Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 25.02.2019

23. 4. 2019 Autor: Vladimír Kučera

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA (čj. nebo sp. zn.): KUKHK-IZ-21/OP/2019

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 585
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 17.04.2019

Počet listů: 1
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 25.02.2019

Dne 25.02.2019 bylo Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) doručeno podání žadatele, ve kterém žádal s odkazem na zákon číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“) zaslání stávající, anonymizované smlouvy o objednávce veřejné, osobní dopravy (vlaky OS a R) mezi Královéhradeckým krajem a státním podnikem České dráhy a sdělení jména úředníka, jenž má na starosti sepisování smluv a kontrolu kvalitativního plnění smlouvy ze strany ČD.

Povinný subjekt zaevidoval žádost pod spis. zn. KUKHK-IZ-21/OP/2019, a po podrobném posouzení konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která ale neobsahovala všechny potřebné náležitosti dané ustanovením § 14 InfZ, když v žádosti nebyl uveden dostatek údajů o fyzické osobě žadatele. Protože podaná žádost neobsahovala všechny zákonem požadované informace o fyzické osobě žadatele, byl žadatel sdělením krajského úřadu ze dne 26.02.2019, doručeným na jeho email téhož dne, vyzván v souladu s ustanovením § 14 odstavce 5 písmena a) InfZ, aby doplnil požadované údaje o sobě jako o fyzické osobě žadatele, tedy doplnil datum narození a adresu místa trvalého pobytu, případně adresu bydliště.

Sdělením doručeným krajskému úřadu dne 26.03.2019 žadatel svoji žádost upřesnil a uvedl požadované údaje.

Lhůta na vyřízení žádosti byla stanovena, v souladu s ustanovením § 14 odstavce 5 písmena d) InfZ, nejpozději do 15 dnů ode dne doručení upřesnění žádosti, tedy do 10.04.2019.

O předání požadovaných informací byl požádán odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu, který oslovil dotčenou osobu, společnost České dráhy a.s.

Vzhledem ke skutečnosti, že vyřízení první části žádosti žadatele (smlouva o objednávce veřejné osobní dopravy) vyžadovalo konzultaci s jiným subjektem, konkrétně společností České dráhy a.s., která měla závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, přistoupil povinný subjekt, v souladu s ustanovením § 14 odstavce 7 písmena c) InfZ, k prodloužení lhůty pro poskytnutí informace o deset dní, tedy že žádost o informace bude vyřízena v termínu do 20.04.2019. Tuto skutečnost sdělil žadateli společně s níže poskytovanými informacemi, odpovědí na druhou část žádosti, e-mailem doručeným dne 04.04.2019.

Ohledně té části žádosti týkající se sdělení jména úředníka, jenž má na starosti sepisování smluv a kontrolu kvalitativního plnění smlouvy ze strany ČD povinný subjekt uvedl, že samotný návrh smlouvy sepisují České dráhy. Ze strany Královéhradeckého kraje dochází k jeho připomínkování (revizím) a případným návrhům na doplnění nebo vypuštění článků (odstavců). Celý tento proces není prací jednoho úředníka, ale několika osob z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/doprava/obsluznost/cinnost-a-oddeleni-odboru-dopravy-a-silnicniho-hospodarstvi-114361/, kteří provádí kontrolu (připomínkování) částí, kterými jsou pověřeni, jedná se tak o týmovou kontrolu. Jedná se například o problematiku právní (právník odboru), problematiku ekonomickou – předpis záloh (ekonomka odboru), jízdní řády a rozsahy kontrolují technologové a kolegyně na oddělení dopravní obslužnosti. Technické a provozní standardy pak kolega na oddělení, který provádí i samotné kontroly plnění v terénu. Obecná ustanovení kontroluje vedoucí oddělení dopravní obslužnosti a vedoucí odboru. Stejně tak kontrola kvalitativního plnění je kontrolována přímo v terénu technology dopravy nebo pověřenými zaměstnanci a také kontrolou předložených výkazů.

Na sdělení o prodloužení lhůty k vyřízení žádosti reagoval žadatel e-mailem ze dne 04.04.2019, ve kterém uvedl, že o požadované informace již nemá zájem, proto povinný subjekt v dalším vyřizování žádosti o informace nepokračoval.