Prezentace Královéhradeckého kraje na Checkopoint Charlie v Berlíně

3. 6. 2008 Autor: Petr Vinklář

Od pondělka 2. 6. 2008 se Královéhradecký kraj prezentuje v sídle zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Berlíně, v místě, kde se do roku 1989 nacházel nejznámější hraniční přechod mezi východním a západním Berlínem a které je dnes díky této skutečnosti navštěvováno tisicíci turisty z celého světa.

Prezentace Královéhradeckého kraje zde za osobní účasti zástupců jednotlivých turisticky významných území potrvá do pátku 6. 6. 2008. Po tomto datu bude nabídka atraktivit cestovního ruchu nadále pokračovat formou prezentačních materiálů a ochutnávek až do konce měsíce června. Ke stejnému dni bude ukončena znalostní soutěž o kraji. Z vyplněných dotazníků, obsahujících správné odpovědi na pět otázek týkajících se Královéhradeckého kraje, budou vylosováni tři výherci. Výherce hlavní ceny obdrží kromě prezentačních a propagačních materiálů kraje víkendový pobyt v hotelu Erlebachova Bouda ve Špindlerově Mlýně.

O probíhající prezentaci měli potenciální návštěvníci možnost se dozvědět v periodikách Berliner Zeitung, Berliner Kurier, Prager Zeitung, a Oranienburger Generalanzeiger, resp. v jejich víkendovém vydání, předcházejícím začátek prezentace.

Návštěvníci probíhající prezentace mají kromě výběru z širokého množství propagačních materiálů a fundovaných rad zástupců jednotlivých turisticky významných území možnost ochutnat řadu regionálních specialit (např. hořické trubičky, miletínské modlitbičky, krkonošskou medovinu, náchodské a novopacké pivo, češovskou pálenku).

Největší zájem návštěvníci projevují zejména o možnosti dopravního spojení, mapy, možnosti pronájmu letních domů a bytů, pěších túr a cyklistiky a obecné informace o regionu. Většina návštěvníků přichází cíleně na základě reklamy v novinách s konkrétními požadavky na dané regiony. Přestože převládá zájem o území Krkonoš a Českého ráje, ve srovnání s účastí na německých veletrzích je zájem o další turisticky významná území nebývale vysoký.

Z hlediska charakteru cílové skupiny návštěvníků jednoznačně převládají senioři.