Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 23.09.2023
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-112/MSZ/2024
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz
DATUM: 30.10.2024
Počet listů: 3
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Hlídač státu, z.ú.
Velenovského 648
251 64 Mnichovice
IDDS: a9jia5t
Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 23.09.2023
Dne 23.09.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se žadatel domáhal poskytnutí následujících informací (citace):
„1) Prosíme o zaslání seznamu příjemců s výší poskytnuté dotace a to jak právnickým (název a IČO) tak i fyzickým osobám (jméno a rok nar.) níže uvedených údajů za období od 1. ledna 2021 do 31. prosince 2023. Seznam “udělené dotace” by měl obsahovat následující položky:
- Žadatel název - Název firmy, nebo jméno a příjmení žadatele o dotaci.
- Žadatel IČO - IČO firmy žádající o dotaci.
- Žadatel datum narození - Datum narození žadatele - fyzické osoby (pokud nežádá firma).
- Žadatel PSČ - PSČ žadatele o dotaci.
- Žadatel obec - obec žadatele o dotaci.
- Žadatel okres - okres žadatele o dotaci.
- Název projektu - Název projektu dotace.
- Datum podání - Datum kdy bylo o dotaci zažádáno.
- Datum vyplacení - Datum, kdy byla dotace vyplacena (první datum poskytnutí peněz, pokud bylo vypláceno po částech).
- Datum schválení - Datum, kdy byla dotace schválena.
- Požadovaná částka - Jaká výše dotace byla požadována. V Kč.
- Vyplacená částka - Jaká výše dotace byla žadateli vyplacena (souhrn všech vyplacených částek, pokud bylo vypláceno po částech). V Kč.
- Vrácená částka - Pokud byla dotace formou půjčky, nebo museli být vráceny nějaké peníze. V Kč.
- Kód dotačního programu - Kód dotačního programu ze kterého byly vypláceny peníze (měl by navazovat na kód ze seznamu “dotační programy” níže.
- Zdroje dotace - Název poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.
- Zdroje dotace IČO - IČO poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.
Informace nám, prosím, ideálně poskytněte v souboru (udelene_dotace) buď ve formátu:
- - TSV (tabulátorem oddělené hodnoty), kde budou vypsány všechny sloupce výše v pořadí tak jak jdou za sebou.
- - Vyplněním přiložených tabulek ve formátu excel
Pro snadnější orientaci jsme vzorově vyplnili první řádek.
2) Prosíme také o zaslání seznamu dotačních programů, kde budou uvedeny podmínky a informace o tom, koho se dotace týká, co musí uchazeč o dotaci splnit a případné další informace. Seznam “dotační programy” by měl obsahovat následující položky:
Název programu - Název dotačního programu ze kterého byly vypláceny peníze.
- Kód dotačního programu - Kód dotačního programu ze kterého byly vypláceny peníze (měl by navazovat na kód ze seznamu “udělené dotace” výše.
- Popis programu - Informace o tom, čeho se dotační program týká, jaké jsou jeho podmínky, kdo může o dotaci žádat, …
- Zdroj programu - Název autora/správce/kontrolora dotačního programu
- Zdroj programu IČO - IČO autora/správce/kontrolora dotačního programu
- Zdroje dotace - Název poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.
- Zdroje dotace IČO - IČO poskytovatele dotace (peněz). Pokud je jich více, oddělte je středníkem.
Informace nám, prosím, ideálně poskytněte v souboru (dotacni_programy) buď ve formátu:
- - TSV (tabulátorem oddělené hodnoty), kde budou vypsány všechny sloupce výše v pořadí tak jak jdou za sebou.
- - Vyplněním přiložených tabulek ve formátu excel
Pro snadnější orientaci jsme vzorově vyplnili první řádek.“
Povinný subjekt zaevidoval žádost žadatele pod sp. zn. KUKHK-IZ-112/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu, a to odbor organizační a právní, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, odbor životního prostředí a zemědělství, odbor školství, odbor sociálních věcí, odbor dopravy a silničního hospodářství a odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Na základě stanoviska odboru regionálního rozvoje, grantů a dotací krajského úřadu k bodu 2) žádosti povinný subjekt sdělením ze dne 30.09.2024 odkázal žadatele v souladu s ustanovením § 6 odst. 1 InfZ na zveřejněnou informaci.
Ohledně bodu 1) žádosti povinný subjekt písemností ze dne 07.10.2024 sdělil, že k získání požadovaných informací, bude nutné vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací v dlouhém časovém období (od roku 2021 do roku 2023) a s ohledem na výše uvedené a s odkazem na ustanovení § 14 odst. 6 písm. b) InfZ povinný subjekt prodloužil lhůtu pro poskytnutí informace o deset dní, tedy že žádost bude vyřízena v termínu nejpozději do 18.10.204.
Žádost o informace byla vyřízena sdělením povinného subjektu ze dne 16.10.2024 s přílohami. S ohledem na množství a velikost příloh zveřejňujete povinný subjekt ohledně poskytnutých informací tuto doprovodnou informaci.