Odborníci: Návštěvníky na památky přilákají i kvalitní služby a dobrý marketing

22. 3. 2010

Samotná krása starobylých hradů a zámků na zvyšování návštěvnosti památek nestačí. Je třeba nabízet i kvalitní služby, vytvářet dobré marketingové strategie a krásy historických budov vhodně propagovat. Shodli se na tom majitelé šlechtických sídel, představitelé obcí, památkáři a další odborníci na konferenci Šlechtická sídla a cestovní ruch, která se konala koncem minulého týdne v Hradci Králové.

Experti na cestovní ruch hovořili rovněž o odstraňování bariér a předsudků ve vztahu k vlastníkům hradů a zámků či o zkušenostech z čerpání finančních prostředků na rekonstrukce objektů a jejich provoz. „Památky jsou pro turisty stále velkým lákadlem. Jsem rád, že Královéhradecký kraj má v této souvislosti co nabídnout, a i proto se stále drží na špici návštěvnosti v rámci všech regionů,“ řekl hejtman Lubomír Franc.

Pražský arcibiskup Dominik Duka zase vyzdvihl kontinuitu odpovědnosti šlechty k zemi svých předků, rodovému majetku i kulturnímu dědictví, které její příslušníci po staletí spoluvytvářeli. Konferenci Šlechtická sídla a cestovní ruch pořádal Královéhradecký kraj ve spolupráci s obecně prospěšnou společností Revitalizace Kuks.