Informace týkající se elektronických právních informačních systémů využívaných Královéhradeckým krajem
Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.) Naše značka (č. j.) Hradec Králové
24.05.2013 IZ-35/VZ/2013 29.05.2013
Odbor | oddělení Vyřizuje | linka | e-mail
vnitra a krajský živnostenský úřad Mgr. Vladimír Kučera│585
oddělení stížností a dozoru obcí vkucera@kr-kralovehradecky.cz
Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 24.05.2013
Vážený pane,
dne 27.05.2013 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) doručena prostřednictvím datové schránky Vaše žádost ze dne 24.05.2013, ve smyslu zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), o poskytnutí níže specifikovaných informací, týkajících se elektronických právních informačních systémů využívaných Královéhradeckým krajem:
1) Jaký elektronický právní informační systém (systém pro vyhledávání právních předpisů, judikatury, literatury apod.), či jaké elektronické právní informační systémy, je-li jich více, Instituce využívá?
2) Kolik uživatelských licencí výše uvedeného systému (popřípadě jednotlivých systémů, využívá-li Instituce více druhů takových systémů) Instituce zakoupila? V případě, že Instituce pořizuje takový systém i pro jí zřizované příspěvkové organizace, organizační složky Instituce nebo právnické osoby (popřípadě osoby, v nichž má Instituce účast), prosíme o rozčlenění informace podle předchozí věty také podle takových organizací, složek či osob.
3) Kolik uživatelů má přístup do těchto právních informačních systémů a kolik jich je odhadem reálně využívá?
4) Kdo je dodavatelem výše uvedených právních informačních systémů, resp. licencí, a kdy byly s těmito dodavateli uzavřeny příslušné smlouvy? V případě, že k navyšování počtu licencí od jednotlivých dodavatelů docházelo postupně, prosíme též o poskytnutí údaje o rozsahu a roku jednotlivých navýšení. Prosíme též o informaci o způsobu výběru tohoto dodavatele, či těchto dodavatelů, je-li jich více (např. druh zadávacího řízení podle zákona č. 137/2006 Sb.).
5) Pokud Instituce využívá časově omezené licence či aktualizace, prosíme o informaci, na jak dlouhou dobu, resp. do kdy, jsou zajištěny stávající licence či aktualizace podle sjednaných smluv.
6) Jaká byla ročně Institucí vynakládána částka (bez DPH) v posledních 3 letech za jednotlivé právní informační systémy (a jednotlivou licenci) včetně jejich aktualizací?
7) Zvažuje Instituce obnovení licencí, resp. smlouvy, na aktualizaci či změnu (nebo doplnění nového) elektronického právního informačního systému? Pokud ano, kdy lze tento krok očekávat?
8) Který odbor či jiná organizační součást Instituce rozhoduje o pořizování a správě elektronických právních informačních systémů?
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod čj. IZ-35/VZ/2013, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ a obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ. O předání podkladů k vyřízení žádosti byly požádány dotčené odbory krajského úřadu.
Na základě obdržených podkladů odboru kancelář ředitele krajského úřadu (oddělení informatiky) a odboru vnitra a krajský živnostenský úřad krajského úřadu (oddělení legislativní a právní) uvádíme následující:
Ad 1) ASPI, CODEXIS.
Ad 2) ASPI – 32 licencí + 2 pro příspěvkové organizace, CODEXIS – 10 licencí.
Ad 3) ASPI – 100% /není monitorováno, CODEXIS – 30/není monitorováno.
Ad 4) ASPI Publishing, s.r.o. /7.11.2001/(v současné době přejmenována na Wolters Kluwer ČR, a. s.), ATLAS consulting spol. s r.o. /14.10.2011/.
Vzhledem k době pořízení a výši částek byli dodavatelé vybráni na základě zakázky malého rozsahu mimo režim zákona číslo 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, při použití interních předpisů na zadávání zakázek malého rozsahu.
Ad 5) ASPI – doba neurčitá, CODEXIS – na 3 roky.
Ad 6) ASPI – 342 tis. Kč, CODEXIS – 75 tis. Kč.
Ad 7) NE.
Ad 8) Právní informační systémy jsou vybírány na základě požadavků jednotlivých odborů krajského úřadu (zejména odboru vnitra a krajský živnostenský úřad, oddělení legislativního a právního), ve spolupráci s oddělením informatiky.
Odpověď zasíláme v elektronické podobě na Vámi požadovanou adresu elektronické pošty.
S pozdravem
Ing. Miroslav Vrba, MPA
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad