Začala výstavba obchvatu Nové Paky na silnici I/16

4. 9. 2022

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dlouho očekávaného obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Komunikace je značně využívána zejména při cestách směrem z Prahy do Krkonoš a je také důležitou spojnicí mezi závody automobilky Škoda v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí.

„Stávající průtah silnice I/16 přes Novou Paku nevyhovuje směrově, výškově ani počtem a tvarem křižovatek standardům, které by měla mít silnice I. třídy. Přes Novou Paku projíždí vysoký podíl tranzitní dopravy a město je zatíženo také rekreačním provozem mířícím do hojně navštěvovaných Krkonoš. Nový obchvat, který povede z Kumburského Újezdu až do Vidochova, odvede z města veškerou tranzitní dopravu, čímž dojde k zásadnímu zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Obyvatele Nové Paky čeká významné zlepšení životního prostředí díky snížení emisí a poklesu hluku,“ představil dlouho očekávanou stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

„Náš region nyní zažívá stavební boom. Jsem rád, že to není pouze o dálnicích D11 a D35, ale konečně se dočkáváme tak významných infrastrukturálních staveb, jako jsou obchvaty měst na nejvytíženějších tazích. Obchvat Nové Paky je velice významnou stavbou, ale doufám, že ho brzy budou následovat také obchvaty Jaroměře a Náchoda a další stavby. Pro další rozvoj regionu je rozvoj dopravní infrastruktury naprosto nezbytný,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Současná silnice vedoucí přes Novou Paku je místem častých dopravních nehod. Mezi dopravní závady patří především zúžení komunikace v úseku od firmy ZPA až k podjezdu pod železniční tratí, dále mezi Komenského a Kotíkovou ulicí a také v místní části Vrchovina. Dalším problémem je malá podjezdná výška pod železniční tratí, nevyhovující jsou také křižovatky u železničního podjezdu a s Komenského ulicí.

Součástí stavby je 16 mostů a 22 protihlukových stěn o celkové délce 4 180 metrů. Po zprovoznění obchvatu bude stávající silnice I/16 převedena mezi silnice III. třídy, což umožní zakázat vjezd těžké tranzitní dopravy do města.

Stavba bude navržena ke spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

I/16 Nová Paka – obchvat

Hlavní trasa:

délka: 8,5 km

kategorie: S 11,5/80

počet všech stavebních objektů: 144

zhotovitel: Porr a. s.

cena stavby dle smlouvy: 1 309 mil. Kč bez DPH

předpokládané zprovoznění stavby: 2025

Fotogalerie