Krajský úřad získal cenu za kvalitu poskytovaných služeb

12. 11. 2009 Autor: Jiří Hošna

Za stálé zlepšování služeb, které každodenně poskytuje lidem, získal Krajský úřad Královéhradeckého kraje cenu Perspektivní organizace. Ocenění mu soutěžní porota udělila v rámci programu Národní ceny kvality za rok 2009. Kraj tak úspěšně navázal na dvě ocenění, která získal v této oblasti v minulých letech.

„Krajský úřad dlouhodobě usiluje o to, aby byl moderní institucí, se kterou budou jeho zákazníci - tedy obyvatelé regionu – maximálně spokojeni,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc.

Proces hodnocení kvality služeb, které poskytuje krajský úřad lidem, byl zahájen již v roce 2004. Tehdy začal krajský úřad využívat model CAF - nástroj řízení kvality. Tuto metodu sebehodnocení využívají stovky organizací veřejné správy v Evropské unii. Za aplikaci modelu CAF získal královéhradecký krajský úřad v minulosti řadu cen ministerstva vnitra.

Ocenění za kvalitu, kterých krajský úřad již několik získal, sehrává pozitivní roli také při získávání peněz z Evropské unie. „Finance z evropských fondů nám mohou pomoci například při dalším vzdělávání zaměstnanců úřadu. Královéhradecký krajský úřad patří podle ekonomických a výkonnostních ukazatelů dlouhodobě mezi nejlepší úřady v rámci krajů,“ uvedla ředitelka krajského úřadu Ivana Křečková.

V rámci zkvalitňování svých služeb realizoval v předešlých letech úřad například projekt zaměřený na vzdělávání zaměstnanců v moderních metodách řízení organizace a lidí. Součástí projektu byly oblasti věnované procesnímu řízení. Vzdělávacím procesem prošla většina zaměstnanců krajského úřadu.

Od roku 2006 je krajský úřad zapojen i do benchmarkingového projektu krajských úřadů. Na další období má připravený projekt, který je zaměřený na realizaci moderních metod řízení činnosti úřadu. Krajský úřad rovněž věnuje pozornost zavádění moderních prvků informačních a komunikačních technologií. Vzniklo tak například nové informační centrum či pobočka CzechPointu.

Fotogalerie