Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 07.06.2024

25. 6. 2024 Autor: Vladimír Kučera

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-64/MSZ/2024

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz

DATUM: 24.06.2024

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 07.06.2024

Dne 07.06.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky žádost žadatele dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáhal poskytnutí následujících informací (citace):

„Doplňujeme naši žádost o poskytnutí informací zaslanou dne 31.05.2024, která se týká stavebních zakázek přidělených společnosti ELEKTRO MOSEV spol. s r.o. (IČO: 42228573) od roku 2021 související s veškerými stavebními pracemi v Oblastní nemocnici Jičín a.s.

Dodatečně žádáme o poskytnutí také ještě těchto dalších informací:

  • 1. Kompletní smluvní dokumentace
  • 2. Projektové a prováděcí dokumentace
  • 3. Položkové rozpočty
  • 4. Seznam a rozpis uskutečněných fakturací
  • 5. Veškeré záznamy o špatně provedených prací, jejich nařízených opravách a penalizacích.

Opět vše v časovém rozmezí od zahájení stavebních prací do současnosti.“

Povinný subjekt zaevidoval žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-64/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor investic (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Odbor investic krajského úřadu k žádosti připravil požadované informace (kompletní smluvní dokumentaci, projektovou a prováděcí dokumentaci, položkové rozpočty, seznam a rozpis uskutečněných fakturací) v elektronické podobě, jednalo se o stavební zakázky – Výměna potrubí vnitřního vodovodu v POO – A v Jičíně a Oblastní nemocnice Jičín – nový zdroj kyslíku. Jiné stavební zakázky uvedená společnost pro Královéhradecký kraj prostřednictvím odboru investic jako objednatele nerealizovala. Žádné spory, týkající se nedodržování smluvních podmínek a projektové dokumentace vedeny nejsou, vše bylo řešeno v rámci kontrolních dnů. Informace k jednotlivým veřejným zakázkám jsou zveřejněny na webových stránkách centrálního nákupu Královéhradeckého kraje https://zakazky.cenakhk.cz/contract_display_10209.html a https://zakazky.cenakhk.cz/contract_display_8989.html, zároveň byly žadateli poskytnuty přílohou tohoto dopisu (adresáře jsou označené – veřejná zakázka) včetně dalších požadovaných informací.

Žádost o informace byla vyřízena sdělením povinného subjektu ze dne 24.06.2024, ve kterém povinný subjekt poskytl žadateli požadované informace.

Vzhledem ke značnému množství a velikosti poskytovaných informací, kompletní smluvní dokumentace, projektové a prováděcí dokumentace, položkových rozpočtů, seznamů a rozpisů uskutečněných fakturací, které nebylo možné zaslat prostřednictvím datové schránky, byly informace poskytnuty prostřednictvím webových stránek https://www.uschovna.cz/.

Ohledně vyřízení žádosti zveřejňuje povinný subjekt tuto doprovodnou informaci.