Elektronické právní informační systémy

30. 9. 2008 Autor: Ing. Tomáš Slavík

Informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.

Královéhradecký kraj 
Krajský úřad Královéhradeckého kraje

Společná advokátní kancelář

Váš dopis ze dne | Vaše značka (č. j.)Naše značka (č. j.)Hradec Králové 
11.9.2008 16078/KH/2008 29.9.2008

Odbor |oddělení Vyřizuje |linka | e-mail 
kancelář hejtmana JUDr. Petr Severin / 271  pseverin@kr-kralovehradecky.cz

Poskytnutí informace

Vážený pane,

dne 15.9.2008 byla Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje doručena Vaše žádost o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím (InfZ) datovaná ke dni 11.9.2008, ve které požadujete poskytnutí informace týkající se používání a nákupu elektronických právních informačních systémů užívaných Krajským úřadem Královéhradeckého kraje. Konkrétně jste požádal o sdělení následujících informací:

  1. Které elektronické právní informační systémy krajský úřad používá?
  2. V jakém rozsahu jsou dané elektronické právní informační systémy využívány (kolik uživatelů má přístup do těchto systémů)?
  3. Jakým způsobem došlo, popř. dochází k výběru elektronických právních informačních systémů?
  4. Který odbor (případně jiná organizační součást) rozhodl, popř. rozhoduje o nákupu elektronických právních informačních systémů?
  5. Jaká částka ročně je vynakládána na aktualizaci elektronických právních informačních systémů?

K tomu Vám sděluji následující:

K otázce č. 1 Vás odkazuji na níže uvedenou tabulku, odpověď naleznete v prvním sloupečku tabulky.

K otázce č. 2 Vás odkazuji na níže uvedenou tabulku, odpověď naleznete ve druhém sloupečku tabulky.

K otázce č. 3 Vám sděluji, že pořízení stávajících elektronických právních informačních systémů bylo provedeno v souladu s tehdejšími právními předpisy upravujícími zadávání veřejných zakázek a průběh finanční kontroly ve veřejné správě. Pořizování nových probíhá v souladu se směrnicí rady kraje č. 3 o postupu kraje při zadávání veřejných zakázek podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách a v souladu s příkazem ředitelky č. 21 k zásadám používání informačních technologií. Rozhoduje osoba oprávněná podepsat smlouvu resp. objednávku podle vnitřních předpisů. Pořízení informačních systémů navrhuje vedoucí příslušného odboru, který je odpovědný za projednání s oddělením informatiky odboru kancelář ředitele.

K otázce č. 4 Vás odkazuji na níže uvedenou tabulku, odpověď naleznete ve třetím sloupečku tabulky. V kolonce uvádíme způsob pořízení.

K otázce č. 5 Vás odkazuji na níže uvedenou tabulku, odpověď naleznete ve čtvrtém sloupečku tabulky.

K otázce č. 1 Název
K otázce č. 2 Rozsah
K otázce č. 4 Rozhodl
K otázce č. 5 Aktualizace
ASPI
Licence neomezena, k dnešnímu dni 395 uživatelů (15 současných přístupů) + 4 lokální uživatelské
Převzato z Okresního úřadu v Hradci Králové, s dodavatelem byla uzavřena smlouva
101 152 Kč s DPH
Správní řád
Neomezená licence
odbor majetkoprávní, na základě objednávky
bez pravidelné aktualizace
Správní řád v praxi
1 uživatel
odbor vnitra a krajský živnostenský úřad, na základě objednávky
bez pravidelné aktualizace
Odpadové hospodářství
1 uživatel
životního prostředí a zemědělství, na základě objednávky
bez pravidelné aktualizace
Mzdová účtárna
1 uživatel
odbor kancelář ředitele, na základě objednávky
1880 Kč s DPH

S pozdravem

Ing. Tomáš Slavík

vedoucí odboru kancelář hejtmana

Pivovarské náměstí 1245 | 500 03 | Hradec Králové 
tel.: 495 817 111 | fax: 495 817 336
e-mail: posta@kr-kralovehradecky.cz
www.kr-kralovehradecky.cz

2