Průzkum: 75 % lidí si kontakt s krajskými úředníky pochvaluje

3. 3. 2011 Autor: Imrich Dioszegi

Tři čtvrtiny lidí, kteří jednají se zaměstnanci Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, jsou s činností krajských úředníků spokojeny. Čím častěji se lidé s krajským úřadem setkají či mají více informací o jeho práci, tím jsou spokojenější. Zájem o veřejné dění v kraji a o činnost krajského úřadu roste. Ukázal to nezávislý sociologický průzkum Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové, který v rámci projektu SMART kraj = SMART region proběhl na přelomu letošního a loňského roku.

„Výsledek v této části průzkumu je pochopitelně potěšující, nicméně chceme, aby se činnost krajského úřadu stále zlepšovala. V rámci tohoto projektu proběhne za dva roky ještě jeden průzkum, který by měl ukázat aktuální stav názoru na práci krajských úředníků,“ uvedl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc.

Nejvíce jsou občané spokojeni s chováním a odbornými kompetencemi krajských úředníků.

Při posuzování vstřícnosti, ochoty a slušnosti pracovníků krajského úřadu bylo celkem 30 procent lidí rozhodně spokojeno, polovina respondentů spíše spokojena. Vyloženě nespokojení byly 2,3 procenta dotázaných. Co se týče spokojenosti s odbornými kompetencemi úředníků, bylo spokojeno 75 procent lidí, nespokojeno přibližně 20 procent dotázaných.

V průzkumu se také více než 52 procent občanů domnívá, že krajský úřad spravuje Královéhradecký kraj dobře a necelých 20 procent má opačný názor; ostatní se nedokázali vyjádřit.

„Ukázalo se také, že čím respondenti častěji sledovali informace týkající se činnosti krajského úřadu, tím více si věděli rady s posouzením, zda úřad spravuje kraj dobře, a sílilo jejich kladné stanovisko,“ uvedl vedoucí řešitelského týmu sociologického průzkumu Lubomír Brokl z Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové.

Průzkum spokojenosti provedli specialisté z katedry sociologie hradecké filozofické fakulty na vzorku více než čtyř set respondentů, které oslovili ve všech okresech kraje.

Projekt SMART kraj = SMART region počítá se vznikem vize úřadu, dílčích funkčních strategií či právě sociologického průzkumu, což má zlepšit jeho efektivitu metodou vytváření objektivně měřitelných projektových cílů. Na jejich konci mají být efektivní služby, které krajský úřad poskytuje lidem. Na realizaci tohoto projektu, který vyjde na celkem 20 milionů korun a skončí v roce 2012, získal kraj finanční podporu z Evropského sociálního fondu.