Informace týkající se krajského úřadu
Informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.
Vážený pan
...
26. 2. 2010 IZ-12/VZ/2010 5. 3. 2010
odbor vnitra a krajský živnostenský úřad Miroslava Hlavová / 472 .
oddělení stížností a dozoru obcí mhlavova@kr-kralovehradecky.cz
Odpověď na Vaši žádost o informace ze dne 26. 2. 2010
Vážený pane,
dne 1. 3. 2010 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále jen krajský úřad prostřednictvím e-podatelny Vaši žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále je InfZ ), v níž se domáháte poskytnutí informací týkajících se krajského úřadu konkretizovaných v 11 bodech žádosti.
Vaše žádost byla zaevidována oddělením stížností a dozoru obcí, odboru vnitra a krajský živnostenský úřad krajského úřadu pod č.j. IZ-12/VZ/2010.
K jednotlivým bodům Vaší žádosti na základě stanovisek odboru kancelář ředitele a odboru informatiky uvádíme následující:
1. Kolik měl krajský úřad zaměstnanců k 31.12.2009?
Fyzický počet zaměstnanců Královéhradeckého kraje zařazených do krajského úřadu k 31. 12. 2009: 386 zaměstnanců.
2. Kolik zaměstnanců krajského úřadu ukončilo svůj pracovní poměr v průběhu roku 2009?
V průběhu roku 2009 byl rozvázán pracovní poměr se 48 zaměstnanci Královéhradeckého kraje zařazených do krajského úřadu.
3. Kolik bylo v roce 2009 uděleno krajským úřadem písemných výtek zaměstnancům?
V roce 2009 udělila ředitelka krajského úřadu jednomu zaměstnanci tzv. Upozornění na porušení zákonem stanovené povinnosti.
4. Kolik služebních automobilů měl krajský úřad k dispozici k 31.12.2009?
Celkem 18 služebních vozidel bylo k dispozici úředníkům krajského úřadu, 16 vozidel měli k dispozici pro využití uvolnění členové Zastupitelstva Královéhradeckého kraje.
5. Kolik počítačů měl krajský úřad k dispozici k 31.12.2009?
Krajský úřad měl k dispozici k 31.12.2009 celkem 487 počítačů.
6. Kolik z tohoto počtu činily přenosné počítače (notebooky, laptopy)?
Z toho počtu (bod 5) bylo celkem 124 přenosných počítačů.
7. Kolik služebních mobilních telefonů měl krajský úřad k dispozici k 31.12.2009?
Krajský úřad měl k dispozici celkem 134 služebních mobilních telefonů pro úředníky a 16 mobilních telefonů pro uvolněné členy Zastupitelstva Královéhradeckého kraje.
8. Kolik činila celková podlahová plocha kanceláří krajského úřadu k 31.12.2009?
Celková plocha kanceláří činila 4.975 m2 pro úředníky krajského úřadu včetně uvolněných členů Zastupitelstva Královéhradeckého kraje.
9. Kolik hodin dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců proběhlo v roce 2009?
10. Kolik zaměstnanců se účastnilo dalšího školního vzdělávání k 31.12.2009?
9. 10. Vzdělávání zaměstnanců Královéhradeckého kraje zařazených do krajského úřadu se řídí především zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o úřednících ), v obecné rovině pak zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění (dále jen zákoník práce ). Oba dva tyto předpisy neznají pojmy další profesní vzdělávání nebo další školní vzdělávání, na které se v bodech 9 a 10 žádosti o poskytnutí informací tážete. Dovolujeme si proto v souladu s těmito předpisy upřesnit, že:
do počtů hodin dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců, které proběhlo v roce 2009, jsme započítávali prohlubování kvalifikace účastí na vstupním vzdělávání, průběžném vzdělávání, vzdělávání vedoucích úředníků, přípravě a ověření zvláštní odborné způsobilosti podle § 18 zákona o úřednících a absolvování školení za účelem prohlubování kvalifikace dle § 230 zákoníku práce.
V roce 2009 proběhlo tedy 20.580 hodin.
účastí na dalším školním vzdělávání jsme rozuměli účast na takovém studiu, vzdělávání, školení nebo jiné formy přípravy, kdy jde dle § 231 zákoníku práce o zvýšení kvalifikace zaměstnance.
K 31.12.2009 se tedy dalšího školního vzdělávání účastnilo 20 zaměstnanců.
11. Kolik bylo v roce 2009 podáno stížností zaměstnanců na chování jiných zaměstnanců?
V roce 2009 byla podána jedna stížnost zaměstnanců krajského řadu na chování jiného zaměstnance krajského úřadu.
S pozdravem
Ing. Miroslav Vrba v. r.
vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad
Stránka 1 z 2