Propagaci cestování v kraji podpořila Unie čtyřmi miliony
Přijeďte k nám na výlet či strávit dovolenou, láká turisty kraj k návštěvě prostřednictvím projektu „Královéhradecký kraj, kraj vašich plánů“. V rámci něj vzniklo nové logo kraje, film o kraji, multimediální DVD či jednotný vizuální styl tiskovin a propagačních materiálů, se kterými se turisté budou moci od letošního roku setkávat na různých místech kraje. Na tento projekt, jehož celkový rozpočet činí 5 milionů korun, přispěla necelé čtyři miliony korun Evropská unie ze Společného regionálního operačního programu.
„Projekt jsme odstartovali koncem roku 2005 soutěží na nové logo Královéhradeckého kraje, kterou kraj vypsal ve spolupráci s brněnským Design centrem České republiky,“ řekl Jaromír Kratěna, předseda výboru pro cestovní ruch krajského zastupitelstva.
Prvního kola soutěže se zúčastnilo téměř padesát autorů, kteří předložili celkem 147 návrhů. Pět z nich postoupilo do druhého kola soutěže, jehož vítězem se stal grafik Jan Kolář. „Pravidla užívání loga kraje upravuje grafický manuál, který zároveň navrhuje jednotnou vizuální komunikaci Královéhradeckého kraje,“ vysvětlil Kratěna.
Té odpovídají další produkty pro potřeby cestovního ruchu a prezentace kraje - multimediální DVD a CD vizitka kraje, aktualizace krajského webu cestovního ruchu či zhotovení informačních tabulí na hlavních silničních tazích u hranic Královéhradeckého kraje.
„V rámci projektu byla vytvořena i sada tištěných materiálů prezentujících kraj, jak v češtině, tak v angličtině, němčině a polštině. Jde například o propagační brožury jednotlivých turistických oblastí kraje nebo turisticky tématické mapy,“ řekl Kratěna. „Veškeré materiály budou k dispozici návštěvníkům a obyvatelům našeho kraje zdarma.“