Kraje budou jednotně propagovat Krkonoše a Český ráj

22. 8. 2008 Autor: Jiří Hošna

Na jednotné prezentaci Krkonoš a Českého ráje se dnes dohodl Královéhradecký a Liberecký kraj. Dohoda o spolupráci v cestovním ruchu, kterou oba regiony uzavřely, je zaměřená rovněž na zvýšení zaměstnanosti v cestovním ruchu, růst počtu podnikatelů, zvýšení návštěvnosti obou krajů či rozšíření zájmu o některé méně turisticky oblíbené oblasti.

„Liberecký i Královéhradecký kraj považují cestovní ruch za odvětví, které významnou měrou přispívá k rozvoji hospodářské i sociální prosperity obyvatel a je důležitým prostředkem k vytváření nových pracovních příležitostí,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Pavel Bradík.

Oba regiony se shodly na tom, že by hranice krajů neměly působit jako bariéra. Zejména proto, že atraktivní turistické lokality, jako jsou Krkonoše či Český ráj, leží na pomezí Královéhradeckého a Libereckého kraje. „Dohodli jsme se například na tom, že každý z krajů bude prezentovat Krkonoše a Český ráj vždy jako celek, ne pouze informace z té části, která patří k území daného regionu,“ řekl náměstek hejtmana Helmut Dohnálek. Na lednovém veletrhu Region Tour pak bude mít Královéhradecký kraj ve své expozici celé Krkonoše a Liberecký kraj zase kompletně Český ráj.

Svou podporu a pozornost v oblasti cestovního ruchu kraje zaměří především na aktivity, které by měly vést ke zvýšení podílu cestovního ruchu na regionálním HDP, zvýšení zaměstnanosti v cestovním ruchu, růstu počtu podnikatelů v cestovním ruchu, zvýšení návštěvnosti, zvýšení využití lůžkových kapacit ubytovacích zařízení a zlepšení jejich kvality, prodloužení průměrné délky pobytu hostů na území obou krajů - zejména v letní sezóně, rozšíření zájmu návštěvníků o méně exponované, ale atraktivní oblasti a lokality na území obou krajů.

Královéhradecký kraj usiluje v této souvislosti rovněž o intenzivnější propagaci turistiky. Na tyto aktivity se mu podařilo získat z fondů Evropské unie téměř 30 milionů korun. Za evropské peníze bude kraj prezentovat turistické možnosti regionu na zahraničních veletrzích, v médiích i pomocí informačního vlaku či speciálních brožur.

„Cílem projektu je sjednotit prezentaci a propagaci turisticky významných území. Chceme také rozšířit povědomí nynějších i potencionálních návštěvníků z Česka i ze zahraničí o hradeckém kraji,“ řekl hejtman Bradík. Realizace projektu potrvá do léta 2010. Zapojí se do něj všechna turisticky významná území - Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Orlické hory a Podorlicko, Kladské pomezí i Hradecko.