Informace o kontrole na MěÚ Špindlerův Mlýn na úseku stavebního řádu 1

20. 8. 2008 Autor: Mgr. Vladimír Kučera

Informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.

Vážený pan

30.05.2008 9448/KH/2008 09.06.2008

vnitra a krajský živnostenský úřad Mgr. Vladimír Kučera | 585 .

stížností a dozoru obcí vkucera@kr-kralovehradecky.cz

Poskytnutí informací o kontrole dle Vaší žádosti ze dne 30.05.2008

Vážený pane,

dne 05.06.2008 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen „krajský úřad“) doručena Vaše žádost o poskytnutí informace o výsledku kontroly, kterou jste podal podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“). Sdělujete, že jste zjistil informace o tom, že v nedávné době byla na Městském úřadu Špindlerův Mlýn provedena na úseku stavebního řádu kontrola a žádáte poskytnutí informací o výsledku kontroly zejména co bylo jejím předmětem, zda a jaké závady byly zjištěny a jaká byla přijata opatření k nápravě.

K Vaší žádosti sdělujeme, že Vámi zmiňovaná kontrola na Stavebním úřadě Městského úřadu Špindlerův Mlýn se dosud neuskutečnila. Tato kontrola proběhne dne 10.06.2008 a jejím předmětem bude: kontrola výkonu přenesené působnosti prováděné obcí na úseku územního plánování a stavebního řádu - dodržování zákonů a jiných právních předpisů a v jejich mezích též usnesení vlády, směrnic ústředních správních úřadů, jakož i opatření příslušných orgánů veřejné správy přijatých při kontrole výkonu přenesené působnosti. Vzhledem k tomu, že do konce lhůty pro vyřízení žádosti o informace dle InfZ zákona, 15 dní ode dne doručení, nebude mít krajský úřad k dispozici kompletní výsledky této kontroly, informujeme Vás alespoň tímto dopisem. Protokol se dle Příkazu č. 20 ředitelky krajského úřadu k dozoru nad výkonem přenesené působnosti obcí a ke kontrole výkonu přenesené působnosti obcí vyhotovuje do 14 dnů po ukončení kontroly. Proti protokolu může starosta, popř. jím pověřený zástupce, dle ust. § 129b a 129a zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů ode dne jeho převzetí námitky. O námitkách proti protokolu o kontrole rozhoduje kontrolující. Nebylo-li námitkám vyhověno, mohou se starosta, popřípadě jím pověřený zástupce, ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí o námitkách odvolat k tomu, kdo kontrolujícího pověřil kontrolou (dále jen "vedoucí"). Vedoucí o odvolání proti rozhodnutí o námitkách rozhodne do 30 dnů od doručení odvolání. Jsou-li pro to důvody, vedoucí rozhodnutí o námitkách změní nebo zruší, jinak odvolání zamítne a rozhodnutí potvrdí. Pokud v řízení o odvolání proti rozhodnutí o námitkách vyplyne potřeba věc došetřit, vedoucí rozhodnutí zruší a zajistí došetření věci. Proti rozhodnutí vedoucího se nelze dále odvolat. Vzhledem k výše popsané proceduře vzniku a projednání protokolu z kontroly a z dřívější zkušenosti neočekáváme, že by kompletní informace o výsledcích kontroly měl krajský úřad k dispozici dříve než za 1 měsíc od ukončení kontroly, v případě, že nebudou podány námitky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová

vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí