Informace týkající se úhrad za poskytnutí informací a celkového počtu vyřízených žádostí
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
06.02.2013 IZ-10/VZ/2013 08.02.2013
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad| oddělení stížností a dozoru obcí | Mgr. Vladimír Kučera| 585 | vkucera@kr-kralovehradecky.cz
Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 06.02.2013
Vážená paní,
dne 06.02.2013 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „povinný subjekt“) prostřednictvím e-podatelny doručena Vaše žádost ze dne 06.02.2013, ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), o poskytnutí informací vztahujících se k poskytování informací dle InfZ za rok 2012, přičemž požadujete sdělení:
1. Jaká byla celková částka za poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999, která byla vaším úřadem naúčtována v roce 2012 žadatelům a žadateli uhrazena, v následujícím členění:
a) za pořízení kopií, opatření technických nosičů dat a odeslání informací žadateli,
b) za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací.
2. Celkový počet žádostí, které váš úřad za r. 2012 vyřídil, v následujícím členění:
a) počet žádostí vyřízených poskytnutím informací (i částečně),
b) počet žádostí vyřízených neposkytnutím informací (zcela neposkytnuto).
Povinný subjekt zaevidoval žádost pod čj. IZ-10/VZ/2013, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ a obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
K Vašim dotazům sdělujeme následující.
Ad 1. Oznámení o výši úhrady za poskytnutí informací podle § 17 odst. odst. 3 InfZ bylo v roce 2012 krajským úřadem zasláno dvěma žadatelům, z toho pouze jeden žadatel úhradu zaplatil ve lhůtě dané InfZ. Jednalo se o úhradu v celkové výši 186 Kč, z toho za pořízení kopií činila částka 141 Kč a za poštovné bylo požadováno 45 Kč. Po připsání úhrady na příjmový účet kraje byla informace poskytnuta.
Ad 2. Krajský úřad vyřídil za období roku 2012 celkem 68 žádostí o informace podaných v souladu s InfZ. Z tohoto počtu bylo vyřízeno 56 žádostí poskytnutím informací a 5 žádostí částečným poskytnutím informací. Počet žádostí vyřízených neposkytnutím informací činil celkem 7 žádostí.
K obsahu Vaší žádosti dále sdělujeme, že krajský úřad zpracovává v souladu s ustanovením § 18 InfZ výroční zprávu, která je zveřejněna ve volně dostupném formátu v souladu s ustanovením § 4 odst. 2 InfZ na internetových stránkách Královéhradeckého kraje, v modré sekci Krajský úřad/Povinně zveřejňované informace/bod 17. - výroční zpráva/. V této sekci je možné nahlédnout do výročních zpráv zpracovaných v souladu s ustanovením § 18 InfZ, členěných s odkazy na jednotlivé roky, od roku 2001 dosud. Výroční zpráva za rok 2012 je zveřejněna zde: http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/povinne-informace/vyrocni-zprava-za-rok-2012-59944/.
Informace zasíláme dle Vašeho požadavku na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.
S pozdravem
Ing. Miroslav Vrba, MPA
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad
Stránka 2 z 2