poskytování sociálních služeb v Domově důchodců Hradec Králové v roce 2013 přepracována (přepracovány) z původního znění do nové podoby. Pokud ano, žádám o zdůvodnění“.
V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ, článkem číslo 2 odst. 1, vyřizuje krajský úřad všechny žádosti o informace doručené orgánům kraje, tedy i ředitelce krajského úřadu. Proto ředitelka předala Vaši žádost o informace krajskému úřadu, odboru vnitra a krajský živnostenský úřad, oddělením stížností a dozoru obcí, kde byla zaevidována pod čj. IZ-42/VZ/2013. Povinný subjekt posoudil žádost a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ a obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání potřebných podkladů k vyřízení žádosti byl požádán odbor sociálních věcí krajského úřadu.
K Vaší žádosti na základě stanoviska odboru sociálních věcí krajského úřadu uvádíme, že v souladu se zákonem číslo 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách“), ustanovením § 97 a následujících, provádí inspekci poskytování sociálních služeb krajská pobočka Úřadu práce, přičemž místní příslušnost se řídí podle sídla právnické osoby, poskytovatele sociálních služeb. Inspekci v Domově důchodců Hradec Králové, se sídlem K Biřičce 1240, 500 08 Hradec Králové tedy podle výše uvedených ustanovení zákona o sociálních službách provedl Úřad práce České republiky – krajská pobočka v Hradci Králové, se sídlem Wonkova 1142/1, 500 02 Hradec Králové.
Krajský úřad v souladu s ustanovením § 85 a následujících zákona o sociálních službách vede registr poskytovatelů sociálních služeb, přičemž tento registr obsahuje dle ustanovení § 85 odst. 3 písmeno c) zákona o sociálních službách v listinné podobě i kopii inspekční zprávy o provedené inspekci.
Na základě výše uvedeného právního předpisu krajský úřad disponuje kopií Inspekční zprávy o výsledku inspekce poskytování sociálních služeb v Domově důchodců Hradec Králové a kopií Rozhodnutí o námitkách. Oba dva tyto dokumenty Vám byly poskytnuty na základě předchozí žádosti evidované pod čj. IZ-39/VZ/2013.
K bodům číslo 1 a 2 Vaší žádosti krajský úřad uvádí, že nedisponuje žádnými dalšími dokumenty, které by se týkaly inspekčních zpráv v Domově důchodců Hradec Králové v roce 2013, ani přípravnými dokumenty ani jinými zprávami o výsledku inspekce za rok 2013, než dokumenty které Vám již byly poskytnuty. Případné přípravné dokumenty nebo další dokumenty vztahující se inspekcím v Domově důchodců Hradec Králové by měl mít subjekt, který inspekce provádí, tedy Úřad práce České republiky – krajská pobočka v Hradci Králové, se sídlem Wonkova 1142/1, 500 02 Hradec Králové
K bodu číslo 3 Vaší žádosti krajský úřad uvádí, že Inspekční zpráva o výsledku inspekce poskytování sociálních služeb, čj. MPSV-UP/15719/13/HK na poskytovatele Domov důchodců Hradec Králové, sídlem K Biřičce 1240, 500 08 Hradec Králové, IČ: 00579030, byla změněna v důsledku Rozhodnutí o námitkách čj. MPSV-UP/19850/13/HK, ze dne 20.05.2013, kterým ředitel krajské pobočky Úřadu práce České republiky rozhodl o námitkách kontrolované osoby Domova důchodců Hradec Králové, přičemž v některých případech bylo námitkám vyhověno a v těchto částech byla tedy změněna i inspekční zpráva.
Tato skutečnost Vám byla sdělena již v průvodním dopise čj. IZ-39/VZ/2013 a změny také jednoznačně vyplývají přímo z poskytnutých dokumentů inspekční zprávy a rozhodnutí o námitkách. Důvody proč a kterým námitkám bylo vyhověno, jsou uvedeny přímo v odůvodnění rozhodnutí o námitkách.
S pozdravem
Ing. Miroslav Vrba, MPA
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad