Oba východočeské kraje podporují urychlenou výstavbu silnice R35

16. 5. 2006 Autor: Imrich Dioszegi

Královéhradecký a Pardubický kraj podporují urychlenou výstavbu rychlostní silnice R35, která je spojí s Moravou.


 O trase této komunikace, na jejíž severní nebo jižní variantě se pardubičtí krajští zastupitelé stále neshodli, ale zástupci obou regionů na svém dnešním setkání nejednali. Jakékoli dohady o trase jsou zbytečné a zdržují celou záležitost, řekl po jednání ČTK královéhradecký hejtman Pavel Bradík (ODS).

Zastupitelé budou o trase rozhodovat v červnu. Stavbě ale hrozí zdržení i po nedávném rozhodnutí hradeckého krajského soudu, který vyhověl žalobě ekologů a zrušil stavební povolení na dvě polní cesty ke stavbě důležité křižovatky u Sedlic mezi R35 a dálnicí D11. Zpoždění může dosáhnout několika měsíců, nikoli ale let, domnívá se první náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek (KDU-ČSL) .

Sdružení Děti Země z Brna se žalobou proti hradeckému krajskému úřadu domáhalo účasti na stavebním řízení. Podle úřadu ale na to nemělo nárok, protože místně přísluší jinam. Řízení nyní bude muset začít od začátku, pokud rozhodnutí potvrdí Nejvyšší správní soud v Brně, kam kraj podal stížnost.

"Když se někdo odvolá, je to další prodleva, je to závod s časem. V letošním roce se začne stavět úsek Sedlice - Opatovice nad Labem a aby se dalo sjet z dálnice, je potřeba rozestavět i tuto rozsáhlou křižovatku," uvedl Línek.

Kraje budou prosazovat dokončení dálnice D11 před Hradec Králové do konce letošního roku. Plné dostavbě na posledním úseku brání majitelé pozemků, kteří je nechtějí prodat. Plynule by měla pokračovat výstavba R35 na Mohelnici na Moravě a rovněž protažení D11 do Polska. V železniční dopravě kraje potvrdily prioritní projekty, mezi něž patří například zdvojkolejnění trati mezi krajskými městy, modernizace uzlu Ústí nad Orlicí a trati Jaroměř - Náchod nebo výstavba spojky v Medlešicích na Chrudim.

Představitelé krajů rovněž jednali o svážení odpadů na skládku do Chvaletic, čímž trpí místní silnice od počátku 90. let minulého století. "Z Hradce Králové a Pardubic jde ročně zhruba o 74.000 tun odpadu, což představuje 7000 kamionů," vyčíslil Línek. Situaci by měla zlepšit nová spalovna, se kterou se počítá v Opatovicích nad Labem. Protestuje proti ní ale řada obyvatel regionu.

Zdroj: ČTK