Studie posoudí výhodnost přeložky Kladské ulice

15. 3. 2021

Trasa silnice II/308 v Hradci Králové by v budoucnu mohla vést jinudy. Efekty zvažované přeložky komunikace v Kladské ulici v úseku Bratří Štefanů – Lipová posoudí dopravní model a prognóza vývoje dopravy v této oblasti, kterou pro Královéhradecký kraj zpracuje firma Valbek. Zakázka se vysoutěžila za 547 tisíc korun bez DPH.

Předmětem studie bude přínos připravované přeložky části hradecké Kladské ulice, která má ulevit od nadměrné dopravy Slezskému předměstí a zlepšit dopravní obslužnost dvou hradeckých průmyslových zón. Nová 600 metrů dlouhá čtyřproudá komunikace by se na silnici první třídy I/11 měla napojit u garáží vedle Hradecké pekárny a dopravu převést až k nadjezdu nad železniční tratí.

„Musíme posoudit, nakolik je stavba nové komunikace efektivní. Nejvhodnějším řešením je bezesporu stavba severní tangenty, která umožní přístup do průmyslových zón mimo zastavěné části města. Severní obchvat Hradce Králové ale stát připravuje už desítky let,“ upozorňuje radní pro dopravu Václav Řehoř.

V současné době jsou průmyslové zóny ve skladištní oblasti a nově vznikající zóna v prostoru bývalého vojenského letiště napojeny na ulici Pouchovskou (sil. III/2997) a ulici Kladskou (sil. II/308). Tato dopravní situace je vzhledem výhledovému rozvoji zóny nevyhovující. Průjezd ulicí akademika Bedrny je navíc znehodnocen výškovým limitem podjezdu železniční trati. Kapacitu stávající ulice Kladská však není možné zvyšovat navyšováním počtu jízdních pruhů.

Možným řešení je tak stavba nové kapacitně dostačující komunikace propojující silnici I/11 s úsekem čtyřpruhové vozovky nadjezdu tratě na příjezdu do skladištní zóny. Problémem tohoto řešení je ale nevhodná křižovatka v místě odbočení do průmyslové zóny skladištní oblasti. Tato křižovatka se totiž nachází za nepřehledným směrovým obloukem.