V česko-polském příhraničí budou dalších 10 let jezdit vlaky GW Train Regio

14. 4. 2022

Královéhradecký kraj uzavřel smlouvu na zajištění veřejné železniční dopravy v poslední chybějící části jeho území. Drážní dopravu v česko-polské příhraniční oblasti v dalších 10 letech zajistí společnost GW Train Regio.

Loni v září jsme s Českými uzavřeli smlouvu na zajištění veřejné železniční dopravy na většině území Královéhradeckého kraje. Chybělo nám ale smluvně zajistit poslední část v rámci příhraniční dopravy na Trutnovsku a Náchodsku. To se nám teď podařilo a mezi Teplicemi nad Metují, Trutnovem a státními hranicemi budou v dalších 10 letech jezdit vlaky GW Train Regio. Tyto služby budeme objednávat po vzájemné dohodě s Úřadem maršálka Dolnoslezského vojvodství s cílem zajištění mezihraničního železničního spojení pro občany ČR a Polska. Našim polským partnerům patří velké poděkování za spolupráci,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Drážní dopravce GW Train Regio bude od 16. dubna 2022 zajišťovat dopravu na těchto tratích:

  • trať č. 027 Teplice nad Metují – Meziměstí – Mieroszow – Walbrzych – Wroclaw
  • trať č. 043 Trutnov – Královec – Lubawka – Kamienna Gora – Sedzislaw
Podle propočtů by vlaky GW Train Regio měly za desetileté období najezdit více jak 273 tisíc kilometrů, za které kraj dopravci zaplatí 44 milionů korun.

Čtěte také: Tipy na výlety vlakem po Polsku 

Skutečně vyplacená celková výše kompenzace bude ale závislá na řadě faktorů, jako je rozsah objednaného dopravního výkonu, skutečné výnosy, výše státního příspěvku, indexace nákladových položek a případně při naplnění dalších smluvních podmínek,“ upřesnil radní pro dopravu Václav Řehoř.

Královéhradecký kraj hlavní část železničního tendru dokončil v září roku 2021. V regionu díky tomu od prosince 2021 zajišťují na objednávaných tratích veřejnou drážní dopravu České dráhy. Jejich vlaky za dobu 10 let v regionu najedou 58 milionů vlakokilometrů, za které kraj zaplatí 9,3 miliardy korun.

V rámci trvání nové smlouvy dopravce nasadí čtyři desítky nových nízkopodlažních vlaků. Omlazením tak projde až 70 % všech vlaků nasazených v Královéhradeckém kraji.

Jízdní řád česko-polských vlakových spojů

V česko-polském příhraničí budou dalších 10 let jezdit vlaky GW Train Regio

Linka D26 Trutnov – Sędzisław

Na lince D26 jsou provozovány čtyři páry vlaků, které překračují státní hranici nedaleko Královce. S využitím této linky si můžete naplánovat množství zajímavých výletů v oblasti, kam neproudí velké davy turistů.

Za zmínku stojí například Vraní hory (s nejvyšším Královeckým špičákem), známý klášterní komplex v obci Krzeszów, podzemní objekty v Kamenné Hoře nebo třeba Janovické Rudohoří (Rudawy Janowickie) mezi Kamennou Horou a Jelení Horou. Dalším zajímavým tipem na cyklovýlet pak může být zrušená železniční trať z Kamenné Hory do Křešova, na jejímž tělese se dnes nachází cyklostezka.

Linka D26 je v provozu každý den od 30. dubna do 28. září. Ve stanici Sędzisław jsou zajištěny přípoje ve směru do Jelení Hory i v opačném směru do Valbřichu a Vratislavi.

Linka D28 Adršpach – Meziměstí – Wałbrzych – Wrocław

Na lince D28 jsou provozovány dva páry vlaků, které překračují státní hranici nedaleko Meziměstí. Tuto linku využívají zejména polští návštěvníci Adršpašsko-teplických skal, nicméně vlaky je možné využít i pro výlety do Polska.

Navštívit tak můžete například muzeum Starý důl (Stara Kopalnia) ve Valbřichu, zámek Książ, památky UNESCO ve Svídnici a samozřejmě historické město Vratislav, které je sídlem Dolnoslezského vojvodství.

Linka D28 je v provozu vždy v sobotu a neděli od 16. dubna do 28. září, vlaky rovněž jedou ve dnech českých i polských svátků. Ve Vratislavi je možné přestoupit na dálkové vlaky jedoucí dále do polského vnitrozemí či k Baltskému moři.

Soubory ke stažení