Informace týkající se veřejných zakázek

16. 4. 2013 Autor: Vladimír Kučera

Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
29.03.2013 IZ-25/VZ/2013 12.04.2013

Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad |  oddělení stížností a dozoru  | Mgr. Vladimír Kučera | 585 | vkucera@kr-kralovehradecky.cz

Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 29.03.2013

Vážený pane,

dne 02.04.2013 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) doručena prostřednictvím datové schránky Vaše žádost ze dne 29.03.2013, ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), o poskytnutí níže specifikovaných informací, týkajících se Krajským úřadem Královéhradeckého kraje administrovaných veřejných zakázek, a to konkrétně za období let 2010, 2011, 2012:

a) U kolika Vámi administrovaných veřejných zakázek bylo zahájeno řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže? Prosíme rozlišit, zda řízení byla zahájena na návrh, nebo z moci úřední.

b) V kolika případech Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal předběžné opatření?

c) Kolik ze zahájených řízení skončilo uložením nápravného opatření či uložením pokuty, kolik ze zahájených řízení bylo Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže zastaveno, v kolika případech byl návrh na zahájení řízení zamítnut a u kolika dosud nebylo pravomocně rozhodnuto?

Dále v žádosti požadujete o níže uvedenou specifikaci jednotlivých prověřovaných veřejných zakázek:

- v případě zastavených řízení v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum zastavení řízení, informaci, zda (popřípadě kdy) byl podán opravný prostředek, datum právní moci rozhodnutí o zastavení řízení, informaci, zda bylo rozhodnutí o zastavení řízení napadeno u soudu,

- v případě zamítnutých návrhů na zahájení řízení v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum rozhodnutí o zamítnutí návrhu, informaci, zda (popřípadě kdy) byl podán opravný prostředek, datum právní moci rozhodnutí o zamítnutí návrhu, informaci, zda bylo rozhodnutí o zamítnutí návrhu napadeno u soudu,

- v případě uložení nápravného opatření či pokuty v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum prvoinstančního rozhodnutí, datum podaného rozkladu, datum rozhodnutí o rozkladu, datum právní moci rozhodnutí, specifikaci uloženého nápravného opatření a/nebo výše uložené pokuty v obou instancích a dále informaci, zda rozhodnutí bylo napadeno u soudu,

- v případě dosud pravomocně nerozhodnutých řízení v rozsahu: název zakázky, evidenční číslo v ISVZ, datum zahájení řízení, datum prvoinstančního rozhodnutí a specifikaci, zda bylo v první instanci řízení zastaveno či uloženo nápravné opatření (pokud již bylo rozhodnuto), specifikaci uloženého nápravného opatření (pokud bylo v první instanci uloženo), datum podaného rozkladu (pokud byl podán), datum vydání rozhodnutí o rozkladu (pokud bylo vydáno a zároveň dosud nenabylo právní moci).

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod čj. IZ-25/VZ/2013, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ a obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ. O předání podkladů k vyřízení žádosti byly požádány všechny odbory krajského úřadu.

V prvé řadě krajský úřad uvádí, že Vámi požadované informace jsou zveřejněné a dostupné na těchto internetových adresách:

1. http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti.html, kde v sekci „Sbírky rozhodnutí“ naleznete Vámi požadované informace týkající se např. vydaných rozhodnutí, předběžných opatření, uložených sankcí, počtu řízení apod., včetně podrobných informací o jednotlivých řízeních, evidenčních číslech, způsobu zahájení řízení atd., dále pak také informace o zastavených řízeních;

2. http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/soudni-prezkum-rozhodnuti.html, kde naleznete čísla jednací jednotlivých rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vydaných v první i ve druhé instanci, dále pak rozsudky Krajského soudu v Brně a rozsudky Nejvyššího správního soudu ve věci, případně také rozsudky Ústavního soudu; přičemž lze doplnit, že tyto informace pak lze také v celém rozsahu vyhledat na internetových stránkách příslušných soudů http://www.judikaty.info/cz?gclid=CMT7svTsrrYCFQq5zAodZzEAzQ

případně:

Nejvyšší správní soud

http://www.nssoud.cz/main0col.aspx?cls=JudikaturaExtendedSearch

Krajský soud v Brně

http://infodeska.justice.cz/hledat.aspx?subjkod=207000.

Bez ohledu na výše uvedené informace Vám na základě obdržených podkladů od všech odborů krajského úřadu uvádíme následující údaje:

Ad a) Řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bylo zahájeno u 7 veřejných zakázek, které byly administrovány Královéhradeckým krajem (6 zakázek administrovala pro Královéhradecký kraj společnost Centrum EP - příspěvková organizace Královéhradeckého kraje, 1 zakázku administroval přímo Královéhradecký kraj).

Ad b) Předběžné opatření bylo vydáno ve 3 případech (zakázky administrované společností Centrum EP).

Ad c) Uložením nápravného opatření či uložením pokuty neskončilo žádné řízení, zastavena byla řízení u 2 zakázek (celkem 3 řízení), v 1 případě byl návrh zamítnut a u 4 zakázek (celkem 6 řízení) dosud nebylo pravomocně rozhodnuto.

Další specifikace - zastavené řízení:

Název zakázky:Ekologizace zdroje vytápění v Oblastní nemocnici Jičín a. s. – nemocnice Jičín – dodávky, ev. č. v ISVZ: 60056862

  1. S395/11

Datum zahájení řízení: 26. 8. 2011

Datum prvoinstančního rozhodnutí: 2. 11. 2011 – Rozhodnutí o zastavení řízení

Datum podání rozkladu: 17. 11. 2011

Datum rozhodnutí o rozkladu: 11. 4. 2012, nabytí právní moci dne 2. 5. 2012

Rozhodnutí o zastavení řízení bylo napadeno u soudu žalobou ze dne 2. 7. 2012.

  1. S477/11

Datum zahájení řízení: 3. 10. 2011

Usnesení o přerušení řízení do pravomocného rozhodnutí ve věci S395: 7. 12. 2011

Usnesení o pokračování správního řízení: 21. 5. 2012

Datum prvoinstančního rozhodnutí: 10. 7. 2012 – Rozhodnutí o zastavení řízení

Datum podání rozkladu: 17. 7. 2012

Datum rozhodnutí o rozkladu: 6. 3. 2013, nabytí právní moci dne 7. 3. 2013

Název zakázky: Zadávací řízení na dodavatele stavby pravěkých domků v rámci projektu Archeopark pravěku ve Všestarech, ev. č. v ISVZ: 7000000002606

S146/12

Datum zahájení řízení: 7. 3. 2012

Datum prvoinstančního rozhodnutí:6. 4. 2014

Rozhodnutí o zastavení řízení nabylo právní moci dne 26. 4. 2012

Další specifikace – zamítnuté návrhy na zahájení řízení:

Název zakázky: Poskytování služeb elektronických komunikací pro Královéhradecký kraj a jemu podřízené organizace a obchodní společnosti – pevné hlasové služby a související služby a dodávky, ev. č. v ISVZ: 60061911

Datum zahájení řízení: 1. 7. 2011

Datum rozhodnutí o zamítnutí návrhu: 5. 12. 2011

Podán návrh na opravný prostředek: 21. 12. 2011

Datum právní moci rozhodnutí o zamítnutí návrhu: 28. 5. 2012

Bylo rozhodnutí o zamítnutí návrhu napadeno u soudu: ne

Další specifikace – dosud pravomocně nerozhodnutá řízení:

Název zakázky: Modernizace a dostavba Oblastní nemocnice Náchod, ev.č. v ISVZ: 7202011010551

  1. Navrhovatel: CGM Czech a.s.

Datum zahájení řízení: 27. 5. 2012

Předběžné opatření ze dne 6. 8. 2012 – pozastavení zadávacího řízení

Rozhodnutí o zastavení řízení ze dne 8. 10. 2012 nabylo právní moci dne 24. 10. 2012

  1. Navrhovatel: IMOS Brno a.s.

Datum zahájení řízení: 27. 7. 2012

Předběžné opatření ze dne 6. 9. 2012 – pozastavení zadávacího řízení

Rozhodnutí ze dne 23. 11. 2012 – zrušeno předběžné opatření pozastavit zadávací řízení a uloženo předběžné opatření zákazu uzavřít smlouvu

  1. Navrhovatel: Skanska, a.s.

Datum zahájení řízení: 25. 2. 2013

Název zakázky: Elektronická spisová služba Královéhradeckého kraje – část B – Dodávka a implementace hostované elektronické spisové služby Královéhradeckého kraje, ev. č. v ISVZ: 60060624

Datum zahájení řízení: 25. 11. 2011

Datum prvoinstančního rozhodnutí: 22. 5. 2012

Datum podání rozkladu: 6. 6. 2012

Datum rozhodnutí o rozkladu: 6. 2. 2013, nabytí právní moci dne 7. 2. 2013 – věc vrácena k novému projednání.

Žádné předběžné opatření nebylo vydáno.

Název zakázky: Digitální mapa veřejné správy – ÚKM a ÚAP Královéhradeckého kraje 2 – část B – Dodávka a implementace Nástrojů pro tvorbu a údržbu územně analytických podkladů Královéhradeckého kraje, ev. č. v ISVZ: 103065

Datum zahájení řízení: 30. 8. 2012

Název zakázky: „II. projekt vytváření území soustavy NATURA 2000 v Královéhradeckém kraji – 2.“, ev. č. v ISVZ: 60064552

Datum zahájení řízení: 17. 1. 2013

Odpověď zasíláme na Vámi uvedenou datovou schránku.

S pozdravem

„otisk razítka“

Ing. Miroslav Vrba, MPA

vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad

(podepsáno digitálním podpisem)

Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec KrálovéVstřícný, rychlý a profesionální úřad

tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336 – spokojený občan.

e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz

www.kr-kralovehradecky.cz

Stránka 5 z 5