CÍLENÁ PREZENTACE A PROPAGACE KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE JAKO CELKU I.

28. 2. 2011 Autor: Petr Kamenický

Informace o realizaci evrpoského projektu v oblasti cestovního ruchu

S posledním únorovým dnem byla ukončena realizace projektu "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku", který byl spolufinancován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, prioritní osa 13.3 Cestovní ruch, oblast podpory 13.3.2 Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem projektu, realizovaného od poloviny roku 2008 oddělením cestovního ruchu Krajského úřadu Královéhradeckého kraje ve spolupráci s turisticky významnými územími Královéhradeckého kraje bylo zvýšit povědomí o Královéhradeckém kraji jako atraktivní destinaci cestovního ruchu s účelem přilákat do kraje více turistů z České republiky i ze zahraničí. K dalším záměrům projektu patřila realizace aktivit směrujících k prodloužení turistické sezóny v kraji, a tím snížení negativních vlivů vrcholných sezón na region a jeho obyvatele. Prostředkem naplnění základního cíle bylo především ucelení a sjednocení propagace atraktivit a aktivit pěti turisticky významných území Královéhradeckého kraje - TVÚ (Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Kladské pomezí, Orlické hory a Podorlicko, Hradecko). Specifikem projektu bylo přímé zapojení zástupců destinačních společností jednotlivých turisticky významných území do realizace projektových aktivit. Těmi se na základě výběrového řízení staly:

Za TVÚ Český ráj: Český ráj – sdružení právnických osob

Za TVÚ Hradecko: Hradecká kulturní a vzdělávací společnost, s.r.o.

Za TVÚ Kladské pomezí: Branka, o. p. s.

Za TVÚ Krkonoše a Podkrkonoší: Svazek měst a obcí Krkonoše

Za TVÚ Orlické hory a Podorlicko: Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko.


Řízení a administraci projektu zajišťovalo Centrum evropského projektování.

Celkové skutečné výdaje na všechny aktivity projektu činili 20,5 mil.Kč. Ze zdrojů Evropské unie byl projekt podpořen přibližně 17,5 milióny korun, podíl KHK činil cca.1,5 mil.Kč, stejná částka pak byla poskytnuta ze státního rozpočtu ČR.


Cíl projektu byl naplňován realizací následujících aktivit :


Aktivity v rámci předsednictví ČR v Radě EU

Aktivity v rámci prezentace Královéhradeckého kraje v době předsednictví České republiky v Radě EU byly spojeny s představením života a díla malíře Františka Kupky, kterými bylo poukázáno na jeho vztah ke kraji i k ostatním místům jeho působení a došlo vyzdvihnutí nadčasovosti jeho díla. V rámci této aktivity byl natočen film František Kupka – Symfonik barev, malíř kosmu. Tento film, který byl použit k propagaci kraje v Paříži v listopadu 2008 a průběžně na dalších prezentačních akcích vč. prezentace na mezinárodním filmovém festivalu evropského umění Arts&film v Telči v roce 2009. Film byl vylisován v pěti jazykových mutacích v nákladu 5000 ks DVD. Na závěrečné akci předsednictví ČR v Radě EU v Bruselu – Czech Street Party došlo k představení nově vydané knihy František Kupka – Čech, Francouz, Evropan, která byla vytištěna rámci projektu v nákladu 1 000 kusů. K dalším výstupům této aktivity lze přiřadit leták s názvem „Po stopách Františka Kupky“, vydání mapy „Rodný kraj Františka Kupky“ či vytvoření internetové prezentace „Rodný kraj Františka Kupky“, kterou je možné shlédnout na http://kupka.kralovehradeckyregion.cz/. Ucelenou nabídku o Františku Kupkovi doplňují 3 ks tematicky zaměřených roll-upů, které byly použity k prezentaci Královéhradeckého kraje v rámci akce Dny českých regionů v Bruselu v dubnu 2009.


Press tripy

Pro novináře a odborníky v cestovním ruchu byly uspořádány dva fam & press tripy, při kterých byly účastníkům představeny zajímavosti, atraktivity a novinky v jednotlivých turisticky významných území. Při první poznávací cestě měli účastníci možnost se seznámit s nejvýznamnější památkami a zajímavostmi území Kladského pomezí, Orlických hor, Podorlicka a Hradecka, při druhém pak s krásami Krkonoš, Podkrkonoší a Českého ráje. Každé z obou akcí se zúčastnilo téměř 30 zástupců odborné veřejnosti z řad médií, cestovních agentur, asociací cestovního ruchu, zahraničního zastoupení České republiky a také zástupci polských a holandských cestovních agentur a tisku. Přínosem jsou nejen přímé výstupy ve formě článků a relací zveřejněných přítomnými novináři, ale i navázání kontaktů touroperátorů s provozovateli a správci konkrétních turistických cílů a zařízení cestovního ruchu.

Výstupy účastníků fam & press tripů :

 V médiích

Český rozhlas – rubrika „Cestujeme po Česku“ – Hrad Kost, Dětenice

Rádio Dechovka - relace o Starých Hradech, Putování po stopách Albrechta z Valdštejna, Hvězdicový pochod „Putování na Valdštejn“, pevnost Stachelberg

Welcome to Prague - v letním čísle publikace zveřejněny informace o navštívených místech – hrad Kost, zámek Humprecht

Měsíčník TIM – na jedné straně A4 článek „Český ráj pohledem redaktora“

Měsíčník KAM – na jedné straně A4 článek „Krajem Královéhradeckým“

Deníky Bohemia (Krkonošský Deník) – „Fotoohlédnutí za novinářským press tripem“ - fota z navštívených míst a článek „Novináři a zástupci cestovek poznávali památky regionu“


 Upoutávky na www portálech:

http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/safari-kemp-dvur-kralove

http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/hotel-safari-dvur-kralove

http://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/vecerni-safari-a-noc-v-hotelu-safari-zoo-dvur-kralove.html

http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/galerie-antickeho-umeni-v-hostinnem

http://www.kultura21.cz/content/view/1770/101/


 Vytvoření produktového balíčku pro ruské klienty.



Inzerce v tiskovinách

V rámci projektu byl Královéhradecký kraj prezentován v mnoha tuzemských a zahraničních odborných tiskovinách, zaměřených na problematiku cestovního ruchu. Formou placené inzerce vyšly články propagující nejen atraktivity Královéhradeckého kraje, ale i upoutávky na pořádání významných kulturních a sportovních akcí i v běžných periodikách vydávaných v České republice, ale i v Německu, Slovensku a Rusku. Nabídka pro turisty byla dále zveřejněna v časopisu Travel Service Magazine, dostupném na palubách letadel.

Prezentace v českých tiskovinách:

• časopis Koktejl - prezentace ve Speciálu – Zima v ČR a SR

• časopis KAM po Česku - série tematických článků: :

o Královéhradecký kraj pro rodiny s dětmi;

o Prázdniny v KHK – aktivní dovolená, adrenalin;

o zahájení turistické sezóny;

o veletržní dvojčíslo;

o prezentace v příloze Kam za kulturou

• časopis TIM - série tematických článků :

o veletržní dvojčíslo;

o židovské památky;

o velikonoce;

o cykloturistika;

o rozmanitá nabídka KHK

o hleďme z výšky – vyhlídky, rozhledny,..

• Rozhledna - příloha časopisu Turista - zahájení turistické sezóny

• Eurobeds - obrazový atlas vydávaný KČT : muzea, galerie a skanzeny v KHK

• Travel Service Magazine – inzerce v letním vydání palubního lifestylového magazínu Travel Guide v české a anglické mutaci

• C.O.T. Media – inzerce v odborném časopisu pro management v cestovním ruchu

• Czech Traveloque – inzerce v letním vydání odborného časopisu pro zahraniční management v cestovním ruchu, který představuje Českou republiku a její regiony profesionálům v turismu, v anglické a německé mutaci

• Deníky Bohemia, tři strany formátu A4 v příloze Cesty městy

Prezentace v německých tiskovinách :

• Berliner Zeitung, Oranienburger Generalanzeiger – image pozvánky do kraje v rámci prezentace v Berlíně na Checkpoint Charlie

• Prager Zeitung – série 9 prezentací a inzertních článků

• Auf dem Weg nach Prag – inzerce v letné sezóně

• WochenKurier – příloha Unweit von Dresden

• Kreuz und quer durch Tschechien (celosezónní turistické noviny pro německy mluvící klientelu, inzerce na téma: novinky pro letní turistickou sezónu a novinky pro zimní sezónu

• Wir reisen in die Tschechische Republik a Winter in Tschechien – inzerce v letní a zimní sezóně

Prezentace v ruských tiskovinách :

• Meždunarodnyje Mosty – v jarním vydání odborného periodika pro management v cestovním ruchu v ruskojazyčných zemích, který představuje Českou republiku profesionálům v turistickém průmyslu, článek v rozsahu jedné strany A4 na téma: „To nej, co může KHK nabídnout ruské klientele“

Prezentace ve slovenských tiskovinách :

• článek v časopisu Relax



Reklamní předměty

V průběhu realizace projektu byly zhotoveny reklamní předměty, které jsou používány ke zviditelnění, prezentaci a propagaci Královéhradeckého kraje a jeho turisticky významných území. Předměty budou použity při prezentačních akcích, veletrzích, odborných seminářích, konferencích, jako ceny do znalostních soutěží, pro VIP návštěvníky z ČR i zahraničí apod. Výsledné produkty by měly upoutat pozornost na Královéhradecký kraj.

Jedná se o následující propagační předměty:

 Propagační předměty se zaměřením na cykloturistiku - cyklolahve, zvonky, svítilny čelovky, pumpičky, balíčky poslední záchrany, pláštěnky a lékárničky

 Propagační předměty určené především pro děti - bločky, pastelky, létací talíře – freesbee , pasteláky – stojánky na tužky, omalovánky, pexeso, sada zvýrazňovačů, hrací kostky, dřevěná pravítka – záložky do knih a propisovací tužky

 Propagační předměty pro VIP návštěvníky - USB flash disky, fleesové deky a dárkové papírové tašky



Aktualizace a doplnění fotobanky

Cílem této aktivity bylo vytvoření komplexní fotobanky cestovního ruchu Královéhradeckého kraje, mnohostranně využitelné k propagaci, obsahující kvalitní fotografie v rozlišení pro velkoplošné tisky, výrobu bannerů, publikace apod. Fotobanka v rozsahu cca 700 profesionálních fotografií bude sloužit zejména pro účely prezentace a propagace turistických atraktivit Královéhradeckého kraje, zejména k prezentaci v rámci tuzemských i zahraničních veletrhů, pro účely inzerce v tisku a dalších médiích, zpracování prezentačně propagačních tiskovin apod., vždy k nekomerčním účelům.

Fotografie pořízené do fotobanky dokumentují všechna čtyři roční období a týkají se následující tematiky:

 Architektonické a další historické památky (včetně technických, fortifikačních, židovských, církevních a venkovských), exteriéry, interiéry

 Muzea a galerie (expozice)

 Příroda (ZOO, hory, skály, vodní toky, obecně krajina)

 Města a obce se vztahem k cestovnímu ruchu

 Regionální kulturní a společenské akce (pravidelné, ojedinělé - významné)

 Tradice (Vánoce, Velikonoce)

 Sport (voda, cyklistika, pěší turistka, lyžování a snowboarding, paragliding, adrenalinové sporty, golf, automobily, motorky, letadla…)

 Lázně (exteriéry, interiéry) a další objekty či lokality využitelné k relaxaci a regeneraci (bazény, venkovní vodní plochy, aqua centra, solné jeskyně…)

 Agroturistika, hipoturistika

 Regionální gastrospeciality, tradiční výrobky

 Další turistické atraktivity

 Večerní fotografie



Veletrhy a prezentace v zahraničí

V rámci projektu proběhlo několik prezentačních akcí zaměřených na propagaci turistických atraktivit a gastronomických specialit Královéhradeckého kraje u našich zahraničních sousedů:

 v Německu - Berlíně v sídle zahraničního zastoupení agentury CzechTourism na akci: Prezentace České republiky na Checkpoint Charlie

 v Rakousku - ve Vídni - prezentace regionů České republiky v sídle ZZ CzT ve Vídni, zakončena tzv. „Jour-Fixem“, tj. setkáním zástupců kraje se zástupci z řad novinářů, cestovních kanceláří a odborníků z oblasti cestovního ruchu.

 V Polsku se kraj představil na Mezinárodním festivalu lidových umění a řemesel na Českém dnu v Krakově či na prezentaci v obchodním centru Galeria Dominikańska ve Wrocławi.

Nechyběla také účast na zahraničních veletrzích s orientací na klientelu, která je na předních příčkách v návštěvnosti našeho kraje - v Německu, Holandsku, Rusku, Polsku. Královéhradecký kraj se v realizační fázi projektu účastnil ročně celkem 12 zahraničních veletrhů, v rámci kterých proběhla prezentace Královéhradeckého kraje za osobní účasti zástupců kraje a zástupců jednotlivých turisticky významných území.


Seznam veletrhů s účastí KHK a zástupců TVÚ:

Německo :

• TUC Lipsko

• Reisemarkt Drážďany

• Reisemarkt Hamburg

• Mnichov, CBR/F.RE.E.

• ITB Berlín

Polsko :

• TT Varšava

• TZ Poznaň

Holandsko :

• Vakantiebeurs Utrecht

• 50+ Beurs Utrecht

Belgie :

• Vacances Brusel

Maďarsko :

• Utazás Budapešť

Rusko :

• MITT Moskva



Mediální kampaň Královéhradeckého kraje formou INFOBUSU

V květnu a červnu loňského roku proběhla na území celé České republiky mediální kampaň Královéhradeckého kraje formou infobusu, tedy autobusu speciálně upraveného jako pojízdné informační centrum. Na své cestě autobus se zástupci kraje a destinačních společností zavítal do 16 měst všech krajů České republiky, povětšinou na místa s vysokou koncentrací lidí, jako jsou náměstí, pěší zóny, nákupní centra, kulturní či jiné akce. Hlavním cílem této mediální kampaně byla podpora domácího cestovního ruchu a seznámení potencionálních návštěvníků s aktivitami a atraktivitami, nacházejícími se a realizovanými na území Královéhradeckého kraje. Součástí kampaně byla videoprojekce, živá hudba, ochutnávka regionálních produktů (hořické trubičky, 100% jablečný mošt a limonáda z Podorlických sodovkáren, Miletínské modlitbičky, apod.), prezentace tradičních výrobků, regionálních pohádkových postav a soutěže. Propagace akce byla na všech zastávkách infobusu zajištěna prostřednictvím spotů v rádiích, letáčků a plakátů.

Prezentace proběhly ve městech :

• Zlín

• Liberec

• Ústí nad Labem

• Karlovy Vary

• Ostrava

• Olomouc

• České Budějovice

• Písek

• Praha

• Jičín

• Pardubice

• Plzeň

• Hradec Králové (Dny Labe)

• Strážnice

• Brno

• Jihlava



Propagační brožury

Pro konkretizaci nabídky služeb a turistických možností byly v rámci projektu vydány tematicky zaměřené publikace, které doplňují již dříve dostupné image materiály o kraji. Vzhledem ke vzrůstající popularitě aktivního trávení volného času, dlouhodobě vyhledávaných možnostech relaxace nebo agroturistiky, zážitkové turistiky, byly nové brožury zaměřeny na turistickou nabídku v těchto oblastech. Publikace, zpracované ve spolupráci se zástupci TVÚ, představují v několika jazykových mutacích ucelenou nabídku jak jednotlivých turistických regionů tak celého území kraje a jsou věnovány výše uvedeným tématům. Pouze v elektronické podobě (pro portál cestovního ruchu KHK) byly zpracovány Tipy na výlety.

Zhotovené tematické propagační brožury:

• Kultura a kulturní akce v Královéhradeckém kraji (jazykové mutace ČJ, AJ), celokrajský materiál

• Gastrospeciality Královéhradeckého kraje: vybrané recepty – regionální produkty-tradiční akce - (jazykové mutace ČJ+PJ, AJ+NJ), celokrajský materiál

• Aktivní dovolená : pěší turistika, cyklovýlety, zimní sporty, golf, adrenalin a tradiční sportovní akce - (jazykové mutace ČJ+PJ, AJ+RJ, NJ+HJ) – za jednotlivá TVÚ

• Relaxace : wellness, lázně, relaxační centra, koupání, půjčovny loděk, vyhlídkové lety - - (jazykové mutace ČJ x PJ, AJ+RJ, NJ+HJ) - za jednotlivá TVÚ

• Dovolená na venkově : eko, agro a hipoturistika, výlety v koňském sedle, rybaření, houbaření, lidová architektura (jazykové mutace ČJ+PJ, AJ+NJ) - za jednotlivá TVÚ



Multimediální DVD

Jako doplněk k tištěným publikacím bylo jako elektronická pozvánka do kraje vytvořeno nové multimediální DVD s interaktivní prezentací Královéhradeckého kraje a jednotlivých turisticky významných území. Moderní a graficky poutavou formou jsou zde prezentovány nejen tipy na výlety, možnosti aktivní dovolené, koupání a relaxace či hipoturistiky, DVD dále obsahuje video spoty, virtuální prohlídky turistických objektů v kraji, kvíz pro děti i dospělé. Zájemci zde naleznou i odkazy na jednotlivá turisticky významná území kraje a jejich zástupce, ale i kontakty na informační centra. Celá tato audiovizuální prezentace je vytvořena ve čtyřech jazykových mutacích, a to češtině, angličtině, němčině a polštině.




Pevně věříme, že úspěšná propagace Královéhradeckého kraje prostřednictvím zmíněných aktivit přispěje ke zvýšení návštěvnosti našeho kraje a turisté si zdejší krásy oblíbí natolik, že se do našeho regionu budou rádi vracet