Cestování po kraji se výrazně změní

21. 5. 2010

Cestování vlakem či autobusem po Královéhradeckém kraji se za necelý měsíc zásadně promění: pro cestující by mělo být cestování po kraji výrazně jednoduší. Od 13. června, kdy se v kraji spouští nový integrovaný systém veřejné dopravy, bude v kraji sloužit více spojů než dosud, budou na sebe lépe navazovat a současně začnou platit nové jízdní řády. Autobusy budou díky integrovanému systému dopravy daleko více využité.

Integrovaná doprava dosud v části kraje lidem sloužila: již několik let se podle jejích pravidel cestuje na Broumovsku, Náchodsku, Českoskalicku či Rychnovsku.

„Tento systém se v těchto oblastech osvědčil. Přináší výhody pro obyvatele kraje a efektivně využívá vozy na jednotlivých spojích. Jsme první kraj v zemi, který takovou novinku zavádí na celém svém území. OREDO, autor tohoto projektu a organizátor dopravy v našem kraji, má i díky těmto zkušenostem začít organizovat dopravu také v Pardubickém kraji,“ uvedl Josef Ješina, krajský radní odpovědný za dopravu.

Jízdní řády, které se od června změní v celém kraji, se postupně projednávaly se starosty měst a obcí či s dopravci, kteří autobusové linky provozují. Změny se rodily tak, aby veřejné spoje lidem bezproblémově sloužily při cestách do škol, k lékaři či do zaměstnání.

Pasažéři budou moci přestupovat mezi vlakem i autobusem na jednu jízdenku a přepraví se na ní po celém kraji. Spoje, jejichž počet se asi o pětinu rozšíří, by měly lépe navazovat. Jízdné se přitom zvyšovat nebude.

V roce 2008 například autobusy najezdily po kraji přesně 14 823 688 kilometrů a kraj za jejich provoz zaplatil 265 715 887 korun. Letos by díky integraci měly autobusy najezdit nejméně 15 milionů kilometrů, což by však mělo kraj stát o dva miliony méně, tedy zhruba 263, 8 milionu korun.

IREDO


Výhody při cestování v systému IREDO:

  • vzájemná návaznost autobusů a vlaků v uzlových bodech
  • jedna společná jízdenka pro všechny autobusové dopravce a vlaky
  • možnost uskutečnit celou cestu (bez ohledu na přestupy a jejich počet) na jeden jízdní doklad
  • doprava v taktu – odjezd ze zastávky v pravidelně se opakujícím intervalu
  • relační cena jízdného, kde se již neplatí za okliky a zajížďky autobusu
  • zajímavé slevy na sedmidenní, třicetidenní přenosné časové jízdenky
  • zvýšení počtu autobusových a vlakových spojů, zejména v dopoledních, ve večerních hodinách a o víkendech
  • zvýšení počtu prodejních míst jízdenek (v autobusech, na vlakových nádržích, případně přímo ve vlaku

Fotogalerie