Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 17.06.2024

9. 7. 2024 Autor: Alena Koukalová

DSP Tmavý Důl

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-71/MSZ/2024

VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 606 783 015
E-MAIL: akoukalova@khk.cz

DATUM: 01.07.2024

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne17.06.2024

Dne 17.06.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se žadatel domáhal poskytnutí následujících informací, citace:

„poskytnutí informací z protokolu z kontroly pod sp. zn. KUKHK-38881/AK/202, o následné finanční kontrole hospodaření příspěvkové organizace Domov sociální péče Tmavý Důl, IČO: 00194913, se sídlem Tmavý Důl 958, 542 34 Rtyně v Podkrkonoší.

Jsem si plně vědom limitů nadepsaného zákona, především pak zákona o ochraně osobních údajů, jakož výluk uvedených v § 11 citovaného zákona, především pak § 11 odst. 3. Z uvedeného důvodu proto žádám pouze informace v souladu s tímto ustanovením, neboť jsem si vědom, že uvedené ustanovení právě brání poskytnutí celého textu protokolu. Pokud by tomu tak nebylo, žádám o poskytnutí celého protokolu v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.“

Povinný subjekt zaevidoval žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-71/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor analýz, podpory řízení a kontroly (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/

Odbor analýz, podpory řízení a kontroly krajského úřadu k žádosti připravil požadované informace v elektronické podobě, tedy protokol o kontrole dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů v platném znění (sp. zn. KUKHK-38881/AK/2023) - PROTOKOL 1/MEK/2024/PO ze dne 27.05.2024 a DODATEK č.1 K PROTOKOLU č. 1/MEK/2024/PO ze dne 26.06.2024.

Povinný subjekt podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ v informacích poskytovaných formou kopií požadovaných dokumentů vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.

Povinný subjekt v poskytovaných informacích anonymizoval následující osobní údaje:

- jména, příjmení a funkční zařazení zaměstnanců kontrolované organizace.

Žádost o informace byla vyřízena sdělením povinného subjektu ze dne 01.07.2024, ve kterém povinný subjekt poskytl žadateli požadované informace, vzhledem k velikosti poskytovaných informací, kopií protokolu z kontroly ze dne 27.05.2024 a jeho dodatku č.1 ze dne 26.06.2024, které by nebylo možné zaslat prostřednictvím datové schránky, byly tyto poskytnuty prostřednictvím webových stránek www.uschovna.cz.

Ohledně vyřízení žádosti zveřejňuje povinný subjekt tuto doprovodnou informaci.