Česko hledá znovu svou excelentní destinaci
Česká republika už popáté vybírá svou excelentní destinaci. Letošním tématem prestižního evropského projektu European Destination of Excellence, jehož cílem je zviditelnění méně známých turistických lokalit, je cestovní ruch a lokální gastronomie.
Do národního kola, jehož koordinátorem je opět agentura CzechTourism, se turistické oblasti mohou hlásit do 30. června. Evropská komise vyhlašuje již osmý ročník prestižní soutěže European Destination of Excellence. Zatímco v loňském roce se projekt koordinovaný v Česku agenturou CzechTourism věnoval propagaci vítězů a finalistů předchozích ročníků, letos se opět bude vybírat nejlepší destinace. Tématem je tentokrát cestovní ruch a lokální gastronomie. Přihlásit se mohou lokality, jejichž turistická nabídka je založena na regionálních tradičních pokrmech nebo pokrmech z místních surovin. Každý kandidát musí splňovat také univerzální podmínku. Jelikož jde o propagaci méně známých míst, musí mít soutěžní oblast relativně nízkou návštěvnost.
„Vítězná destinace získá nejen možnost užívat prestižní logo EDEN, ale i finanční podporu marketingových aktivit. Součástí výhry je mimo jiné natáčení reklamního spotu, zajištěné Evropskou komisí, který pak vítěz využije ke své propagaci. Agentura CzechTourism vítězi nabídne také širokou mediální podporu a možnost prezentovat se během Týdne vítězné destinace v informačním centru na Staroměstském náměstí,“ vysvětluje generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková.
Kandidáti mohou zasílat přihlášky, které naleznou spolu s podmínkami účasti na stránkách projektu www.eden-czechtourism.cz až do 30. června 2015. V červenci oznámí porota jména pěti finalistů. Národní vítěz bude vyhlášen během slavnostního večera pořádaného v rámci Fóra cestovního ruchu v listopadu 2015 v Plzni.
Projekt European Destination of Excellence (Evropská destinace nejvyšší kvality) vypisuje Evropská komise od roku 2006 a zapojeno je do něj více než dvacet evropských zemí. Pilotní projekt byl zaměřen na venkovský turismus. Česká republika se zúčastnila soutěže poprvé v roce 2009, kdy se soutěžilo na téma cestovní ruch a chráněná území. Poslední ročník EDEN 2014 se věnoval podpoře marketingových aktivit finalistů a vítězů předchozích ročníků. Odborným garantem projektu v České republice je příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj agentura CzechTourism.
Vítězové předchozích ročníků:
České Švýcarsko – excelentní destinace 2009 v kategorii "Cestovní ruch a chráněná území"
Bystřicko – excelentní destinace 2010 v kategorii "Voda – turistický cíl“
Slovácko – excelentní destinace 2011 v kategorii "Obnova hmotného dědictví"
Rok 2012 byl věnován propagaci soutěže, vítězů a finalistů předchozích ročníků.
Lipensko – excelentní destinace 2013 v kategorii "Cestování bez bariér"