Krajský úřad zeštíhlí na základě auditu během dvou let o deset procent
Královéhradecký krajský úřad během dvou let zeštíhlí o zhruba deset procent. Královéhradecký kraj tak bude reagovat na výsledky personálního a organizačního auditu. Rada Královéhradeckého kraje na základě doporučení tohoto auditu schválila ve středu 1. února organizační změnu krajského úřadu k 1. červnu 2006, která byla přijata za účelem změny kvalifikačního složení zaměstnanců a regulace jejich počtu.
Provedení personálního auditu na krajském úřadu je jedním z bodů programového prohlášení Rady Královéhradeckého kraje.
„V personálním a organizačním složení krajského úřadu jsme cítili určité rezervy. Ty jsme chtěli pojmenovat prostřednictvím nezávislého auditu. Na základě jeho výsledků chceme zefektivnit a zkvalitnit služby, které krajský úřad poskytuje občanům. Chceme, aby krajský úřad byl moderní výkonnou institucí s úsporným provozem,“ řekl královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Personální audit vycházel z počtu zaměstnanců krajského úřadu k 1. prosinci 2005, který činil 374 funkčních míst. Některá funkční místa budou zrušena v krátké době, jiná si vyžádají dlouhodobější řešení. To bude závislé na dalších organizačních změnách, kterými bude úřad procházet v dalších dvou letech.
Úřad předpokládá, že díky organizačním změnám ušetří až 13 milionů korun. Realizace výsledků auditu je velice složitá, protože krajský úřad musí dodržet všechny zákonné postupy. „Na základě usnesení Rady nyní začnu připravovat první fázi realizace změn, která mimo jiné zahrnuje vytvoření nové organizační struktury krajského úřadu,“ řekla ředitelka krajského úřadu Ivana Křečková.
Kraj na provedení personálního a organizačního auditu najal firmu BNV Consulting, která má s podobnými projekty v oblasti personálních a organizačních auditů zkušenosti. Podobný audit jako na Královéhradeckém kraji provedla tato firma například na Magistrátu hlavního města Prahy či na ministerstvu vnitra. Za personální audit zaplatil Královéhradecký kraj zhruba jeden milion korun.