Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem by měly vlaky jezdit dál
Trať mezi Dolním Bousovem a Kopidlnem by vlaky opustit neměly. Královéhradecký kraj chce vyjít vstříc obcím na trati mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem, kde se dosud uvažovalo, že vlakovou dopravu levnější a efektivnější autobusy. Náměstek královéhradeckého hejtmana Petr Kuřík nyní navrhuje kompromisní řešení, které se zachováním železničního provozu na trati počítá. To starostům obcí na této trati vyhovuje.
„Podle této varianty by došlo jen k mírné redukci vlakových spojů: místo třinácti by jich jezdilo dvanáct denně. Kraj by přesto ušetřil statisíce korun ročně. Oproti loňskému roku počítáme s úsporou. Obce navíc nabídly, že by se složily na příspěvek na provoz této trati ve výši 200 tisíc korun. K omezení železniční dopravy nedojde,“ řekl Petr Kuřík.
Původní varianta počítala s nahrazením vlaků autobusy, jejichž provoz by byl efektivnější a levnější o více než milion korun ročně. Tuto variantu však podpořil pouze starosta Rokytňan. Navíc v některých případech je železniční zastávka vzdálena až 2 kilometry od centra obce, což je příklad Libáně, kde by autobusy mohly zlepšit dopravu mezi Libání a Kopidlnem a obsluhu místních částí Psinice, Křesice a Zliv. Průměrný počet cestujících na jeden vlak činil dosud necelých 15 cestujících.
Návrh musí ještě projednat krajští zastupitelé.